Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر مسئول مرکز معلولین ذهنی شکوفه های امید ابرکوه:

توانایی های معلولان کمتر از دیگران نیست/ تئاتر درمانی یکی از بخش های آموزشی پربازده است


مدیر مسئول مرکز معلولین ذهنی شکوفه های امید ابرکوه گفت: معلولان ذهنی استعدادها و توانایی هایی دارند که نیازمند حمایت مسئولان و خانواده هایشان می باشد.

به گزارش سرو ابرکوه، همزمان با هفته معلم تئاتر خورشید و یخ توانمندان مرکز شکوفه های امید ابرکوه، به کارگردانی و نویسندگی فهیمه بصیری، در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان رونمایی شد.


مرضیه زارع زاده مدیر مسئول مرکز جامع توانبخشی حرفه ای معلولین ذهنی شکوفه های امید ابرکوه، در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد: تئاتر خورشید و یخ به کارگزدانی و نویسندگی فهیمه بصیری، آذرماه سال گذشته کلید خورد و در 26 دی ماه در استان بازبینی و جهت راه یابی به جشنواره منطقه ای تایید شد.


زارع راده افزود: این نمایش که در جشنواره منطقه ای مشهد مقدس، برگزیده بخش طراحی صحنه و دکور شد، امروز همزمان با هفته معلم و به جهت طیف مخاطبان که بیشتر کودکان و نوجوانان هستند، رونمایی شد.


مدیر مسئول مرکز معلولین ذهنی شکوفه های امید تصریح کرد: همزمانی هفته معلم و رونمایی از این نمایش که یکی از فعالیت های هنری توانمندان مرکز معلولین ذهنی است، نشان دهنده نقش سازنده و بسزای مربیان در تربیت و رشد استعدادهای کارآموزان مرکز شکوفه های امید، در راستای اهداف کارگردان نمایش می باشد.


وی بیان کرد: هدف این مرکز از رونمایی نمایش خورشید و یخ این است که این توانمندان از اجرای کارهای هنری خود جانی تازه گرفته و تصویری زیبا از آنها در ذهن مسئولان و خانواده هایشان برجا بماند و عموم مردم ببینند و تنها به چشم معلول به آنها نگاه نکنند، بلکه باور کنند با وجود کمبودهای جسمی و ذهنی که دارند، هنر و توانایی هایی نیز در وجودشان شعله می زند.


زارع زاده گفت: این تئاتر پیام عشق و امید به زندگی می دهد. تئاتر درمانی یکی از روش های آموزشی مرکز شکوفه های امید می باشد که بازدهی بسیار بالایی دارد، که اعضاء و جوارح بچه ها را نقش داده و شکل می گیرد.


مدیر مسئول مرکز توانبخشی معلولین ذهنی شکوفه های امید: ما در اینجا با زبان هنر تدریس می کنیم، چرا که یادگیری، تعادل روحی و روانی، ادراک، اعتماد و خودباوری توانخواهان توانمند را افزایش می دهد.


زارع زاده در پایان تاکید کرد: شکوفاشدن و هدایت کردن این استعدادها و ظرفیت ها، نیازمند حمایت مسئولان و خانواده های این معلولان توانمند می باشد.


انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد