Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

روز هفتم ماه محرم؛

سوگواری دانش آموزان دبستان سیدجمال الدین اسدآبادی، در رثای سرباز شش ماهه کربلا+ تصویر


دانش آموزان دبستان سیدجمال الدین اسدآبادی ابرکوه، به صورت هیئت های زنجیر زنی و سینه زنی در سطح شهر و به شیوه سنتی ابرکوه عزاداری کردند.

به گزارش سروابرکوه، دانش آموزان دبستان سیدجمال الدین اسدآبادی ابرکوه در روز هفتم محرم، به یاد کودک شیرخوار صحرای کربلا، حضرت علی اصغر(ع) به جای نشستن پشت نیمکت های کلاس، به مکتب حضرت اباعبدالله الحسین(ع) قدم نهادند تا به جای ریاضی و علوم و فارسی، درس جانبازی، ایثار، وفا و جوانمردی را از حضرت عباس(ع) و قاسم(ع) و علی اکبر(ع) و علی اصغر(ع) بیاموزند.

دانش آموزان با همکاری مسئولین و پایگاه بسیج امیدان دبستان به صورت هیئت های زنجیر زنی و سینه زنی از دبستان به سمت اداره آموزش و پرورش و پس از آن به سمت دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرا حرکت کردند.

عزاداران کوچک امام حسین(ع) پس از برگزاری مراسم سوگواری در اداره آموزش و پرورش شهرستان و مراسم روضه خوانی و سینه زنی توسط مداح اهل بیت(ع)، سیدرسول کبرائی در رثای حضرت علی اصغر(ع)، دست های کوچک خود را به سوی آسمان بلند کرده و با دل های عاری از گناه، ظهور منتقم خون شهدای کربلا و شفای همه بیماران را از خدا طلب کردند.

.

10

مجید اکرمی مدیر دبستان سیدجمال الدین اسدآبادی اظهار داشت: هیئت دانش آموزان این دبستان دومین سال است که به رسم عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) پس از خواندن زیارت عاشورا در دبستان به صورت دسته های زنجیرزنی و سینه زنی از دبستان خارج می شوند.

اکرمی  خاطرنشان کرد: هدف از اجرای برنامه عزاداری و اختصاص دادن دو روز از سال برای زنده نگه داشتن واقعه عاشورا این است که دانش آموزان بدانند که علاوه بر درس های مدرسه درس های بزرگ دیگری نیز باید بیاموزند؛ درس هایی که در هیچ کلاس و هیچ دانشگاهی تدریس نمی شود و معلمان آن از بزرگترین معلمان تاریخ بودند.

وی ادامه داد: معلمان عاشورا حضرت عباس(ع)، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) بودند که به دانش آموزان مکتب راهشان با خون خود و تحمل مصائب درس آزادگی آموختند. و مهم ترین هدف این است که دانش آموزان چنین معلمانی را بشناسند و از کلاس درس آنان سربلند بیرون بیاییند.

 

.

18.

اکرمی تاکید کرد: دانش آموزان به حدی ارادت به خاندان نبوت به خصوص امام حسین(ع) دارند که این هیئت به صورت خود جوش و با نیت های پاک و کودکانه آنها برپا می شود تا جایی که همه وسایل مورد نیاز برای راه اندازی هیئت را خودشان فراهم می کنند.

اکرمی تصریح کرد: این برنامه به همت معاون پرورشی سید حسن هدایت، معاون آموزشی محمد صادق صفاری، مسئولین پایگاه بسیج امیدان آموزشگاه و مربیان در روزهای هفتم و هشتم محرم برگزار می شود.

 

.

5.

6.

4.

3.

2.

15.

14.

16.

11.

13.

12.

9.




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد