Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

خطیب جمعه بخش بهمن:

درخواست به رسمیت شناختن مذهب تشیع؛ علت شهادت شیخ نمر/ آتش زدن سفارت عربستان، مشكوك و بدون عاقبت اندیشی بود


امام جمعه شهر مهردشت گفت: شیخ نمر نه اسلحه داشت نه مردم را به مبارزه با رژیم کشاند و نه تروریسم بود، اماآل سعود سعي دارد شهيد نمر را به ‏عنوان فردي که برهم زننده امنيت كشور و مخل ثبات و مرتبط با تروريسم جلوه دهد.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام رضا علیزاده امام جمعه شهر مهردشت در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن بازخوانی سخنان رهبر انقلاب در جمع ائمه جمعه کشور گفت: مقام معظم رهبری نماز جمعه را به قرارگاه تعبیر کردند، قرارگاه از اصطلاحات جنگ و مبارزه است و این تعبیر یعنی ما درحال جنگيم و به ايمان، بصيرت، تقوا و اخلاق مردم ما حمله شده و اين، قرارگاه لازم دارد و نماز جمعه مهم‏ترينِ قرارگاه‏ ها برای مقابله است و باید از فرصت نماز جمعه، جهت هدایتگری فرهنگی، سیاسی مردم استفاده شود.

وی در ادامه به موضوع انتخابات در سخنان رهبر انقلاب و بیان حق الناس در این زمینه اشاره کرد و افزود: انتخابات در نظام جمهوری اسلامي اهميت و جايگاه ویژه ای دارد و مایه استقلال ، آبرو و اعتبار کشور و نظام است و مردم باید به این قضیه توجه ویژه داشته باشند.

علیزاده به معناي حق‏الناس در کلام رهبری اشاره کرد و گفت:  انتخابات، سلامت انتخابات، پذيرش داوطلبان صالح‏ و رد داوطلبان ناصالح، امانت‏داري در آراء و  پذيرش نتيجه آراء از مصادیق حق الناس است که رهبر انقلاب، مردم و مسئولین را بر رعایت آن ملزم کردند.

امام جمعه بخش بهمن افزود: نکته مهم دیگر که رهبر انقلاب در سخنان خود مطرح کردند نفوذ افراد ناصالح و ناکارآمد در مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي است که اگر رخ دهد نظام را از درون مورد هجمه و آسيب قرار خواهد داد.

درخواست رسیدگی به قبرستان بقیع، به رسمیت شناختن مذهب تشیع علت شهادت شیخ نمر بود

وی در ادامه به علت شهادت عالم بزرگ آیت الله نمر به دست جنایتکاران آل سعود اشاره کرد و گفت: گناه شيخ نمر اين بود كه، از رژيم سعودي خواسته بود به «قبرستان بقيع» رسيدگي کند، مذهب «تشيع» را به رسميت بشناسد و شيوه‏هاي آموزشي و درسي حاكم بر عربستان را تغيير دهد یا لغو کند.

علیزاده افزود: شیخ نمر نه اسلحه داشت نه مردم را به مبارزه با رژیم کشاند و نه تروریسم بود، اماآل سعود سعي دارد شهيد نمر را به ‏عنوان فردي که برهم زننده امنيت كشور و مخل ثبات و مرتبط با تروريسم جلوه دهد.

خطیب جمعه مهردشت تاکید کرد: اين جنايت آل‏سعود خوش‏خدمتي به نظام استكبار است، ماشک نداریم این جنایت سنگین با نظر آمریکا انجام گرفته وهدفی جز اختلاف بین شیعه و سنی و سرکوب بیداری اسلامی ندارد.

امام جمعه مهردشت فاجعه منا، کشتار مردم بی گناه یمن را از دیگر جنایات آل سعود برشمرد و افزود: این جنایت ها فراموش نمی شود و قطعا در آینده تاوان این عمل نابخردانه را خواهند دیدو خون پاک این عالم شهید و 47 مسلمان بیگناه دیگر، خواب راحت از آنها گرفته و جهان اسلام را بیدار خواهد کرد.

آتش زدن سفارت عربستان، بخشي از آن مشكوك و بخشی بدون عاقبت اندیشی بود

امام جمعه مهردشت حمله به سفارت عربستان در تهران  ومشهد و آتش کشیدن آن را عملی مشکوک، نابخردانه و از روی احساس عنوان کرد و گفت: آتش زدن سفارت عربستان، بخشي از آن مشكوك و بخش ديگري از آن از روي احساس و بدون عاقبت‏انديشي بود، اما آل سعود، در اقدامي عجولانه و عصبي روابط خود را با ايران قطع كرد و خنده دارتر اینكه چند كشور ناچیز و بحران‏زده، همچون بحرين، سودان و جيبوتي، به تبعيت از عربستان روابط خود را با ايران قطع كردند.

وی گفت: ايران در حال حاضر مقتدرترين و باثبات‏ترين كشور منطقه است و در مقابل، عربستان سعودي ‏دچار بحران‏هاي متعددي است. آمريكا و رژيم صهيونيستي بسيار مشتاقند كه درگيري مستقيمي ميان رياض و تهران شكل بگيرد. اولين برنده اين درگيري، آمریکا و اسرائیل خواهند بود، پس هرگونه اقدام احساسی در این زمینه نابخردانه است.

علیزاده افزود: با شهادت شیخ نمر، موجي از تنفر و انزجار عليه آل سعود به راه افتاد، اما حركاتي مانند حمله به سفارت آن باعث انحراف افكار عمومي منطقه و جهان شده و جاي متهم و شاكي را تغيير مي‏دهد. در اين ماجرا رسانه‏هاي مطرح بين‏المللي به‏جاي پرداختن به اصل جنايت آل سعود، حمله محدود به سفارت عربستان در تهران را در صدر و محور اخبار خود قرار داده‏اند و جنايت عربستان در اعدام شيخ نمر را به فراموشي سپرده‏اند.

تحریم های جدید آمریکا نشان دهنده غیر قابل اعتماد بودن آنان به تعهداتشان است

خطیب جمعه مهردشت در بخش دیگری از خطبه ها به پنج قانون و تحریم جدید از سوی سناي آمريكا اشاره کرد و گفت: تحریم های خطرناک تری مانند تروريست شناخته شدن کل سپاه و اینکه دولت حق ندارد قلب راكتور اراك را در‏بياورد از مواردی است که اگر به تصویب برسد نشان دهنده غیر قابل اعتماد بودن آمریکایی ها بعد از برجام است.

وی در پایان با اشاره به 21دي و سالروز شهادت احمدي‏روشن از شهداي هسته‏اي به‏دست ايادي منافقين كوردل گفت:  بايد دشمنان اسلام و انقلاب بفهمند با ترور دانشمندان ايراني نه تنها نمي‏توانند جلوي پيشرفت ايران و ترقي ‏افراد ديگر را بگيرند، بلكه به اين نتيجه مي‏رسند كه ترور دانشمندان علمي سبب پيشرفت پويا، روزافزون و سريعتر ايران مي‏شود.

انتهای پیام / ف




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد