Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه:

دست اندرکاران تجمع هیئت زنجیرزنان روز هشتم محرم کم تدبیری کردند


امام جمعه ابرکوه در خصوص کوتاه شدن زمان پخش مراسم هشتم محرم، گفت: این جریان معلول کم لطفی برنامه ریزانی است، که زنجیرزنان را در عرض کامل خیابان به صورت متمرکز به حرکت درآوردند و به مراسم امتداد ندادند.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان ابرکوه، در بیانیه ای ضمن تشکر از همه شهروندان، جهت برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در دهه اول محرم، اظهار کرد: در این ایام به همه مردم شهر، مراسم ها آنچنان که در شأن شهدای کربلا بود، برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی در این بیانیه، از حضور مردم و هیئات عزاداری تشکر و نسبت به کم تدبیری در تجمّع دادن به زنجیر زنان در مراسم روز هشتم محرم گلایه کرد.

متن کامل بیانیه بدین شرح است:

از مسئولین زحمت کش هیئات عزاداری و مجموعه هیئات که در مراسم پرشکوه هشتم محرم سنگ تمام گذاردند، ابراز تقدیر و امتنان دارم.

گرچه هماهنگی کامل برای پخش مستقیم کشوری مراسم از شبکه های مختلف صورت گرفته بود، اما کوتاهی زمان حضور هیئات موجب شد که به جای یک ساعت، حدود بیست دقیقه پخش مراسم ابرکوه را داشته باشیم و این معلول کم لطفی برنامه ریزانی است، که زنجیر زنان را در عرض کامل خیابان به صورت متمرکز به حرکت درآوردند و به مراسم امتداد ندادند.

آنها کاری که خودشان مایل بودند انجام دادند و نهایتاً برنامه آنچنان سریع تمام شد که مقامات استانی هم موفق به دیدن کامل مراسم نشدند.

امیدواریم این نقطه ضعف برای سال های آینده جبران شود و به جای سینه زنی همه نیروها به زنجیر زنی بپردازند تا بهتر بتوانیم عظمت عزاداری این مردم ولایی را که ریشه در تاریخ کهن این شهرستان دارد، به رُخ دوست و دشمن بکشیم.

گفتنی است امام جمعه ابرکوه از مغازه های فروش لوازم آرایشی، آرایشگاه های زنانه و اتاق اصناف شهرستان، که در ایام محرم جهت تعطیلی این اماکن در راستای رعایت حرمت عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، نهایت همکاری را داشتند، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای یپام/ ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد