Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس اتحادیه مرغ‌داران استان یزد:

ثبات به بازار مرغ یزد باز می گردد/ قیمت مصوب مرغ در یزد تعیین شد


رئیس اتحادیه مرغ‌داران استان یزد گفت: طی چند روز آینده نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار یعنی همان قیمت 15 و 750 تومان در یزد اجرا می‌شود.

سیدرضا میری رئیس اتحادیه مرغ‌داران استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، درباره قیمت مرغ گفت: قیمتی که در حال حاضر مصوب شده، 15 هزار تومان است که با 5 درصد افزایش در استان یزد 15 هزار و 750 تومان می‌شود و بر اساس پیش‌بینی‌هایی که قبلا ما انجام داده بودیم، قابل انتظار بود که قیمت به این حد برسد.

وی درباره چرایی افزایش قیمت مرغ در یزد بالاتر از قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار، افزود: برخی از ناهماهنگی‌هایی که در چند روز گذشته به وجود آمده بود و همچنین عرضه کم مرغ، عامل فروش مرغ با قیمت بالاتر از قیمت مصوب بود.

رئیس اتحادیه مرغ‌داران استان یزد اضافه کرد: اما در حال حاضر وضعیت بهتر شده است و با توافقی که با مسئولین استان داشتییم، به تدریج قیمت مصوب طی چند روز آینده اجرا و عرضه مرغ هم بیشتر خواهد شد.

میری خاطرنشان کرد: مقدار زیادی مرغ به صورت گسترده توزیع شده است و امروز قیمت مرغ در سطح استان حداکثر 17 هزار و 200 تومان است و دیگر فروش مرغ با قیمت 20 هزار تومان نخواهد بود.

وی اظهار داشت: البته نمایندگان تولیدکنندگان در جلسه‌ای که قیمت مرغ مصوب شده است حضور نداشته‌اند و قیمتی که مصوب شده مورد اعتراض ما است.

50 درصد نهاده‌های دامی موردنیاز را از بازار آزاد تهیه می‌کنیم

رئیس اتحادیه مرغ‌داران استان یزد عنوان کرد: فقط 50 درصد کنجاله، ذرت و سویای مورد نیاز ما از طریق بخش دولتی تأمین می‌شود و مابقی را در بازار آزاد داریم می‌خریم.

میری ادامه داد: مثلا سویایی که 2700 تومان است را ما داریم در بازار آزاد به قیمت بالای 7 هزار توما می‌خریم، ذرت که قیمتش نهایتا هزار و 800 تومان است، بالای 2هزار و 500 تومان داریم می‌خریم این در حالی است که قیمت واکسن‌ها نیز حدود چهاربرابر شده و دارو نیز وضعیت بهتری ندارد.

وی تأکید کرد: لذا اگر این وضعیت ادامه داشته باشد، آن نرخی که مصوب کرده‌اند شاید مقرون به صرفه نباشد و در آینده هم دچار مشکل شویم که البته تشکل‌های تولیدی دارند پیگیری می‌کنند تا به تفاهمی برسند تا بتوانیم مواد مورد نیاز را به قیمت ارز 4200 تومانی تهیه کنیم یا اینکه در قیمت مصوب تجدیدنظر کنند.

رئیس اتحادیه مرغ‌داران استان یزد تصریح کرد: طی چند روز آینده نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار یعنی همان قیمت 15 و 750 تومان در یزد اجرا می‌شود و ما از این قانون تبعیت می‌کنیم، اما این قیمت مصوب مورد انتقاد ما است.

میری گفت: البته وضعیت در استان یزد نسبت به استان‌های دیگر بهتر است و مسئولین مانند استاندار و مدیر جهاد کشاورزی پیگیر کارها هستند و ما قدردان آن‌ها هستیم، اما با توجه به اینکه در این بخش سرمایه‌گذاری شده است و به خاطر ظرفیتی که در استان ایجاد شده است، همت مسئولین را می‌طلبد که بیشتر ما را یاری کنند.

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد