Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

فرماندار ابرکوه طی صدور پیامی مطرح کرد

خطر طوفان، سیل، زلزله و خشکسالی ابرکوه را تهدید می کند/ مردم و مسئولان همیشه آماده مقابله با حادثه باشند


فرماندار ابرکوه گفت: با توجه به سابقه حادثه خیز بودن ابرکوه، مسئولان، مدیران و مردم در هر زمان باید آمادگی لازم برای مقابله با حوادث طبیعی را داشته باشند.

به گزارش سرو ابرکوه، سید نبی رسولی فرماندار شهرستان طی صدور پیامی به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی، با توجه به سوابق ابرکوه در حوادث طوفان، سیل، زلزله و خشکسالی، از مردم و مسئولین خواست تا همیشه آمادگی لازم برای مقابله با چنین حوادثی را داشته باشند.

متن کامل پیام فرماندار بدین شرح است:

پنجم دی ماه سالروز وقوع زلزله بم به عنوان روز ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی نامگذاری شده و هدف از یادآوری و بزرگداشت آن، جلب توجه عمومی به مخاطرات ناشی از وقوع پدیده های طبیعی، شناسایی عوامل پیشگیری، کاهش خسارات و گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه می باشد.

در سال های گذشته شاهد حوادثی از جمله سیل، زلزله، طوفان شدید با سرعتی بیش از 120 کیلومتر در ساعت وهمچنین تداوم خشکسالی در شهرستان ابرکوه بوده ایم و این نشان دهنده حادثه خیز بودن این منطقه می باشد.

قرارگیری شهرستان در نزیکی گسل خطرناک دهشیر و وقوع زمین لرزه در سال 1392 در بخش بهمن، آمادگی در برابر زلزله، انجام اقدامات آموزشی مناسب به منظور فرهنگ سازی لازم در این زمنیه و همچنین توجه به مقاوم سازی منازل مسکونی و نظارت هر چه بیشتر دستگاه های ذیربط را ضروری نموده است.

علاوه بر این طی سال های گذشته خشکسالی نیز تداوم داشته و عللی از جمله کاهش نزولات جوی، افت آب های زیرزمینی، برداشت های بی رویه، رشد جمعیت و ... شهرستان را دچار کاهش شدید منابع آب نموده است. لذا باید در جهت مصرف درست هر قطره آب تلاش کرد.

در بخش کشاورزی که مصرف 90 درصدی آب را به خود اختصاص داده است مدیریت مصرف به همراه اصلاح الگوی مصرف باید مدنظر قرار گیرد تا شاهد کمترین آسیب به منابع آبی باشیم.

به هر شکل با توجه به وضعیت خطرپذیری شهرستان، اهمیت کسب آمادگی در رویارویی با پدیده های خطرساز و کاستن از پیامدهای منفی آن ضروری است. ارتقاء دانش و آگاهی عمومی از یک سو و نظارت دقیق مدیریت ها بر اجرای قوانین و ممانعت از عوامل خطرساز، به میزان قابل توجهی در کاهش اثرات بلایای طبیعی موثر خواهد بود.

هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی فرصتی است تا از حوادث گذشته درس گرفته و از تجارب کنونی برای آینده برنامه ریزی داشته باشیم و بدانیم که این حوادث آخرین حوادث شهرستان نخواهد بود و باید همیشه و در هر زمان آمادگی لازم برای مقابله با حوادث طبیعی در بین تمامی مسئولان، مدیران و مردم وجود داشته باشد.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد