Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

برای دومین سال متوالی؛

سوگواره عاشورایی عکس با عنوان «پلک» در ابرکوه برگزار می شود


دبیر برگزاری سوگواره عکس عاشورایی از دومین دوره برگزاری این سوگوراه در ابرکوه با عنوان «پلک» خبر داد.

اصغر عباسی دبیر برگزاری سوگواره عکس عاشورایی در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، از برگزاری دومین دوره مسابقه عکس مذکور در شهرستان خبر داد و گفت: سال گذشته اولین دوره سوگواره عکس عاشورایی با عنوان«سرو عاشورایی» برگزار شد. امسال نیز با بهره گیری از تجارب سال گذشته،برگزاری کارگاه آموزش عکاسی، افزایش سطح کیفی مسابقه، دومین دوره آن با عنوان «پلک» در ابرکوه برگزار می شود.

عباسی اظهار کرد: سوگواره عاشورایی عکس پلک در دو بخش «اصلی» و «ویژه» برگزار می شود که بخش اصلی آن در رابطه با جلوه گاه فرهنگ و معماری بومی ابرکوه در ماه محرم، مختص شهرستان ابرکوه بوده و بخش ویژه که اختصاص به سراسر ایران خواهد داشت در رابطه با جلوه گاه فرهنگ و معماری ایرانی اسلامی در ماه محرم، می باشد.

وی در رابطه با موضوعات این سوگواره گفت: معماری بومی _سنتی، پوشش و لباس بومی _ محلی، آئین های بومی _ سنتی و نذری های بومی _ محلی در ماه محرم از جمله موضوعاتی است که عکاسان می توانند در ایام عزاداری تصاویر زیبایی از آن را ثبت و دبیرخانه ارسال نمایند.

دبیر سوگواره عکس عاشورایی ابرکوه، افزود: برگزاری این دوره از سوگواره با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن عکس و فیلم کانون بسیج هنرمندان، شرکت نور نگار و شهرداری ابرکوه صورت می پذیرد که مبلغ 20 میلیون ریال جایزه نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

عباسی با تأکید بر اینکه سوگواره پلک تنها در یک سطح حرفه ای (عکاسی با دوربین) برگزار می شود، تصریح کرد: علاقمندان به عکاسی و شرکت در این مسابقه می توانند آثار خود را به روش های مختلف ذیل به دبیرخانه سوگواره عکس عاشورایی ارسال نمایند:

ارسال عکس و مشخصات از طریق تلگرام به شماره: 09384157719
ارسال عکس و مشخصات به پست الکترونیکی: AbarSarv@gmail.com
ارسال عکس و مشخصات بر روی لوح فشرده به آدرس: استان یزد، شهرستان ابرکوه، دبیرخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه، کد پستی 8931933445

مسئول انجمن عکس و فیلم کانون بسیج هنرمندان ابرکوه، ادامه داد: سامانه های ارتباطی ذیل آماده پاسخگویی به هر گونه سوال و پذیرش انتقادات و پیشنهادات مخاطبان سوگواره عکس عاشورایی پلک می باشد:

پیامک: 500020301201
تلفن: 03532821300
سایت: www.AbarSarv.ir

وی در خاتمه متذکر شد: مهلت ارسال آثار تنها تا روز دوشنبه مورخ 10 آبان ماه 95 می باشد؛ همچنین شماره تلگرام اعلام شده صرفاً جهت ارسال آثار بوده و پاسخگوی هیچ گونه سوالی نخواهد بود.

انتهای پیام/م.ف

 




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 4.5 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد