Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

گلایه پدر شهید احمدی روشن در دانشگاه یزد:

خدا، وجدان و تاریخ بازی نمی خورند/پس از توافق تک تک بچه ها را از کار برکنار کردند


پدر شهید احمدی روشن در ادامه با اشاره به برخی بی مهری ها پس از توافق هسته ای به کارمندان صنعت هسته ای کشور گفت: بعد از قرار داد امدند یکایک بچه های ما را از کار بی کار کردند.و از دست ما کاری بر نیامدغافل از آنکه سه چیز رانمی شود بازی داد خدا، وجدان و تاریخ را.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از  عصر سیاست، شب گذشته «جشن بزرگ من ایرانیم» به مناسبت آغاز سی و هفتمین بهار انقلاب در سالن آمفی تئاتر دانشگاه یزد برگزار شد.

این مراسم که از طرف انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد برگزار شده بود مهمانان ویژه ای چون پدر شهید احمدی روشن، سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران و میلاد هارونی ، خواننده انقلاب کشورمان داشت.

پدر شهید احمدی روشن در این مراسم با تاکید بر اینکه راه شهدای هسته ای کشورمان ادامه خواهد داشت گفت: اگر خدا یک مصطفی از ما گرفت، به جای آن میلیون ها مصطفی به ما داد. بعد از شهادت مصطفی جمعی از دانشجویان به فیزیک هسته ای تغییر رشته دادند که این شعار همراه با شعور بود.

رحیم احمدی روشن افزود: ویژگی مهم مصطفی ولایت مداری اش بود. از سال 82تا 84 مسولین احساس کردند که باید مذاکره کنند و در همین چارچوب عهدنامه سعدآباد را نوشتند و ان ها متعهد شدند که غنی سازی را تعطیل کنند. مصطفی می گفت که بودن ما در سایت نطنز دیگر معنایی ندارد اما من گفتم که پسرم نگران نباش روزگار تغییر خواهد کرد و همین طور هم شد.

وی تاکید کرد: بعد از سال 84 رهبر معظم انقلاب دستور دادند فعالیت ها را از سر گرفته شود که بر همین مبنا یک تیم چهار چنج نفره همراه با مصطفی دست به کار شدند. این تیم با کار و تلاش شبانه روزی و بدون استراحت غنی سازی 3.5درصدی را به 5درصد و نهایتا به 20درصد رساندند و دشمن از شنیدن این خبر بسیار متحیر شده بود و به این همین دلیل دست به ترور دانشمندان هسته ای زد که مصطفی نیز یکی از آن ها بود.

احمدی روشن تصریح کرد: مصطفی می گفت، غنی سازی 20 درصدی باعث خواهد شد در مواجهه با دشمن دست برتر را داشته باشیم. زمانی که این دولت سر کار امد استکبار جهانی به این نتیجه رسید که باید با مذاکره کار را به پیش برد. اما من بسیار به عنوان پدر یک دانشمند هسته ای ناراحت ام و قلبم از این دولت گرفته است که چه اتفاقی افتاده که با دشمنی که  قسم خورده اگر دستمان برسد تمام پیچ و مهره های صنعت هسته ای را باز میکند اکنون سر یک میز نشسته ایم.

پدر شهید احمدی روشن در ادامه با اشاره به برخی بی مهری ها پس از توافق هسته ای به کارمندان صنعت هسته ای کشور گفت: بعد از قرار داد امدند یکایک بچه های ما را از کار بی کار کردند.و از دست ما کاری بر نیامدغافل از آنکه سه چیز رانمی شود بازی داد خدا، وجدان و تاریخ را.

عباس سلیمی نمین فعال سیاسی کشور دیگر سخنران این مراسم بود. وی طی اظهاراتی با اشاره به ضرورت پویایی و تحرک در جامعه اظهار داشت: اگر میخواهیم جامعه پویا تر و مستحکم ترباشد باید به نظرات هم احترام بگذاریم و نباید به گونه ای عمل کرد که نظر خود را به دیگران تحمیل کنیم و عمل خود را خدمت و عمل دیگران را خیانت بدانیم.

سلیمی نمین در ادامه گفت: چیزی که انقلاب را به پیروزی رسانده و در سطوح مختلف استحکاماتی را ایجاد کرد تحمل و بردباری است. باید تحمل جامعه را افزایش دهیم دیدیم که چگونه امام این ظرفیت سازی را در ارتباط با فهم و شعور و رشد ملت ایجاد کردند.

گفتنی است در پایان مراسم با اهدا لوح تقدیر از پدر شهید احمدی روشن تقدیر شد.

 

انتهای پیام/ع




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد