Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

خطیب جمعه موقت ابرکوه مطرح کرد

حقوق‌های میلیونی بر اساس چه حساب و کتابی به افراد داده می‌شود؟/ امیدواریم جهان اسلام بعد از فاجعه منا سرعقل بیاید


خطیب موقت جمعه ابرکوه گفت: ابن عباس بسیار باتقوا و مورد تایید پیامبر(ص) بود اما همین فرد، وقتی از بیت المال استفاده نادرست می کند مورد بازخواست امام علی(ع) قرار می گیرد.

 

 به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین تقی فتاحی امام جمعه موقت ابرکوه، در خطبه اول امروز نماز جمعه ابرکوه(12 شهریورماه 95) ضمن اشاره به نامه امام علی علیه السلام به ابن عباس(نامه چهلم) در خصوص تذکرات امام به استفاده ناصحیح وی از بیت المال بیان کرد: در این نامه امام علی علیه السلام سه نکته را متذکر می شوند و اینکه استفاده ناصحیح از بیت المال باعث غضب خداوند، نافرمانی امام معصوم(ع) و خیانت در امانت مردم است که به دست حاکم یا وزیر داده شده است.

 

حجت الاسلام فتاحی تاکید کرد: ابن عباس بسیار باتقوا و کسی بود که پیامبر اکرم(ص) او را تایید کرده بودند اما همین فرد، وقتی از بیت المال استفاده نادرست می کند مورد بازخواست امام علی(ع) قرار می گیرد که باید هر چه سریع تر لیست دخل و خرج خود را به آن حضرت ارسال کند.

وی افزود: ممکن است مسئولی دراین دنیا بتواند با سند سازی، جرائم مالی خودرا بپوشاند، تا حدی که هیچ مقام قضایی نتواند این جرم را متوجه شود اما خداوند در سوره لقمان آیه 16 می فرماید اگر به اندازه خردل در آسمان ها و زمین کاری انجام داده باشید خداوند رسیدگی می کند.

 

خطیب موقت جمعه ابرکوه ادامه داد: در پایان نامه امام علی علیه السلام به ابن عباس حضرت تاکید می کنند که دخل و خرج خود را برای من بفرست تا رسیدگی کنم اما حسابرسی خداوند کجا و حسابرسی مردم کجا!

حقوق های میلیونی بر اساس چه حساب و کتابی به افراد داده می شود؟

 

وی تاکید کرد: مسئولین خیلی باید متوجه بیت المال باشند، همانطور که رهبر انقلاب فرمودند که چگونه کارمندی در یک اداره یک میلیون حقوق می گیرد اما فرد دیگر در همان اداره 50 میلیون می گیرد؟ حقوق های 120 میلیونی بر اساس چه حساب و کتابی به افراد داده می شود؟ آن هم در کشوری که عده ای به نان شب خود هم محتاج هستند!

امام جمعه موقت ابرکوه در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تسلیت شهادت امام جواد علیه السلام فضایل آن حضرت را برشمرد.

 

حجت الاسلام فتاحی در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا علیهما السلام، آن را الگویی بسیار عالی در ازدواج برشمرد و به تمام زوج ها تاکید کرد که از عفاف و حجاب 9 سال زندگی مشترک این دو زوج، از جهزیه کم و مفید، مهریه سبک، تقسیم کار زوجین در منزل و فرزندپروری و همسرداری آنان الگو بگیرند.

امیدواریم جهان اسلام بعد از شهادت زائران در سال 66 و فاجعه منا سرعقل بیاید

 

امام جمعه موقت ابرکوه در بخش دیگری از سخنان خود به فاجعه منا در سال گذشته اشاره کرد و افزود: فاجعه شهادت زائران بیت الله الحرام در سال 66 و همچنین کشتار حجاج در سال گذشته بی لیاقتی کلیدداران خانه خدا را به همگان ثابت کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه کشورهای اسلامی بعد از فاجعه منا در سال گذشته هیچ اعتراضی به سران کشور عربستان نداشتند؛ حتی جنازه حجاج خود را تحویل نگرفتند که این مایه تاسف است.
فتاحی افزود: متاسفانه سران عربستان جز خوش خدمتی به کشورهای آمریکایی کاری نکرده اند و امیدواریم جهان اسلام سرعقل بیاید و به این بی لیاقتی ها اعتراض کنند.

 

هر کس به سخن رهبری نه بگوید، مشت دهانش را خرد می کنیم

خظیب جمعه ابرکوه در بخش دیگر از سخنان خود به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: از امام صادق علیه السلام پرسدند که اگر 2 نفر از شیعیان در بحثی با هم نزاع داشته باشند و پیش قاضی ظالم بروند حکم آن چیست؟ و حضرت فرمودند که هر کس سراغ قاضی ظالم و باطل برود در هر صورت حکومت طاغوت را پذیرفته است و هر چه بگیرد نیز حرام است.

 

وی ادامه داد: از حضرت پرسیدند پس به چه کسی مراجعه کنیم؟ که امام صادق علیه السلام پاسخ دادند سراغ کسانی بروید که اهل حدیث هستند و حلال و حرام را می فهمند. این سخن امام، همان مراجع تقلید و فقهای ما را بیان می کند.

وی افزود: امام صادق(ع) فرمودند حکمیت را پیش کسی ببرید که طبق دستورات ما عمل می کند و اگر از حکم او سرپیچی کنید مثل این است که از حکم ما اهل بیت(ع) سرپیچی کرده اید،

 

خطیب جمعه موقت ابرکوه تاکید کرد: حضرت امام خمینی(ره) که خود پایه گذار نظام جمهوری اسلامی بود می فرمود که پشتیبان ولایت فقیه باشید، این وزیر باید عذرخواهی کند و بیشتر از این مردم را آزرده خاطر نکند.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد