Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه در جمع نمازگزاران مسجد کوثر:

بیشترین سرقت مابین اذان مغرب تا بعد از نماز مغرب است/ نفوذ برخی مسئولین نمی‌تواند مانع دادگستری در برخورد با رباخواران شود


دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه، گفت : رباخواران زالوصفت که می‌خواهند از موقعیت آشنایی و نفوذ برخی مسئولین برای تبرئه خود استفاده کنند، آرزویشان را به گور خواهند برد.

به گزارش سرو ابرکوه؛شب گذشته محمدحسین ابراهیمی دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه در جمع نمازگزاران مسجد کوثر، با اشاره به برخی معضلات و مشکلات شهرستان، اظهار کرد : مشکلات اقتصادی و معیشتی که مدتی است زندگی افراد را تحت تأثیر قرار داده است، بعضاً موجبات افزایش آمار سرقت‌ها را فراهم کرده است.

نصب دزدگیر و دوربین راهی برای کاهش سرقت
ابراهیمی، بابیان اینکه بر اساس آمار پرونده‌های قضایی، بیشتر سرقت‌ها در شهرستان مابین اذان مغرب تا پس از نماز مغرب و عشاء اتفاق می‌افتد، گفت : طبق این آمار لازم است مردم و نمازگزاران در این ساعت بیشتر نکات امنیتی و ایمنی جهت جلوگیری از سرقت اموالشان را رعایت کنند.

وی ادامه داد : سرقت احشام نیز بیشتر از بی‌دقتی (در پنهان کردن کلید ملک) و رعایت نکردن مسائل امنیتی رخ می‌دهد، لذا لازم است صاحبان منازل، مغازه‌ها و باغات (که احشام نگهداری می‌کنند)، نسبت به نصب دزدگیر و دوربین‌های مداربسته، که مایه آرامش و آسایش است، اقدام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه، یادآور شد : بعضی شهرستان‌های دیگر در طرحی مقرر کردند که صاحبان مغازه‌ها با یکدیگر جهت نصب دوربین در کوچه و خیابان‌های خود، هزینه‌ها را پرداخت کنند.

ابراهیمی در بخشی از صحبت‌های خود به موادفروش‌هایی که امنیت اهالی محل را سلب کرده‌اند، اشاره کرد و افزود : با گزارش فعالیت موادفروشان به مراجع مربوطه، امنیت خود و همسایگان را تأمین کنید و از اتفاقات ناشی از این معضل جلوگیری شود.

تلفن همراه خطری جدی برای دانش آموزان
وی، با تأکید بر نظارت و کنترل ارتباط دختر و پسرهای جوان، تصریح کرد : بسیاری از پرونده‌های این حوزه که قابل‌گفتن نیست، ناشی از آسان در دسترس قرار دادن تلفن‌های همراه و عدم نظارت والدین بر روابط فرزندان است.

این مقام قضایی، بابیان آسیب‌های گوشی‌های همراه برای سنین دانش آموزان، اذعان کرد : چه‌بسا جوانانی که در دادگاه التماس می‌کنند که والدینشان از جریان محتویات تلفن همراه آنها مطلع نشوند. نوجوانی که با ارسال تصویر پیام‌های دختران، آنها را تهدید می‌کند درصورتی‌که عکس ارسال نکنند، والدین را در جریان این ارتباط قرار می‌دهد. 

دقت والدین در ارتباط با خانواده‌های غیر اقوام
ابراهیمی، ضمن هشدار به خانواده‌ها نسبت به‌دقت در ارتباط با غیر اقوام که دختر و پسر در رده سنی همسان دارند، بیان کرد : یکی دیگر از معضلات اساسی بحث ربا و ثروت‌های بادآورده رباخواران است که به‌طور واضح به جنگ خدا رفتند.

سوء مدیریت در سرمایه‌گذاری شهرستان علت افزایش رباخواری
وی، یکی از علل اینکه افراد رباخوار بهانه یافته و به این سمت می‌روند، سوء مدیریت در سرمایه‌گذاری شهرستان عنوان کرد و افزود : افرادی که توانایی پرداخت سودهای کلان پول ربا را نداشتند، به کارهای غیراخلاقی کشیده شدند و بنیان خانواده خود را بر باد دادند.

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه، ضمن تشکر از عوامل اطلاعات ناحیه مقاومت بسیج و رسانه‌هایی که در این امر همکاری کردند، اظهار کرد : متأسفانه در برخورد با نزول‌خواران به کسانی مواجهه می‌شویم که از چهره‌های شناخته‌شده و سرشناس شهرستان هستند.

نفوذ برخی مسئولین نمی‌تواند مانع دادگستری در برخورد با رباخوار شود
ابراهیمی، با تأکید بر اینکه افراد سرشناس و عادی در برابر قانون یکسان هستند و نسبت به یکدیگر برتری ندارند، بیان کرد : پس از تشکیل پرونده‌های قضایی و پیگیری‌های موارد شکایت شده، تعدادی از افراد نسبت به بازگرداندن سرمایه فرد مغبون شده، اقدام کردند.

وی خاطرنشان کرد : متأسفانه برخی از رباخواران می‌خواهند از موقعیت فامیلی و آشنایی و نفوذ مسئولین  برای تبرئه خود استفاده کنند، ولی تا زمانی که ما و شما مردم همکاری‌های لازم را داشته باشیم، این زالوصفتان آرزویشان را به گور خواهند برد.

به‌عنوان مدعی‌العموم نمی‌گذاریم حق مردم پایمال شود
دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه، ابراز کرد : به‌عنوان مدعی‌العموم با تمام توان در مقابل نزول‌خواران می‌ایستیم و نمی‌گذاریم حق مردم پایمال شود، لذا از شما می‌خواهیم بدون هیچ‌گونه ترس و واهمه‌ای، آنها را معرفی کنید، تا سند و مدرک داشته باشیم.

ابراهیمی تصریح کرد : قانون، مجازات سه سال حبس برای فرد رباخوار، ربا گیرنده و رابط تعیین کرده است، ولی برای کسی که مضطر شده و اقدام به گرفتن ربا کرده است، درصورتی‌که عمل خود را تکرار نکنند تخفیف مجازات شامل حالشان می‌شود.

کبوتربازان و سارقان تا حکم قطعی باید در زندان بمانند
وی، در پایان با اشاره به برخورد جدی و قاطع دادگستری با افراد کبوترباز (کبوترپرانی)، گفت : باید سایه کسانی که برای تفریح یا کسب مال، مزاحم مردم و نوامیس هستند، جمع شود و تا صدور حکم قطعی در زندان بمانند، زیرا معنا ندارد سارق و مزاحم صبح زندان باشد، ظهر در کنار خانواده.

انتهای پیام/م.ز




Your Rating
Average (5 Votes)
The average rating is 4.2 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد