Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

شرح ماده ای از قانون شهرداری ها؛

شهرداری ابرکوه می تواند خانه ها و اراضی محلات قدیمی را خریداری و طرح های عمومی اجرا کند


در راستای ماده 111 قانون شهرداری ها؛ شهرداری ابرکوه در نظر دارد با تشریک مساعی شهروندان و حفظ آثار و بافت تاریخی، مرمت و نماسازی طبق موازین شهرسازی و سر و سامان دادن محله های تاریخی طبق طرح های مصوب اقدام نماید.

به گزارش سرو ابرکوه، حسن فلاح زاده مسئول واحد حقوقی و املاک  شهرداری ابرکوه ماده 111 قانون شهرداری ها را جهت اطلاع شهروندان عزیز چنین شرح داد:


به منظوراجرای قانون بهسازی و  نوسازی شهرها و احیای بافت تاریخی، شهرداری ها می توانند از طریق تأسیس مؤسساتی با سرمایه خود خانه ها، مستغلات، اراضی، محلات قدیمی و کهنه شهر را با استفاده از مقررات قانون تملک زمین ها مصوب 17 خرداد 1339 خریداری نمایند و در صورت اقتضاء برای تجدید ساختمان طبق طرح های مصوب شهرداری بفروشند و یا اینکه رأساً اقدام به اجرای طرح های ساختمانی، عمومی و عام المنفعه بنمایند.


به گزارش روابط عمومی شهرداری ابرکوه، اساسنامه این موسسات را که بر طبق اصول بازرگانی اداره خواهد شد، شهرداری هر محل تهیه و با تصویب شورای محترم اسلامی شهر و تائید وزارت کشور قابل اجرا خواهد بود.


در هر جا که در قانون تملک زمین ها و آئین نامه مصوب 14/8/39 هیئت وزیران اعم از سازمان مسکن و وزارت کشاورزی و هیئت وزیران برده شده، وظایف مزبور را به ترتیب شهرداری، شورای اسلامی شهر و وزارت کشور انجام خواهند داد.


در این راستا شهرداری ابرکوه در نظر دارد با تشریک مساعی شهروندان و توجه به لحاظ نمودن و حفظ آثار و ارزش های بافت تاریخی و میراثی با نگاهی نو در نوسازی، مرمت و نماسازی طبق موازین شهرسازی و سر و سامان دادن محله های تاریخی طبق طرح های مصوب اقدام نماید.




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد