Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

نایب‌رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان یزد:

دوچرخه‌سواری یزد نیازمند توسعه در زیرساخت‌ها است


نایب‌رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان یزد گفت: نبود پیست استاندارد دوچرخه‌سواری، کمبود بودجه و محدودیت فضای ورزشی، ورزش دوچرخه‌سواری را در یزد با مشکلات زیادی روبرو کرده است.

به گزارش سرو ابرکوه؛ «طیبه تهرانی» نایب‌رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدبانوبا اشاره به اینکه استان یزد یک تیم دوچرخه‌سواری بانوان دارد، تصریح کرد: متأسفانه استان یزد فاقد پیست دوچرخه‌سواری بوده و ورزشکاران علاقه‌مند به این رشته ورزشی مکان تخصصی برای تمرین ندارند؛ انگشت‌شمار مجموعه ورزشی داریم که در آن دوچرخه‌سواری انجام می‌شود.

وی شرکت فولاد آلیاژی یزد را به‌عنوان حامی تیم دوچرخه‌سواری بانوان یزد معرفی کرد و در مورد افتخارات کسب‌شده توسط تیم دوچرخه‌سواری بانوان یزد اذعان کرد: با توجه به نبود امکانات کافی تیم یادشده تاکنون افتخاراتی چون نایب‌قهرمانی کشوری و سوم کشوری به ترتیب در تیرماه و مردادماه سال جاری را در کارنامه خود دارد.

طهرانی با بیان اینکه یزد شهر قدیمی، سنتی و دینی است، اذعان کرد: دین مبین اسلام نگاه ویژه‌ای به ورزش دارد و با توجه به دارالعباده بودن یزد لازم است شهری که معروف به شهر دوچرخه‌هاست و مردمانی علاقه‌مند به این ورزش دارد،  دارای زیرساخت‌های مناسب برای ورزش دوچرخه‌سواری باشد.

وی نبود پیست استاندارد دوچرخه‌سواری، کمبود بودجه و محدودیت فضای ورزشی را از جمله مشکلات ورزش دوچرخه‌سواری در یزد عنوان کرد.

وی در مورد اهمیت گسترش فرهنگ ورزش در بین بانوان خاطرنشان کرد: جامعه سالم زمانی به تکامل مادی و معنوی خواهد رسید که از وجود زنان و مردان سالم برخوردار باشد. امروز زنان همپای مردان و حتی بیشتر نقش مؤثر و سازنده‌ای در جامعه ایفا می‌کنند پس باید نیرومند و با طراوت باشند؛ تمرین‌های منظم ورزشی به‌عنوان بخش مهمی از وظایف روزانه زن می‌تواند در سلامت و بهداشت جامعه و بهتر انجام دادن وظایف او نقش به سزایی داشته باشد.

انتهای پیام/ش

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد