Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در مراسم رونمایی از کتاب السابقون ابرکوه مطرح شد

تاکنون فقط خاطرات 4 هزار نفر از 40 هزار رزمنده استان یزد ثبت شده است/دفاع مقدس قصّه نیست که راویان برای خود بافته باشند


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد، گفت: متأسفانه از 40 هزار رزمنده استان، تنها اطلاعات و اسناد 4 هزار نفر جمع آوری شده است.

به گزارش سرو ابرکوه، شب گذشته مراسم رونمایی از کتاب السابقون نوشته محمد رضا بابایی ابرقویی، با حضور سرهنگ محمد رجبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد، علی فاتحی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و برخی از مسئولان ابرکوه، در محل حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) روستا مریم آباد برگزار شد.

دفاع مقدس قصّه نیست که راویان برای خود بافته باشند
حجت الاسلام تقی فتاحی امام جمعه موقت ابرکوه اظهار کرد: وقایع جنگ تحمیلی علیه ایران باید صدها هزار بار، از زوایا و شیوه های مختلف با دیدگاه ها و افکار گوناگون، از زبان اقشار بررسی شود، تا نسل های آینده متوجه شوند که دفاع مقدس قصّه نیست که راویان برای خود بافته باشند.

حجت الاسلام فتاحی با استناد به روایات و آیات قرآن افزود: وقایع عبرت انگیز تاریخ بشری باید مکرر بیان شود، تا جامعه از تجربیات افراد تأثیرگذار آن درس بگیرد و همچنین افتخارآفرین فراموش نشوند.

وی خاطر نشان کرد: کتاب السابقون تنها گوشه ای از رشادت های رزمندگان دفاع مقدس است. زیرا توان بیان لحظه به لحظه آن دوران از قدرت قلم خارج است.

از 40 هزار رزمنده استان یزد تنها خاطرات 4 هزار نفر جمع آوری شده است
رجبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد، در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه عنوان کرد: دوران 8 ساله دفاع مقدس اوج افتخارات ملت ایران است.

رجبی افزود: در راستای هدف مقام معظم رهبری مبنی بر فراموش نشدن ایثارگران و جمع آوری خاطرات و اسناد آنها، در قالب طرح السابقون در شهرستان های استان یزد اقداماتی انجام شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، اذعان کرد: در دو الی سه سال اخیر، تعداد 80 کتاب در حوزه دفاع مقدس چاپ شد و از فعالان این عرصه به ویژه شهرستان ابرکوه تقدیر می کنم.

وی تأکید کرد: ایثارگران، جانبازان، شهدا، آزادگان و کسانی که به نوعی در جنگ حق علیه باطل حضور داشتند، سرمایه های ملی ما هستند که نباید از بین بروند.

رجبی تصریح کرد: بیش از 40 هزار نفر رزمندگان استان یزد بدون تکرار در جبهه ها حضور داشتند، که متأسفانه تنها اطلاعات، خاطرات و اسناد چهار هزار نفر آنها جمع آوری شده است.

وی ضمن تشکر از همه کسانی که در زمینه حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس فعالیت می کنند، از رزمندگان و افرادی که به نحوی با آنها در ارتباط هستند خواست؛ تا همکاری بیشتری در این زمینه با نهادهای مربوطه داشته باشند.

رزمندگان مریم آباد نقش اساسی در دفاع مقدس داشتند
محمد رضا بابایی ابرقویی نویسنده کتاب از السابقون ابرکوه، که حدود 10 سال کارهای پژوهشی در زمینه دفاع مقدس انجام داده است، گفت: محتوای این کتاب که امشب از آن رونمایی شد، با همکاری افراد و نهادهای زیادی، طی 2 سال و نیم جمع آوری و تدوین شده است.

بابایی افزود: رزمندگان این دیار نقش اساسی در دفاع مقدس داشتند، چنانچه در یک کاروان 138 نفره اعزامی به مناطق جنگی از شهرستان ابرکوه، 51 نفر آن مردم روستای مریم آباد بودند، یعنی 37 درصد یک کاروان را اهالی یک روستا تشکیل می دادند.

وی عنوان کرد: مقدمه کتاب با چگونگی شروع جنگ تحمیلی، آغاز شده است، پس از آن نقش مردم مریم آباد و همچنین یادی از شهدای این روستا و در پایان خاطرات 40 نفر از رزمندگان این منطقه بیان شده است.

نویسنده کتاب السابقون ابرکوه خاطر نشان کرد: حدود 120 نفر از رزمندگان دفاع مقدس مریم آبادی بودند، که خاطرات مابقی آنها در جلدهای بعدی منتشر خواهد شد.

تصاویر مراسم رونمایی کتاب السابقون ابرکوه را در اینجا ببینید.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد