Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

نماینده مردم ابرکوه در مجلس شورای اسلامی:

دستگاه های اجرایی طرح های خود را هم اکنون جهت تخصیص بودجه 97 ارائه کنند


نماینده مردم ابرکوه در مجلس شورای اسلامی طی دومین جلسه توسعه مدیریت راهبردی ابرکوه گفت: مدیران دستگاه های اجرایی از هم اکنون باید پروژه های خود را اعلام کنند تا در استان تصویب شده و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام شود.

به گزارش سرو ابرکوه، صبح امروز دومین جلسه توسعه مدیریت راهبردی شهرستان با حضور محمدرضا صباغیان نماینده مردم ابرکوه در مجلس شورای اسلامی در راستای پیگیری مصوبات جلسه قبل و مشخص کردن اولویت های جدید در زمینه مشکلات شهرستان، مورد گفتگو و بررسی قرار گرفت.

در ابتدا محمد رضا صباغیان اظهار کرد: در این جلسه باید اولویت های مشکلات شهرستان معرفی شده و هر مسئول بر اساس وظیفه ای که دارد آن را پیگیری کند. برنامه پنجم توسعه در کل کشور 20 درصد اجرایی شده است، لذا مشخص شدن اولیت ها کمک می کند تا اهداف شهرستان را بر اساس سند چشم انداز توسعه محقق کنیم.

صباغیان با اشاره به اینکه بودجه سال 97 در آذرماه ارائه می شود، تصریح کرد: مدیران باید از هم اکنون طرح ها و پروژه های خود را به دستگاه مربوطه در استان ارائه کنند تا پس از تصویب به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام شده و در تخصیص اعتبار مدّنظر قرار گیرد.

در ادامه عباس مهری به قرائت 9 مصوبه جلسه قبل به شرح ذیل که برخی در حیطه وظایف فرمانداری و برخی مربوط به سایر ارگان ها بود پرداخت تا هر کدام در رابطه با اقدامات صورت گرفته توضیحات خود را ارائه کنند:

افزایش اعتبارات عمرانی شهرستان با مذاکره
تشکیل جلسه شورای برنامه ریزی با حضور مجمع نمایندگان
تصویب سند چشم انداز توسعه شهرستان
بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کار گروه اشتغال شهرستان و بررسی مسائل مربوط به تسهیلات کارخانه های کاشی کوثر و آبنوس
توسعه فضای سبز، پیگیری احداث میدان میوه و تره بار و همچنین تکمیل میدان 15 دی توسط شهرداری ابرکوه
راه اندازی کلینیک تخصصی و خرید دستگاه سی تی اسکن در حوزه بهداشت و درمان
تکمیل پروژه میدان شهر مهردشت
بررسی مشکلات مربوط به آب آشامیدنی بخش بهمن  از نظر کمّی و کیفی

در ادامه حسین حاتمی شهردار ابرکوه، گفت: طرح پروژه میدان 15 دی خارج از محدوده شهری بوده و اجرای آن بر عهده اداره حمل و نقل و راهداری است، ضمن اینکه شهرداری آمادگی خود را جهت همکاری با این ارگان اعلام می کند. در رابطه با فضای سبز نیست پروژه 9 هکتاری جنب بلوار امام علی(ع) در دست اقدام است.

حاتمی در رابطه با طرح میدان میوه و تره بار، خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از یک میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است که برای ادامه کار به اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان دیگر نیاز داریم و چنانچه این اعتبار تخصیص داده نشود  این پروژه سنگین نیز اجرایی نخواهد شد.

عبدالحسین اکرمی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز در رابطه با مسائل حوزه بهداشت و درمان، اذعان کرد: مجوز خرید دستگاه سی تی اسکن از سوی وزیر بهداشت صادر شده و هم اکنون بیمارستان ابرکوه در نوبت سوم برای دریافت این دستگاه است. کلینیک تخصصی نیز تکمیل شده و هم اکنونه در حال تجهیز است تا به زودی بهره برداری شود.

در ادامه نماینده شهردار مهردشت در رابطه با پروژه میدان این شهر، کمبود منابع مالی را علت عدم پیشرفت کار عنوان کرد.

محمد علی اکرمی سرپرست آب وفاضلاب روستایی در رابطه با مشکلات آب بخش بهمن، ابراز کرد: تا کنون 10 کیلومتر از شبکه توزیع، اصلاح شده و 7 ونیم کیلومتر نیز خط انتقال جهت روستای هارونی و اسفند آباد انجام شده است. ضمن اینکه قرارداد سیستم تله متری منعقد شده و تا کنون 500 کنتور معیوب تعویض شده است.

گفتنی است سید نبی رسولی فرماندار شهرستان به علت بیماری در این جلسه حضور نداشت.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد