Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

برنامه های کمیته امداد امام خمینی ابرکوه در ماه رمضان؛

سفره افطاری خیر ابرکوهی برای 1000 مددجوی بخش بهمن/همایش نیکوکاران ابرکوهی در باغ ارم تفت


مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) ابرکوه گفت: در یازدهم ماه مبارک رمضان توسط یکی از خیرین مهردشتی آقای فلاح، مدیر تالار قصر مهردشت، 1000نفر از مددجویان بخش بهمن اطعام می شوند.

سید جلال حسینی مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) در گفتگوی اختصاصی با سرو ابرکوه ضمن گرامیداشت ماه مبارک رمضان بیان کرد: برنامه جمع آوری سبدهای غذایی جهت کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان، همچون سال های گذشته در ابرکوه به قوت و قدرت بیشتر انجام می شود.

وی افزود: در طول ماه از کلیه همشهریان از طریق روحانیون مبلغ اعزامی در مساجد، خواسته شده تا هرگونه غذای گرم و یا سبد کالایی که بتواند مرهمی بر زخم نیازمندان باشد تهیه کنند، البته مردم خوب ابرکوه ماهانه 400 میلیون ریال صدقه پرداخت می کنند که مبلغ خوب و قابل تقدیری است.

مدیر کمیته امداد ابرکوه گفت: 1400خانواده ابرکوهی تحت پوشش این نهاد هستند که 1157 خانوار مستمری بگیر بوده و 100 خانواده از این تعداد ایتام و بقیه در قالب طرح محسنین از طریق 1845 حامی، حمایت می شوند که 1670 نفر در قالب طرح اکرام مددجویان را حمایت می کنند و سال گذشته بالغ بر 400 میلیون تومان به حساب ایتام واریز کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه افراد متمکن می توانند با واریز حداقل 30 هزار تومان به عنوان حامی در این نهاد قدمی بردارند گفت: هنوز هستند نوعروس هایی که نیازمند جهیزیه هستند، تعداد 50 مددجوی ابرکوه، فاقد مسکن و یا بد مسکن بوده و تعداد 240 خانوار نیازمند تعمیر مسکن هستند و 68 خانواده سرپرست بیمار دارند که امیدواریم بتوانیم جذب حامی قدمی در حال رفاه آنان برداریم.

وی گفت: خیرین زیادی از تهران و شهرهای دیگر خانواده های مددجوی ابرکوه را با ارسال بسته های غذایی حمایت می کنند به عنوان مثال در آستانه ماه مبارک رمضان امسال، یکی از خیرین تهران 2 تن و نیم برنج کمک کرده است؛ اما از مردم خود ابرکوه خصوصا عمده فروش ها می خواهیم که با تهیه وسایل سرمایشی در این هوای گرم تابستان، و یا در طرح های محسنین شرکت کنند.

حسینی به برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان سال جاری اشاره کرد و گفت: اولین برنامه این نهاد، همایشی است که در باغ ارم تفت در چهارم ماه مبارک رمضان برگزار می شود که 50 خیر ابرکوهی مقیم یزد که عمدتا عمده فروش هستند بانی اطعام نیازمند این منطقه شده و مسئولان کمیته امداد ابرکوه به اتفاق مسئولین شهرستان با حضور در این برنامه و با حمایت صدا و سیما کمک های جمع آوری شده در این مراسم را به محرومین مردم ابرکوه می رسانند.

وی تصریح کرد: در یازدهم ماه مبارک رمضان نیز توسط فلاح، مدیر تالار قصر مهردشت، 1000نفر از مددجویان بخش بهمن اطعام می شوند و گفتنی است این مراسم، از معدود برنامه هایی است که در استان یزد اجرا می شود.

مدیر کمیته امداد ابرکوه، با اشاره به 15 تا 21 ماه مبارک که به نام هفته اطعام و اکرام ایتام نام گذاری شده بیان کرد: در این هفته، با جذب حامی برای افراد ایتام و اجرای طرح محسنین سعی می شود که این خانواده ها حمایت مادی شوند و همچنین از طریق طرح مفتاح الجنه که پخش و جمع آوری کیسه های حمیان مولا از طریق مساجد است، سعی داریم از طریق خود همان مساجد، سبدهای غذایی بین نیازمندان همان محله، توزیع شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: از طریق 3 مرکز نیکوکاری در ابرکوه، نیز مانند کمیته امداد خیرین شناسایی و کمک های مردم جمع آوری و بین نیازمندان همان محله توزیع می شود.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد