Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در روزهای 15 16 تیرماه انجام می گیرد

رقابت بیش از 14 هزار داوطلب‌ یزدی در کنکور 96


14 هزار و 373 داوطلب در سطح استان یزد در کنکور سراسری 96 در روزهای 15 و 16 تیرماه شرکت مي‌كنند.

به گزارش سرو ابرکوه، دکتر «سید محسن میرحسینی» با اشاره به این که 14 هزارو 373 داوطلب در سطح استان یزد در کنکور سراسری 96 شرکت مي‌كنند، گفت: این آمار نسبت به سال گذشته 936 نفر افزایش داشته است .

وی با بیان این که از مجموع شرکت‌کنندگان آموزن سراسری هشت هزار و 498 نفر در دانشگاه یزد و يك‌هزار نفر در آموزشگاه فنی شهید صدوقی آزمون می‌دهند، افزود: مابقی داوطلبان در حوزه‌های امتحانی  سایر شهرستان‌های استان حضور خواهند يافت.

نماینده تام الاختیار دانشگاه یزد در برگزاری آزمون‌های سراسری با اشاره به برگزاری این آزمون در دو نوبت صبح و عصر روزهاي 15 و 16 تیرماه، اظهار کرد: صبح پنج‌شنبه آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی برگزار می‌شود که کل داوطلبین گروه ریاضی در استان یزد شامل 1423 نفر مرد و  680 نفر زن و در گروه علوم انسانی نيز شامل 1996 نفر زن و 1062 نفر مرد است.

وی خاطرنشان كرد: البته در گروه علوم رياضي یک‌هزار و 502 نفر از داوطلبین گروه علوم ریاضی و یک هزار و 809 نفر از داوطلبین علوم انسانی در حوزه امتحاني دانشگاه یزد با هم رقابت مي‌كنند.

میرحسینی با اشاره به برگزاری آزمون گروه هنر در عصر روز پنج‌شنبه، گفت: براساس آمارهای موجود 822 نفر زن و 395 نفر مرد از استان يزد در این آزمون سراسري شرکت خواهند كرد از مجموع اين تعداد 792 نفر در دانشگاه یزد آزمون می‌دهند .

وی با بیان این که بیش‌ترین آمار داوطلبین شرکت‌کننده در کنکور سراسری 96 مربوط به گروه آزمایشی علوم تجربی است، تصریح کرد: صبح جمعه داوطلبین این گروه با هم رقابت مي‌كنند که در استان یزد سه هزار و 478 نفر زن و دو هزار و 557 نفر مرد در این رشته شرکت کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: عصر جمعه آزمون گروه زبان‌های خارجه برگزار می‌شود که تعداد شرکت‌کنندگان از استان شامل 1226 نفر زن و 734 نفر مرد است .

میرحسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که زمان شروع برگزاری آزمون طبق سنوات گذشته است، خاطرنشان‌کرد: آزمون برای داوطلبین نوبت صبح ساعت 7:30 و برای داوطلبین نوبت عصر راس ساعت 15 آغاز می‌شود ولی داوطلبان باید یک ساعت قبل از شروع آزمون در سالن حضور داشته باشند .

نماینده تام الاختیار دانشگاه یزد در برگزاری آزمون‌های سراسری با بیان این که کارت‌های ورود به جلسه از 11 تیرماه قابل دریافت بوده است، گفت: داوطلبان می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل در دریافت کارت ورود به جلسه از ساعت 8 تا 12 و از ساعت 14 تا 18 به باجه‌های رفع نقص مراجعه کنند .

وی با بیان این که همراه داشتن کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی  الزامی است، تصریح کرد: داوطلبان توجه داشته باشند که به همراه داشتن ماشین حساب و موبایل در سالن‌های برگزاری آزمون ممنوع است .

میرحسینی در پایان گفت: به دلیل ایجاد محیطی آرام و ارتقای امنیت روانی داوطلبان تدابیری برای جلوگیری از حضور خانواده‌ها در محل برگزاری آزمون دیده شده است.

انتهای پیام/

ایسنا




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد