Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

یادداشت؛

حاشیه ای بر واژه «بیشعوری» و رفتار اخیر وزیر بهداشت و درمان


نویسنده ابرکوهی نوشت: سفرهای شهرستانی، حقیقتا سفرهای خسته کننده و طاقت فرسایی است و نوعا بروز چنین رفتارهایی، ناشی از خستگی های مفرط کاری بوده و ریشه دربافت اصلی اخلاق فرد ندارد!

به گزارش سرو ابرکوه، "حاشیه ای بر واژه "بیشعوری"و رفتار اخیر وزیر بهداشت و درمان " نوشته دکتر مهران فاطمی نویسنده ابرکوهی را می خوانید.

– آقایی می گفت چند سال پیش، برای اولین بار نام کتاب بیشعوری خاویر کرمنت را از یکی از دانشجویانم شنیدم. قرار بود برای تمرین مهارت ارائه، هر کس کتابی را بخواند و آن را در ده دقیقه برای بچه‌های کلاس، تعریف کند.

– یکی از بچه‌ها، جلوی تخته ایستاد و بخش‌هایی از کتاب بیشعوری را مطرح کرد. سپس پرسید: کسی هست که با این حرف‌ها مخالف باشد؟

– یکی دستش را بلند کرد. قبل از اینکه دهان باز کند، دوستی که جلوی تخته ایستاده بود گفت: متاسفم. پس شما بیشعور هستید!

– خاویر کرمنت در مورد استعداد بیشعوری سیستم بوروکراسی دولتی و نظام دیوان‌سالار نکات جالبی را بیان می کند که معنایی غیر از مفهوم دشنام مصطلح عرفی از آن استنباط می گردد که با این روایت و تعبیر، مجموعه عملکرد فعلی وزیر محترم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ، مستحق ترین مجموعه برای دریافت واژه" بیشعوری " است !

– مجموعه ای که اعتباراتش در دولت یازدهم شش برابر گردیده و حمایت صد در صدی هیات دولت را به دنبال خود داشت ولی به دلیل سیاست های ناصحیح، در حال حاضر جزو ورشکسته ترین و بدهکارترین وزارت خانه های دولتی محسوب می گردد!

– بگذریم الغرض، تعبیری از زبان جناب هاشمی وزیر متین بهداشت دولت تدبیر و امید خطاب به فرماندار بدره در فضای مجازی منتشر گردید که بر خلاف مشی عمومی و اخلاقی ایشان، واژه ای زشت و دور از انتظار بود ولی چند نکته قابل تامل را در این رابطه به عرض می رسانم:

– فراموش نکنیم که برای اولین بار در طی صدها سفر شهرستانی جناب وزیر بود که چنین اتفاقی رخ داد لذا زیر سوال بردن کلی ایشان و نادیده انگاشتن اخلاق شایسته و در خور تحسین ایشان در سایرمراودات شخصی و مدیریتی گذشته، خود کاری غیر اخلاقی و ناپسند است که بایستی مورد تامل قرار گیرد!

– قضاوت در باره این موضوع با پخش کلیپی که صرفا صحبت های وزیر در آن منعکس گردیده و صحبت های فرماندار، نحوه ادبیات و گویش وی به عنوان یک مقام مسوول دولتی در آن مشخص نیست قضاوت صحیحی نخواهد بود زیاد دیده و شنیده ایم که رسانه های منتسب به کارگزاران، اصلاحات و اعتدال با تقطیع  غیر اخلاقی صحبت ها و فرمایشات بزرگانی چون حضرت آیت الله مصباح و علم الهدی و … جامعه را دچار قضاوت های ناصحیح می نمودند!

– سفرهای شهرستانی، حقیقتا سفرهای خسته کننده و طاقت فرسایی است و نوعا بروز چنین رفتارهایی، ناشی از خستگی های مفرط کاری بوده و ریشه دربافت اصلی اخلاق فرد ندارد!

– بر خلاف رییس جمهور روحانی که به کرات واژه های نازیبایی را نثارمنتقدین خود که بخشی از مردم هستند می نمایند و به نظر می رسد این بد اخلاقی و پرخاشگری جزو بافت اصلی اخلاق ایشان می باشد منتها مخاطب این واژه ناشایست جناب وزیر بهداشت توده مردم نبوده و بلکه یک مسوول دولتی را خطاب قرار داده اند که ای کاش این کار را هم نمی نمودند!

– همه این ها بهانه ای بود تا یکبار دیگر کتاب بیشعوری نوشته خاویر کرمنت را با تمام حاشیه هایی که بر آن وجود دارد مطالعه نماییم!

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد