Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

فرماندار ابرکوه خبر داد:

خدمات رایگان بسیج جامعه پزشکی به یک هزار و 700 بیمار در ابرکوه


فرماندار ابرکوه گفت: با اعزام تیم های بهداشتی و درمانی از طرف بسیج جامعه پزشکی به شهرستان ابرکوه بیش از یک هزار و 700 نفر از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان جامعه بهره مند شدند.

به گزارش سرو ابرکوه، سید نبی رسولی فرماندار شهرستان با تبریک دهه مبارک فجر اظهار کرد: به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بیمارستان صحرایی به مدت سه روز خدماتی تخصصی به صورت رایگان برای مراجعه کنندگان ارائه شد.

وی بابیان اینکه بیماران در محل درمانگاه شهید ولی، دبیرستان زینب (س) و درمانگاه تامین سلامت ویزیت رایگان شدند افزود: در این مدت به تعداد62 بیمار گوش و حلق و بینی، 73 نفر توسط روانپزشک، متخصص اطفال111 نفر، 155بیمار توسط متخصص چشم پزشک، تعداد 163 بیمار اورتوپد، متخصص زنان نفر 145، داخلی 49 نفر، اورولوژی92 نفر، تغذیه 22نفر و مشاوره 45 نفر خدمات رایگان ارائه شد.

فرماندار ابرکوه با قدردانی از شبکه بهداشت و درمان و جامعه پزشکی استان یزد تصریح کرد: همچنین در مجموع 790 بیمار توسط پزشکان عمومی در شهر و روستاهای این شهرستان بطور رایگان ویزیت شدند.

رسولی خاطرنشان کرد: خدمات رایگان پزشکی در این طرح توسط 30 پزشک متخصص و عمومی و 16کارشناس پرستاری به بیماران این شهرستان ارائه شد.
این مسئول بابیان اینکه مهم سلامت مردم است تاکید کرد: در9 ماهه امسال در طرح تحول سلامت سه هزار و 867 بیمار ترخیص که از 199میلیارد و 613میلیون ریال یارانه سلامت بهره مند شدند.

وی همچنین ادامه داد: در همین مدت 6 هزار و 504 نفر بیمار در اورژانس بستری شدند که مبلغ 126 میلیارد و 692 میلیون ریال به بیماران تخفیف یارانه سلامت تعلق گرفته است.
فرماندار ابرکوه خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال مردم از طرح تحول نظام سلامت در 9 ماهه امسال 319 زایمان طبیعی به صورت رایگان انجام شده و مادران بدون هیچ گونه وجه پرداختی از بیمارستان مرخص شدند .

رسولی اضافه کرد: طرح توسعه بیمارستان ابرکوه با پیگیری های مدیر بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) ابرکوه باتوجه به افزایش 32 تخت خوابی به 96 تخت خوابی بیش از 35 درصد پیشرفت داشته است و برای ساخت این طرح بیش از 35 میلیارد ریال بودجه هزینه شده است و برای ادامه این طرح 40 میلیار ریال بودجه ملی اختصاص یافته است.

هم اکنون 11پزشک متخصص از جمله جراحی عمومی، داخلی ، قلب ؛ بیهوشی ، زنان، اطفال و اعصاب و روان و گوش حلق وبینی در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) ابرکوه به بیماران خدمات ارائه می دهند.

شهرستان ابرکوه دارای یک بیمارستان، پنج مرکز بهداشتی، 34 پایگاه سلامت جامعه، یک باب آزمایشگاه مرکزی، دو مرکز اورژانس جاده ای و یک اورژانس فورتی های پزشکی 115می باشد.

انتهای پیام / ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد