Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

یادداشت/

حماسه نهم دی تجلی دست خدا


اینکه امروز عده ای در کشور به دنبال این هستند که وقایع فتنه سال 88 و حماسه عظیم مردم در نهم دی از یادها برود و حتی آشکارا از یادآوری این رخدادها ابراز عصبانیت می کنند؛ چیز عجیبی نیست.

سرو ابرکوه به نقل از یزدرسا؛ یکی از حماسه آفرینی های عظیم و کم نظیر – در واقع بی نظیر- ملت ایران، در روز 9 دی ماه 1388 به وقوع پیوست که گویای پیام های فراوانی برای همگان بود. در حالی که مردم ایران با حضوری معنا دار و مشارکت 85 درصدی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، معنای واقعی مردم سالاری را در مقابل انظار جهانیان به نمایش گذاشتند و موجبات بهت و حیرت آنان را به وجود آوردند، اما باز هم دشمنان قسم خورده امام و مردم که در طول سال های حیات نظام اسلامی یرای ضربه زدن به ملت و انقلاب و آرمان های حضرت امام (ره) از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند، این بار هم نقش آفرینی برجسته و رای و نظر توده های ده ها میلیونی مردم را برنتابیدند، لذا با همراهی مزدوران داخلی خود و برخی کاندیداهای شکست خورده انتخابات، برنامه گسترده و حساب شده ای را که برای انتقام از ملت و نظام اسلامی تدارک دیده بودند به منصه اجرا در آوردند و برای نیل به آن از هیچ توطئه و اقدامی دریغ نکردند و فتنه ای عمیق را به راه انداختند. لذا در وهله اول با نهایت بی شرمی انتخاب و رای ده ها میلیونی مردم را زیر سئوال بردند و تمام قد در برابر جمهوریت نظام ایستادند.

در ادامه نیز برای مقابله با آرمان های حضرت امام و انقلاب اسلامی تمام تلاش های خود را به کار گرفتند و در جریان فتنه، دست به هر کاری که توانستند زدند. روزه خواری آشکار در منظر عمومی و سردادن شعار در حمایت از اسراییل در روز قدس، پاره کردن عکس حضرت امام، توهین بی سابقه به حضرت سیدالشهدا (ع) در روز عاشورا و... و بی شرمانه زیر سئوال بردن و توهین کردن به جمهوریت نظام و رای مردم، تنها گوشه ای از جنایات و خیانت های آشکار آنان بود.

مردم که هیچ گاه خود و نظام اسلامی شان را از هم جدا نمی بینند، دیگر کاسه صبرشان از این همه خباثت ها و اهانت ها لبریز شد و با خلق حماسه ایی عظیم در تاریخ، بزرگ ترین جواب را به فتنه گران دادند. حماسه 9 دی ماه 88 واجد برخی ویژگی هایی می باشد که آن را از دیگر روزها متمایز می کند:

1- وقوع چنین حماسه ایی نشات گرفته از بصیرت عمیق مردم و روحیه دشمن شناسی آن ها و حضور مجاهدانه ملت در عرصه ها می باشد و در واقع باید گفت مجموع این خصایص است که به چنین روزی معنا و مفهوم می دهد و آن را از سایر روزها متمایز می کند. حماسه عظیم 9 دی، سند بصیرت نافذ ملت بزرگ ایران است، سند این واقعیت که ملت ایران، فرسنگ ها از برخی خواص و نخبگان و بزرگان جامعه خویش جلوتر هستند.

حماسه 9 دی ماه 88 به وضوح به همگان نشان داد که، هر چند هنوز هم برخی خواص و به اصطلاح بزرگانی هستند که همانند خواص و بزرگان زمان امام حسین (ع) بی بصیرتی به خرج می دهند، اما توده های ده ها میلیونی مردم ایران و پیروان حضرت اباعبدالله (ع)، بیش از هر زمانی قدردان خون شهدای کربلا بوده و از نظام اسلامی خویش با جان و دل دفاع کرده و امروز دیگر مانند کوفیان نبوده و دریافته اند که نظامی که ماحصل خون حضرت حسین (ع) و فرزندان و اصحابش است نباید در آن کربلا و عاشورای دیگری تکرار شود. در این روز مردم به معنای واقعی کلمه، نشان دادند که قلبا و حقیقتا داغدار غم دردناک امام حسین (ع) هستند برای همین به پا خاستند که بگویند؛ ملت ایران اجازه تکرار عاشورایی دیگر و تکرار جنایتی دیگر را نخواهند داد.

2- مسئله بسیار مهم دیگری که در قبال حماسه 9 دی، قابل توجه است؛ اینکه مردم در شرایط غبارآلودگی فضا و محیط فتنه گون، حضور ده ها میلیونی خود را به نمایش گذاشتند و این امری است که اهمیت این حماسه و حرکت مردم را مضاعف می کند. حماسه 9 دی، نمایش دفاع تمام قد ملت ایران از آرمان های امام خمینی (ره) است. آرمان هایی که دشمنان نظام و امام، برای ضربه زدن به آن دست به هر توطئه و جنایتی زدند، در عین حال به قدری فضا را غبارآلود کردند که فجیع ترین دشمنی ها با آرمان های حضرت امام را با ادعای خط امام دنبال می کردند. لذا در چنین فضایی، فقط این حضور مردم بود که می توانست این فتنه عمیق را خنثی کند.

3- دیگر اینکه حماسه 9 دی ماه، نماد بارز لحظه شناسی و حضور به موقع مردم در صحنه ها می باشد. در واقع ملت با حضور خود، درست در زمانی که نیاز حضور احساس می شد و لازم بود تا فتنه ی، فتنه گران خنثی شود، حضور یافتند و آخرین میخ را بر تابوت فتنه کوبیدند.

4- و از ویژگی های بارز خروش عاشوراییان در روز نهم دی ماه، این است که علاوه بر اینکه در سراسر کشور در این روز جمعیت بسیار زیاد بود، از نظر کیقیت هم بسیار پر خروش و متفاوت از همیشه بود. یکپارچگی مردم در حمایت از رهبر معظم انقلاب اسلامی و آرمان های انقلاب از یک سو و ابراز نفرت شدید و صریح آن ها از فتنه گران از سویی دیگر، سراسر ایران را فرا گرفته بود و فضایی متفاوت از همه ی راهپیمایی های دیگر را به وجود آورد. در واقع باید گفت فریادهای نفرت انگیز مردم بر سر فتنه گران در این روز یادآور تظاهرات و راهپیمایی های مردم در روزهای اول انقلاب بود. نهم دی ماه، علاوه بر اینکه فریاد رسای ملت حسینی ایران در اعتراض و ابراز نفرت به دشمنان امام حسین (ع) و یزیدیان زمان بود، به وضوح هر چه بیشتر از هر زمانی، فریاد دفاع و حمایت ملت بزرگ ایران از رهبر "حسینی" خویش بود.

بدون شک حضور گسترده مردم و حماسه آفرینی آن ها در فضای بیمار گونه فتنه و خلق حماسه عظیم 9 دی "تجلی دست خدا" بود که شوکی بزرگ و فضایی یاس آلود را بر اردوگاه ضدانقلاب حاکم کرد و آخرین میخ را بر تابوت فتنه کوبید.

اما اینکه امروز عده ای در کشور به دنبال این هستند که وقایع فتنه سال 88 و حماسه عظیم مردم در نهم دی از یادها برود و حتی آشکارا از یادآوری این رخدادها ابراز عصبانیت می کنند؛ چیز عجیبی نیست. چرا که فتنه 88 و خیانت تاریخی که در حق مردم و کشور شد، به واسطه همین عده اتفاق افتاد و آن ها بودند که برای نیل به اغراض سیاسی و جاه طلبی شان حاضر شدند بزرگترین ضربه ها را به منافع ملی وارد کنند.

البته آن ها که حمایت تمام عیار آمریکا و اسرائیل را با خود داشتند، تصور نمی کردند مردم اینچنین در نه دی آن ها را به ذلت بکشانند و بساط شان را جمع کنند. جریان مذکور در ایام فتنه به این توهم دچار شده بود که می تواند طراحی اسرائیل و آمریکا را در ایران به طور کامل اجرایی کند و به زعم خودشان کار تمام است.

نهم دی ماه اما برهه ای بود که نسبت واقعی مردم و نظام اسلامی را به رخ فتنه گران و ارباب های آمریکایی و اسرائیلی شان کشاند. اصحاب فتنه باید هم برای کم رنگ کردن یاد و خاطره حماسه نهم دی دست و پا بزنند؛ آخر آن ها شعارهای مردم در نه دی را از یاد نبرده اند. فتنه گران یادشان است شعارهای مردم در نه دی را که بلند فریاد می زدند: «لعن علی عدوک یا حسین...»

انتهای پیام /




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد