Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

خطیب جمعه مهردشت:

تنها راه پایان دادن به شعار «مرگ بر آمریکا» نابودی استکبار جهانی است/ هدف آمریکایی ها از برجام، جلوگیری از پیشرفت کشور


امام جمعه مهردشت گفت: آمریکا بدعهد و دروغگو است و این در جریان برجام، برای همگان ثابت شد که هدف آنها جلوگیری از پیشرفت کشور است.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین رضا علیزاده امام جمعه بخش بهمن در خطبه های نمازجمعه این شهر از حضور پرشور مردم مهردشت در راهپیمایی 13 آبان قدر دانی کرد و به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع دانش آموزان و دانشجویان پرداخت.

وی گفت: سى و هفت سال قبل در روز ۱۳ آبان، جمعى از دانشجويان پيرو خط امام؛ ضربه سختى به ابهت آمريكا وارد كردند. اقدامى كه به تعبير امام راحل(ره) به انقلاب دوم نام گرفت. تسخير لانه جاسوسي روز مبارزه با استکبار جهاني است يعني آمريکاست.

حجت الاسلام علیزاده به تذکرات مقام معظم رهبری راجع به دو خطای بزرگ اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب بر عدم تعصب امام(ره) به شعار علیه آمریکا تاکید داشتند؛ شعار ما برعلیه آمریکا به هیچ وجه تعصب و جهالت نیست بلکه این فریاد و شعار مرگ برامریکا ریشه قرآنی دارد.

علیزاده با اشاره به آیه وَالَّذِينَ كَفَرُوا فَتَعْسًا لَّهُمْ وَأَضَلَّ أَعْمَالَهُمْ  یعنی کسانی که کافر شدند و با دین مقابله می کنند مرگ بر آنها باد، گفت: آمریکا از این فریاد ها و شعارها وحشت دارد و از این شعارها خوش ندارد؛ سخنگوی وزرات خارجه امریکا دیروز بعد از راهپیمایی عظیم مردم گفت دوست نداریم در هیچ کشوری شاهد ادبیات ضد آمریکایی باشیم.

تنها راه پایان دادن به شعار «مرگ بر آمریکا» نابودی استکبار جهانی است
امام جمعه بخش بهمن به تلاش برخی که می خواهند این شعار مرگ بر آمریکا و این نفرت که سرچشمه آن ایران اسلامی است را بخشکانند پرداخت و تاکید کرد: این شعارها و این فریادها علاوه بر اینکه تعصب و و لجبازی نیست بلکه عقلانی و ایمانی است و امروز ملت هایی مثل عراق، افغانستان، سوریه و فسلطین دست از فریاد بر آمریکا برنخواهد داشت امروز این نفرت و انزجار و فریاد بر امریکا شور گرفته و به اقیانوسی خروشان تبدیل شده است و تنها یک راه برای پایان این شعار است و آن مرگ آمریکا و استکبار جهانی است.
هدف آمریکایی ها از برجام، جلوگیری از پیشرفت کشور بود

وی در ادامه به تذکر دوم رهبر انقلاب مبنی برغلط بودن حل مشکلات کشور در گروه مذاکر با امریکا پرداخته و افزود:افرادی که حل مشکلات کشور را در گرو سازش با آمریکا می دانند بدانند؛ اقتصاد آمریکا، بحران زده و در حال نابودی است؛ چگونه می خواهد اقتصاد ما نجات دهد! آمریکا بدعهد و دروغگو است و این در جریان برجام برای همگان ثابت شد که هدف آنها جلوگیری از پیشرفت کشور است؛ شما ببینید همین انتخابات امریکا و مناظرات این دو نماینده دموکرات و جمهوری خواه، نمادی از بحران های پنهان آمریکاست که ماهیت آمریکا را افشاء می کند.

راه اصلاح جامعه؛ اصلاح فرهنگ است
خطیب جمعه مهردشت با اشاره به روز فرهنگ عمومى گفت: ‏راه اصلاح جامعه؛ اصلاح فرهنگ است! اگر بخواهیم  جامعه اصلاح شود باید فرهنگ اصلاح شود عده ای امروز تلاش می کنند فرهنگ ما را استعماری کنند.

وی افزود: ازجمله عوامل تأثيرگذار در فرهنگ عمومى كشور، پيدايش وسايل و تكنولوژى جديد و به‏روز، مانند كامپيوتر، تلفن همراه، ماهواره، اينترنت و... مى‏باشد، كه متاسفانه نقش تخريبى اين‏گونه موارد در فرهنگ عمومى و وضعيت فعلى بيشتر است و دشمنان ما، از اين اهرم بسيار مؤثر آن‏هم در سطح وسيع و ارزان درحال بهره‏بردارى هستند.

این مقام مسئول در ادامه به مناسبت های شهادت حضرت رقيه(س)، شهادت حضرت امام حسن مجتبى (ع) به روايتى، رحلت آيت‏الله مرعشي نجفي(ره) و وفات سلمان فارسي در 8 صفر سال 35 ه‏ ق اشاره کرد.
علیزاده ازکمک های مردمی بخش بهمن به موکب اربعین قدر دانی کرد و از خانواده هایی که زائر اربعینی دارند خواست که از نصب پلاکارد خودداری کنند.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد