Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

سرپرست شبکه دامپزشکی ابرکوه در خصوص ذبح در روز عاشورا:

ذبح در معابر ابرکوه زمینه ابتلا به بیماری های مشترک انسان و دام را زیاد می کند


سرپرست شبکه دامپزشکی ابرکوه، ضمن تاکید بر ذبح در کشتارگاه گفت: قربانی کردن دام ها در جلو هیئت های عزاداری ابرکوه در روز عاشورا، زمینه ابتلا به بیماری های مشترک انسان و دام را زیاد می کند.

به گزارش سرو ابرکوه، دکتر علی فاتحی نیا سرپرست شبکه دامپزشکی ابرکوه در جمع هیئت امنا و مسئولان هیئت های مذهبی شهرستان، اظهار کرد: دهه اول ماه محرم به ویژه روز عاشورا سال گذشته، جهت انجام قربانی در کشتارگاه های بهداشتی، مشارکت و همکاری 80 درصدی مردم، باعث شد، بهداشت و نظافت خیابان های سطح شهر بیشتر رعایت شود.


فاتحی نیا با اشاره به این مطلب که کشتار در روز عاشورا زیاد است، افزود: امیدواریم این مشارکت امسال صددرصدی باشد، زیرا دام هایی که جلو هیئت های عزاداری ذبح می شوند، معاینه نشده اند و زمینه ابتلا به بیماری های مشترک انسان و دام را زیاد می کنند.


وی تصریح کرد:  درب کشتارگاه شهرستان از ساعت 7 صبح الی 13  باز می باشد. فاصله ذبح دام تا سلاخی حداکثر 30 دقیقه است، در صورتی که دامهایی که در استقبال از هیئت ها قربانی می شوند؛ بیشتر از یک ساعت و بعضأ 2 ساعت طول می کشد.


دکتر دامپزشکی تاکید کرد: این موضوع باعث تغییر رنگ گوشت می شود و بار میکروبی زیادی جذب و در نهایت باعث مسمومیت خواهد شد.


فاتحی نیا گفت: با ذبح دام ها در کشتارگاه، اولا این فاصله زمانی طولانی بین ذبح و سلاخی از بین می رود و ثانیا کسانی که نذر دارند و فکر می کنند دام ها حتما باید جلو هیئت ها قربانی شوند، به گفته امام جمعه شهرستان؛ به علت مفسده شرعی که در این امر هست، تنها نیت کافی بوده و نیازی به ذبح در معابر نمی باشد.  


انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد