Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مینو، مجلس ششم و تضعیف شورای نگهبان؛

تلاش برای بدل کردن پرونده «مینو خالقی» به بحران سیاسی


پرونده مینو خالقی را می توان نمادی از کذب بودن شعارهای مدعیان قانونگرایی قلمداد کرد که در آن عده ای سعی دارند با کش دار کردن موضوع برای نظام هزینه سازی کرده و آن را به بحران و جدال سیاسی بدل کنند.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل ازعصرسیاست، موضوع مینو خالقی و رد صلاحیت شدن وی از سوی شورای نگهبان علی رغم آغاز به کار مجلس دهم هنوز خبر ساز بوده و به موضوع بحث های داغ سیاسی بدل شده است. شورای نگهبان پس از انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بنا به صلاحیت نظارت استصوابی خود آرای مینو خالقی منتخب سوم اصفهان را باطل و وی را رد صلاحیت کرد.

پس از این اقدام شورای نگهبان، جریان خاص و موج رسانه ای همراهش که تا پیش از این سه گانه نهضت ثبت‌نام، شکایت و تردید را برای فشار بر شورای نگهبان ترتیب داده بودند سعی کردن بار دیگر با سوء استفاده از رد صلاحیت مینو خالقی، علیه ارکان نظام موضع گیری کرده و برای نظام اسلامی هزینه سازی کنند.

نهضت ثبت‌نام، شکایت و تردید؛ سه‌گانه‌ای عليه شورای نگهبان

در همین راستا عده زیادی تلاش کردند تا با نادیده گرفتن رای شورای نگهبان در خصوص ابطال آرای مینو خالقی با دعوت از وی به میتینگ های سیاسی و حزبی برای وی وجهاتی به وجود آورند که این موضوع به خوراک مناسبی برای رسانه های معاند بدل شد.

از سوی دیگر اصرار وزارت کشور بر نپذیرفتن رد صلاحیت مینو خالقی تا بدان پیش رفته است که کمیته حل اختلاف قوا با حضور هر سه نماینده قوای سه گانه برگزار شده و بار دیگر رای به رد صلاحیت مینو خالقی داده است اما این اقدام نیز برای مدعیان قانونگرایی کافی نبوده و وزیر کشور در مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بار دیگر ادعاهای خود در خصوص حل نشدن پرونده مینو خالقی را مطرح کرده است. (بیشتر بخوانید)

در تحلیل و بررسی این موضوع نکات زیر قابل توجه است:

1- سخن گفتن از حل نشدن موضوع پرونده مینو خالقی با وجود رای شورای نگهبان به رد صلاحیت وی را باید در راستای پروژه ای دانست که در آن جریانی خاص به دنبال تکرار تجربه مجلس ششم و تضعیف شورای نگهبان بوده و سعی دارند با کش دار کردن این موضوع و با تزریق تفکر خود به بطن جامعه مقبولیت این نهاد انقلابی را خدشه دار کنند.

2- از سوی دیگر تردید افکنی وزیر کشور با وجود رای کمیته حل اختلاف قوا به رد صلاحیت مینو خالقی را باید یکی از اقدامات عجیب مدعیان قانونگرایی دانست زیرا با وجود رای شورای نگهبان و کمیته حل اختلاف قوا که نماینده دولت نیز در آن حضور داشته سخن از امیدوار بودن به حل پرونده مینو خالقی سخنی جهت دار و در راستای دامن زدن به اختلافات بین قوا و تضعیف شورای نگهبان است. 

3-  از همان ابتدای امر که برخی از اعضای دولت یازدهم رسما از رد صلاحیت مینو خالقی توسط شورای نگهبان گلایه کردند این جرات را به بسیاری از معاندان و بداندیشان نظام دادند تا از آن به عنوان ابزار فشاری برای محکومیت ایران استفاده کنند که نمود عینی آن را می توان در اظهارات گستاخانه احمدشهید گزارشگر ویژه سازمان ملل مشاهده کرد. (بیشتر بخوانبد)

احمد شهید: جزئیات را نمی‌دانم اما حق با حسن روحانی است «نه» با شورای نگهبان

4- در یک تحلیل کلی می توان از ابزاری بودن پرونده مینوخالقی پرده برداشت به صورتی پرونده مینو خالقی به ابزاری در جهت تضعیف شورای نگهبان بدل شده است که در آن آبشخور مناسبی برای تمام کسانی که از این نهاد مقدس کینه دارند فراهم شود. در همین راستا پرونده مینو خالقی را می توان نمادی از کذب بودن شعارهای مدعیان قانونگرایی قلمداد کرد که در آن عده ای سعی دارند با کش دار کردن موضوع برای نظام هزینه سازی کرده و آن را به .بحران و جدال سیاسی بدل کنند 

انتهای پیام/آ




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد