Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در دانشگاه آزاد یزد:

جهانیان بزودی شاهد پرواز “آرکیو ۱۷۰″ ایرانی خواهند بود/ لبنان، فشنگ تا والفجر ۸ را از ایران دارد


رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه بعد از شکار آر کیو 170 آمریکا، متخصصین کشور چندین هواپیمای دیگر را شکار کردند که اعلام نشد گفت: جهانیان بزودی شاهد پرواز "آر کیو 170" نوع ایرانی خواهند بود.

بروجردی.

به گزارش خبرنگار سروابرکوه به نقل از یزد رسا، صبح امروز رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سه دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال ۳۲ و نام گذاری این روز به " روز دانشجو" اظهار داشت: ثبت این واقعه در تاریخ برجسته ایران اسلامی نشان دهنده این است تاریخ مبارزه دانشجویان ایران قدمتی ۶۰ ساله دارد و دانشجویان جزو پیشکسوتان استکبارستیزی هستند که به این مهم افتخار می کنیم.

بحث هسته ای به اندازه روزهای بعد از پیروزی انقلاب قدمت دارد

علاالدین بروجردی با بیان اینکه بحث هسته ای به اندازه روزهای بعد از پیروزی انقلاب قدمت دارد افزود: در زمانی که ایران روزانه ۶ میلیون بشکه نفت صادر می کرد کشورهای غربی همه جوره با ایران همکاری می کردند و نیروگاه بوشهر را به طور نیمه کاره بنا کردند و قرا بود بوشهر دو را هم بسازند اما همه این ها بعد از انقلاب رها شد و این نشان می دهد نگاه این کشورها به انرژی هسته ای ایران یک نگاه سیاسی است.

بروجردی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب ۶۰ هزار مستشار آمریکایی بر همه مقدمات ایران حاکم بودند ادامه داد: در آن زمان هرکاری که در خصوص مسائل هسته ای انجام می شد از طریق کارشناسان خود غرب و آمریکا انجام می شد و اجازه هیچگونه ورود علمی به ایران نمی دادند و همانند دیگر مسائل نظامی و امنیتی که کارشناسان از آمریکا و غرب می آمدند در مسئله هسته ای هم ایرانی ها اجازه دخالت نداشتند.

وی با اشاره به کشورهای ترکیه و مصر به عنوان کشورهایی که آمریکا در آن ها نفوذ دارد گفت: در افغانستان شاهد هستیم که آمریکا با کشتار ها و فشار هایی که وارد می کند می خواهد مصونیت قضایی بگیرد چراکه این قانون آمریکا است که در هر کشوری که بعد از جنگ جهانی پایگاه نظامی برقرار می کند باید مصونیت قضایی را تصاحب کند اما در عراق علاوه بر اینکه میلیارد ها هزینه و چندین هزار کشته نتوانستند این مصونیت را بگیرند و به همین دلیل از این کشور خارج شدند.

با بیان اینکه پاکستان تنها کشور اسلامی دارای بمب هسته ای است تصریح کرد: برخی فکر می کنند بمب هسته ای اقتدار می آورد و ای درحالی است که پاکستان با وجود بمب هسته ای اقتدار کشورش را از کف داده است اما ایران زمانی که انقلاب اسلامی یک نهال ضعیف بود امام فرمود "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" و عملاً تا به امروز هیچ غلطی در خاک ایران نتوانسته انجام دهد.

جهانیان بزودی شاهد پرواز "آر کیو ۱۷۰″ نوع ایرانی خواهند بود/پهپادهای نشانده شده‌ای که خبری از آن اعلام نشد

وی با اشاره به جولان هواپیماها بدون سرنشین در منطقه خاورمیانه و کشتارهایی که توسط آن ها صورت می گیرد خاطرنشان کرد: آر کیو ۱۷۰ از هواپیماهای بسیار پیشرفته آمریکا بود که به خاک کشور ما وارد شد و متخصصین با بهره گیری از تکنولوژی جنگ الکترونیک توانستند آن را سالم به زمین بنشانند و با مهندسی معکوسی که رو آ« صورت گرفته است جهانیان بزودی شاهد پرواز "آر کیو ۱۷۰″ نوع ایرانی خواهند بود به طوری که به گفته متخصصین ۲۰ سال از لحاظ تکنولوژی دانش در این هواپیمایی بدون سرنشین کشور را جلو انداخت.

نماینده مردم بروجرد گفت: بعد از شکار آر کیو ۱۷۰ آمریکا متخصصین کشور چندین هواپیمای دیگر را شکار کردند که اعلام نشد و این تهدید بزرگی برای آمریکا است.

لبنان از فشنگ تا موشک والفجر ۸ را از جمهوری اسلامی ایران گرفت

وی لبنان را ولیده انقلاب اسلامی خواند و اذعان داشت: "سید حسن نصرالله" خود را شاگرد رهبر معظم انقلاب می داند و در جنگ سی و سه روزه شاهد بودیم که رژیم صهیونستی که به عنوان چهارمین قدرتمند دنیا شکست خورد و بعد از جنگ های ۲۲ روز و هشت روزه جهاد اسلامی بیانیه رسمی داد که ما از فشنگ تا موشک والفجر ۸ را از جمهوری اسلامی ایران گرفتیم و این اقتدار ایران را متبلور کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص تفاوت مذاکرات هسته ای گذشته را با مذاکرات امروز گفت: در گذشته ایران دچار مشکلاتی بود و دانشمندان کشور بر دانش هسته ای مانند امروز مصلت نبودند اما امروز از صفر تا صد تکنولوژی هسته ای را در دست داریم.

وی ادامه داد: امروزه آمریکایی ها می دانند در مقابل کشوری قرار دارند که چه بخواهند چه نخواهند عضو باشگاه صلح آمیز هسته ای است و تأسیسات هسته ای را به گونه ای ساخته اند که با هیچ موشکی برای ویرانی آن کار ساز نیست.

بروجردی خاطرنشان کرد: در مقابل ایارن قدرت های یک جهانی قرار دارند افزود: علت اینکه مقام معظم رهبری اینگونه از تیم هسته ای ایران دفاع کردند این بود که مانند جنگ تحمیلی آن ها در خظ مقدم قرا ر داشتند و همچون گذشته کفر تمام قامت در مقابل اسلام ایستاده است.

فعالیت ۱۹ هزار سانتریفیوژ در ایران نشانی از اقتدار ایران است/در مذاکرات ژنو؛ حق غنی سازی در حد عضویت در NPT را به دست آورده ایم

وی با شاره به توافقنامه ژنو اظهار داشت: آمریکا و غرب سال ها پیش با درخواست ۲۰ دستگاه سانتریفیوژ برای کارهای تحقیقاتی دانشگاهی مخالفت کردند و اجازه حتی ۲ دستگاه را هم ندادند اما امروز ایران در حال حاضر دارای ۱۹ هزار سانتریفیوژ است که اقتدار این کشور را می رساند.

بروجردی ادامه داد: توقف برخی از فعالیت های هسته ای برای ۶ ماه لطمه ای به کشور وارد نمی کند و در صورت عدم همکاری آمریکا و غرب با زدن یک دکمه فعالیت های ما ادامه پیدا خواهد کرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: پذیرش اصل غنی سازی در توافق ژنو: ما در طول تاریخ منتظر اجازه حق از جانب آمریکا برای انرژی صلح آمیز هسته ای نبوده ایم ولی در مذاکرات ژنو حق غنی سازی را در حد عضویت در npt به دست آورده ایم چراکه وقتی رسماً در سند توافق نامه اعلام می کره اند که ایران تا ۵ درصد حق غنی سازی بیشتر ندارد واین یعنی تا ۵ درصد ایران می تواند غنی سازی کند.

تحریم شرکت های ایرانی بعد از توافقنامه جدید نبود/مذاکره برای مذاکره خاصیت ندارد

وی افزود: حفظ ساختار کلی برنامه هسته ای کشور یکی دیگر از بند های این توافقنامه است که هیچکدام از سایت های هسته ای ایران دست نخورده است و هرگز دست نخواهد خورد و پذیرش رسمی توقف ادامه تحریم ها از دیگر دستاوردهای این توافقنامه بود و مسئله تحریم چند شرکت ایرانی بعد از توافقنامه مربوط به شرکت هایی بود که قبلاً تحریم شده بودند و این تحریم ها تمدید شد و بیشتر جو رسانه ای بر این تحریم ها حاکم بود.

بروجردی تاکید کرد: دیدگاه تیم مذاکره کننده هسته‌ای این بود که از آرمان‌های ما دفاع کنند ولی مذاکره برای مذاکره که خاصیت ندارد چراکه دیپلماسی یک ابزار و یک هنر است که ما باید بتوانیم از این ابزار استفاده کنیم.

فریاد ظریف بر سر جان کری در مذاکرات ژنو

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پایان به نقل قولی از مسئولان تیم مذاکره کننده فعلی اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای اعضای مذاکره کننده گفتند در مذاکرات ژنو۲ تقریبا تمام کارها به اتمام رسیده بود و ۹۰ درصد مذاکرات پیشرفت داشت ولی فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه به دلایل واهی مذاکرات را برهم زد و در این جلسه آقای ظریف با صدای بلند بر سر جان کری فریاد زد و گفت «وقتی به توافقات احترام نمی‌گذارید چرا وقت ما را می‌گیرید؟» که پس از آن جان کری در صفحه شخصی خود نوشت کسی تا به حال با من چنین برخوردی نداشته است!




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد