Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

وزیر آموزش و پرورش در یزد:

تا پایان امسال بیش از 700 مدرسه در کشور احداث می‌شود


وزیر آموزش و پرورش گفت: در شش ماه اول امسال، یک هزار و 300 مدرسه در فضایی بالغ بر یک هزار و 150 متر مربع و با هزینه‌ای بالغ بر هزار میلیارد تومان ساخته شده است.

همایش «مدیران مدارس استان یزد» پیش از ظهر امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن شهید پاکنژاد برگزار شد.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از یزد رسا، علی‌اصغر فانی در این همایش گفت: مدرسه محوری سیاست جدی آموزش و پرورش است. اعتقاد داریم تعلیم و تربیت در بستر مدرسه شکل می گیرد و به همین دلیل بیان می کنیم در فرآیند تربیت مدرسه محور است. یعنی من به عنوان خدمتگزار آموزش و پرورش کشور باید در خدمت مدرسه باشم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: تربیت محصول مدرسه است. تربیت یعنی ایجاد رفتار نسبتاً پایدار در متربی، مدیران و فرهنگیان زمانی می‌توانند ادعای تربیت داشته باشند که رفتار مطلوب به صورت پایدار در دانش‌آموزان شکل گرفته باشد.

فانی با اشاره به اجرای طرح رهبری آموزشی، گفت: مدیران مدارس با توجه به قدرت نفوذی که در زیرمجموعه خود دارند، می‌توانند در طرح رهبری آموزشی تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند. صداقت، شایستگی، شفافیت در عمل، ثبات در روش و برنامه‌کاری و وفاداری در این طرح در راستای افزایش اعتماد جامعه به سیستم آموزشی ضروری است.

این مقام مسئول با اشاره به جایگزینی رهبری آموزشی به جای مدیریت آموزش در سال تحصیلی پیش‌رو در مدارس کشور، عنوان کرد: سیاست‌های آموزشی که متشکل از ساماندهی و بهسازی منابع انسانی است، توسعه مشارکت در آموزش و پرورش، ارتقای مدیریت آموزشگاهی و افزایش اختیارات مدیران، بودجه‌ریزی استانی و تمرکززدایی از سیستم آموزشی در این سال تحصیلی دنبال و اجرا می‌شود.

فانی با اشاره به اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان با هدف کاهش فاصله حقوقی فرهنگیان با دیگر کارمندان دولت از مهر امسال اجرایی می‌شود، گفت: 1350 میلیارد تومان توسط دولت برای اجرای این طرح اختصاص یافته است.

وی با بیان این مطلب که تا پایان امسال بیش از 700 مدرسه در کشور احداث می‌شود، گفت: در شش ماه اول امسال، یک هزار و 300 مدرسه در فضایی بالغ بر یک هزار و 150 متر مربع و با هزینه‌ای بالغ بر هزار میلیارد تومان ساخته شده است.

فانی استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس را بسیار مهم دانست و گفت: بیش از 40 هزار کلاس درس با سیستم گرمایشی استاندارد فعالیت خود را تا مهر امسال شروع می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این مطلب که 200 میلیارد تومان از اعتبارات محل فروش گاز توسط نمایندگان مجلس برای سرانه مدارس اختصاص یافته، در ارتباط با سهم بودجه آموزشی از کل بودجه دولت، اظهار داشت: زمانی که دولت یازدهم فعالیت خود را شروع کرد، سهم بودجه آموزشی 9 و یک دهم درصد کل بودجه دولت بود در حالی که الان این رقم به 11 و دو دهم درصد رسیده است.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد