Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مبارز انقلابی ابرکوه:

شعارهای مردمی دوران انقلاب ریشه در اهداف آن داشت


مبارز انقلابی ابرکوه در جمع دانش آموزان گفت: "این وطن وطن نشود تا شاه کفن نشود" و "توپ، تانک، مسلسل دیگر اثر ندارد، شاه به جز خودکشی راه دگر ندارد" از جمله شعارهای مردم ابرکوه در راهپیمایی ها بود که ریشه در اهداف انقلاب کنندگان داشت.

به گزارش سرو ابرکوه؛ مراسم خاطره گویی روزهای انقلاب در ابرکوه، با حضور علی مهدی پور جانباز و فعال عرصه انقلاب در شهرستان با حضور 30 نفر از دانش آموزان پسر عضو کانون شهید چمران برگزار شد.

در این مراسم، مهدیپور در خصوص وقایع قبل از انقلاب و وضعیت جامعه ی آن روز گفت: انقلاب با شعارهایی به پیروزی رسید که ماهیت آن را مشخص می کند، یکی از این شعارها: «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» بود که این شعار اشاره به درک هدف انقلاب کنندگان دارد، مردم انقلابی ایران با هدف نجات کشور و ملت از دست بیگانگان قیام کردند و تا کنون بر این هدف مصر و پایدارند.

مبارز قبل از انقلاب در ادامه افزود: استقلال از قدرت‌های بیگانه و در نتیجه تغییر در جهت‌گیری‌های سیاست خارجی و تداوم آن در سالیان پس از پیروزی انقلاب، هدیه بزرگ انقلاب اسلامی به ملت ایران بوده است. تداوم توجه به شعار «نه شرقی نه غربی» با توجه به حضور مردم در صحنه در سال‌های پس از انقلاب، توانست انقلاب را از در غلطیدن به مسیرهای مورد نظر سلطه‌گران بین‌المللی حفظ کند.

وی تصریح کرد: در ابرکوه شخصیت های بزرگی همچون، حاج آقا امیر عظیمی، حبیب روحی پناه، سید حسین حسینی خواه، میرعظیم، حسین زارعی، عبدالرحیم و حسین بصیری، حبیب دادرس، محمد رضا بابایی، شعبان فلاح زاده، غضنفر فلاح زاده و ...  علیه رژیم پهلوی فعالیت های زیادی داشتند.

این فعال انقلابی گفت: "این وطن وطن نشود تا شاه کفن نشود" و "توپ، تانک، مسلسل دیگر اثر ندارد، شاه به جز خودکشی راه دگر ندارد" از جمله شعارهای مردم ابرکوه در راهپیمایی ها بود که ریشه در اهداف انقلاب کنندگان داشت.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد