Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس جهاد کشاورزی ابرکوه:

جهاد کشاورزی 170 میلیارد ریال تسهیلات، به کشاورزان ارائه کرد


رئیس جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: جهاد کشاورزی در قالب طرح هایی چون: احداث کانال لوله گذاری، احداث استخر، بهسازی دامداری، خرید دام، احداث دامداری و توسعه واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی170 میلیارد ریال تسهیلات، به کشاورزان ارائه کرد.

محمدعلی-حاتمی زاده-جهاد کشاروزی-ابرکوه

محمدعلی حاتمی زاده مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در حاشیه بازدید مسئولین شهرستان از جهاد کشاورزی درگفتگو با خبرنگار سروابرکوه، اظهار داشت: در راستای اصل 44 مبنی بر واگذاری امور به بخش خصوصی، بخشی از خدماتی که پیش تر جهاد کشاورزی عهده دار آن بود، به بخش خصوصی واگذار شده است. ضمن اینکه این اداره آمادگی دارد قسمتی از امور مربوط به امور اراضی را به شرکتهای واجد شرائط واگذار نماید.

حاتمی زاده گفت: از جمله فعالیت هایی که به بخش خصوصی واگذار شده است بدین شرح می باشد:

1- نظارت بر کاشت، داشت و برداشت گندم، جو و کلزا در سطح بالغ بر1750 هکتار

2- نظارت بر کاشت، داشت وبرداشت ذرت دانه وعلوفه ای

3- کنترل آفات وبیماری

4- اصلاح دام سبک و سنگین

5- آمارگیری محصولات کشاورزی

6- نظارت براجرای آبیاری تحت فشار

7- صدور وتمدید پروانه تأسیس وبهره برداری واحدهای دامی، گیاهی وصنایع تبدیلی

8- ثبت نام بهره برداران در سامانه شناسنامه بهره بردار

9- نظارت بربخشی از عملیات اصلاح باغات زیتون وانار و...

10- برگزاری کلیه کلاسهای آموزشی وترویجی

11- اجرای مزارع تحقیقی ترویجی ونمایشی

12- ثبت نام متقاضیان سوخت

وی در راستای فعالیت های انجام شده توسط جهاد کشاورزی در سال جاری بیان داشت: اجرای بیش از 1300 هکتار آبیاری تحت فشار با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال (5/2 میلیارد تومان تسهیلات و5/2 میلیارد تومان کمک بلاعوض) درحال حاضر جهاد کشاورزی بیشترین  سطح  و اجرا را در بین 10 شهرستان استان داراست.

رئیس جهاد کشاورزی ابرکوه عنوان کرد: پرونده سازی و معرفی بیش از 100 متقاضی تسهیلات خرید تراکتور و ادوات کشاورزی با مبلغی بالغ بر 40 میلیارد ریال در راستای توسعه مکانیزاسیون، ازمحل اعتبارات صندوق توسعه ملی، بیش از50 نفر متقاضیان طرح های تولیدی جهت اخذ تسهیلات به استان معرفی شده اند که مبلغ معرفی شده بیش از یک صد میلیارد ریال می باشد.

حاتمی زاده در رابطه با پرداخت تسهیلات به کشاورزان گفت: بیش از 170 میلیارد ریال تسهیلات 7% به بیش از 500 بهره بردار در قالب طرحهایی چون: احداث کانال لوله گذاری، احداث استخر، بهسازی دامداری، خرید دام، احداث دامداری و توسعه واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی به کشاورزان ارائه شده است.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد