Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه خطاب به وزیر ارشاد:

دم خروس را در عرصه های فرهنگ و هنر به ما نشان ندهید/ دولتمردان ما مردانه در میدان باشند


امام جمعه ابرکوه خطاب به وزیر ارشاد گفت: انتظار داریم در پی قسم به حضرت عباس، دیگر دم خروس را در عرصه های فرهنگ و هنر و تجلیل از عناصر مسئله دار و تک خوانی زنان و امثال ذالک به ما نشان ندهند.

امام جمعه ابرکوه.

به گزارش سروابرکوه، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به دیدار مقا م معظم رهبری(حفظله) با نمایندگان مجلس خبرگان اظهار داشت: در این دیدار مقام معظم رهبری(مدظله) وظایف دوازده گانه برای مسئولان نظام را تبیین کردند که هر کدام به جای خود در بخش های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، امور مربوط به جوانان و تقابل با دشمن مهم است. اما آنچه را که خصوصا دولت اعتدال باید آویزه گوش خود کند "توجه به تقویت فرهنگ دینی جامعه و مرزبندی شفاف و صریح با جبهه دشمن و منفعل نشدن از یاوه سرائی های دشمن است".

خطیب جمعه ابرکوه گفت: ما می دانیم حیات و بقاء کاخ سفید رهین حمایت های صهیونیسم بین الملل است، اما چرا باید وزیر روانی و دیوانه امور خارجه آمریکا تأکید کند که ما غنی سازی ایران را به صفر رساندیم؟ شما غلط کردید که این اظهارات دروغ را دیوانه وار مطرح می کنید مگر شما چه کاره اید که غنی سازی ما را به صفر برسانید؟ ایران به نشانه حسن نیت درصد هائی از غنی سازی را کم کرده و هر لحظه بخواهد می تواند برگرداند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تاکید کرد: مسئولین ما نباید در برابر گستاخان آمریکائی نرمش سیاسی داشته باشند قدرتمندانه در برابر این ببر کاغذی موضع شفاف و صریح داشته باشید. ما در دوره حاکمیت اصلاح طلبان، چوب نرمش سیاسی را از دشمن خورده ایم. مقابله با دشمن به معنای تند روی نیست، بلکه به معنای حفظ خط امام و انقلاب و تبعیت از فرامین رهبری است.

حسینی افزود: دولتمردان ما مردانه در میدان باشند. انقلاب اسلامی ثابت کرده که دولت دروغگو و اسلام ستیز تروریست پرور آمریکا، بی آبرو و بی اعتبار است و در افکار عمومی ملت های جهان منزوی و منفور است. پس همانگونه که این ملت بزرگ در 22 بهمن نشان داد، شما دولتمردان نیز در مواضع خود نشان دهید که ما آمریکا را زیر پا می گذاریم و خروش خود علیه این سرکرده اردوگاه استکبار را لحظه ای متوقف نخواهیم کرد.

وی ضمن تشکر از سخنان و بیانیه وزیر ارشاد در حمایت از توصیه مقام معظم رهبری(حفظله) در اهتمام دادن به فرهنگ و مسائل فرهنگی که نباید آن را شوخی گرفت، گفت: اما انتظار داریم در پی قسم به حضرت عباس، دیگر دم خروس را در عرصه های فرهنگ و هنر و تجلیل از عناصر مسئله دار و تک خوانی زنان و امثال ذالک به ما نشان ندهند.

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری(مدظله) به روسای سه گانه قوا و مجمع تشخیص مصلحت نظام، متضمن توفیق برای آینده کشور بویژه در دستیابی به اهداف سند چشم انداز بیست ساله است. اقتصاد مقاومتی با رویکرد جهادی، موقعیتی انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد و پیشرو می باشد و رهآورد آن توسعه کار آفرینی و مشارکت آحاد جامعه در فعالیت های اقتصادی، بویژه اقشار کم درآمد و متوسط جامعه است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: گرچه عزم و اراده ملی و دولتی در جهت اجرائی شدن این هدف ارزشی لازم است اما به نظر می رسد علاوه بر این الزامات جذبی ، جدیت برای الزامات دفعی هم لازم است تا چشم تیز بین دولت ، عواملی اختلالی و آسیب رسان اقتصادی را بشناسد و دستگاه قضائی با جدیت با آنها برخورد کند.

حسینی عنوان کرد: فساد مالی در چرخه اقتصادی کشور که توسط عناصر مفسد انجام می گیرد، در بخشی از موارد افشا شده و پرونده سازی می شود. اما رسیدگی غیر علنی به مفاسد اقتصادی تاثیر چندانی در باز دارندگی مجرمان ندارد و باید دادگاه آنان علنی باشد که دیگران حساب کار خود را بکنند. زیرا فساد مالی چرخ دنده های اقتصاد کشور را خرد می کند و برخورد توأم با تسامح با پولداران نتیجه کار را کمرنگ و اعتماد مردم را مخدوش و سرانجام، وجهه اجرائی اقتصاد مقاومتی را با اما و اگر مواجه می سازد. بنا براین داشتن روحیه جهادی برای عوامل قضا در پرونده مفسدان اقتصادی واجب تر از دیگران است.

امام جمعه ابرکوه با اشاره به تحولات صورت گرفته در اوکراین گفت: این تحولات برای جامعه واقع نگر، عبرت آمیز است. بحران اوکراین این کشور را در آستانه تجزیه قرار داده که ناشی از تمامیت خواهی غرب است. اگر از مناطق آسیائی بویژه کشور های اسلامی منطقه بگذریم، لااقل در اوکراین امروز این رفتار آمریکا و غرب از یک سو و نیز روسیه را از سوی دیگر می بینیم که چگونه برای بلعیدن اوکراین دهان باز کرده اند!

وی افزود: تجربه و عبرت آموزی از جریان اوکراین این است که برای اردوگاه استکبار، استقلال یا وابستگی، استبداد یا دمکراسی، حقوق بشر و ضد حقوق بشر، تروریسم یا مبارزه با این پدیده سیاه، همه و همه شعار و حرف است مگر آنکه منافع آنها تامین شود!

حسینی در پایان میلاد با سعادت حضرت زینب (س) وروز پرستار را به پرستاران تبریک گفته و ضمن خسته نباشید به همه این عزیزان، برای آنها آرزوی توفیق وسربلندی نمود.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد