Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

خطیب جمعه مهردشت:

شورای نگهبان به قدری که در داخل ضربه خورد در خارج نخورد/ لیست های مورد حمایت انگلیس، اعلام برائت کنند


امام جمعه مهردشت با تاکید بر اهمیت انتخابات 7 اسفند و لزوم توجه به انتخاب اصلح گفت: اصلی ترین شرط نماینده اصلح از منظر امام خمینی(ره) «وفادار بودن به اصل ولايت فقيه» است.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین رضا علیزاده امام جمعه بخش بهمن در خطبه های امروز نماز جمعه(30 بهمن 94) به بازخوانی سخنان مهم رهبر انقلاب در جمع مردم آذربایجان پرداخت و اظهار کرد: یکی از مهمترین محور سخنان مقام معظم رهبری حمايت قاطع ايشان از جايگاه شوراي محترم نگهبان است، شورای نگهبان رکن اصلی نظام است. یک کار مهم شورای نگهبان که به مذاق دشمنان نظام خوش نمی آید این است که اجازه نفوذ افراد غیر موجه و غیر انقلابی به بدنه نظام نمی دهد.

خطیب جمعه مهردشت بیان کرد: حضرت امام(ره) از شوراي نگهبان به عنوان يک نهاد قانوني و اسلامي حمايت و از آن تعبير به شوراي مقدس نگهبان مي‏کردند و می فرمودند هر کس آن‏را تضعيف يا تخريب کند، مفسد في الارض است و امروز مقام معظم رهبری به پیروی از خط مشی امام راحل(ره) از شورای نگهبان دفاع می کنند.

عده ای مدعی همراهی امام(ره)، در برابر سیره قطعی امام ایستاده اند/ شورای نگهبان به قدری که در داخل ضربه خورد در خارج نخورد

وی افزود: جای تعجب دارد که امروز عده‏اي هنوز مدعي همراهي با امام هستند اما در برابر اين سيره و منش قطعي امام(ره) مي‏ايستند و با حمله به شوراي نگهبان و زير سؤال بردن آن، به دنبال تامين منافع حزبي و گروهي خود هستند

علیزاده هدف دشمن از حمله به شوراي نگهبان را از بین بردن اسلامیت نظام بیان کرد و افزود: شورای نگهبان، اصل ولایت فقیه و مجلس خبرگان ضامن اسلامیت کشورند به همین دلیل دشمن بیشتر به آن ها حمله می کند تا اگر بتوانند بساط آنها را جمع از بین ببرد و اگر نشد تصمیمات آن‏ را زیر سؤال ببرد و متاسفانه عده‏اي  هم در داخل با آن همراهي مي‏کنند، اینقدر که ممکن است کشور از داخل ضربه بخورد از خارج نخواهد خورد.

لیست هایی که مورد حمایت انگلیس هستند اعلام برائت کنند

وی در ادامه محور دیگر سخنان مقام معظم رهبری را مسئله نفوذ دشمن عنوان کرد و گفت: رهبر انقلاب در طول دو سال اخير، بارها برخطر نفوذ تاکيد کرده و فرمودند که مردم آگاه باشند و ضد خواست دشمن عمل کنند؛ خواست دشمن نفوذ در مجلس خبرگان و شورای اسلامی است لیستی که رادیو بی‌بی‌سی و رسانه‌های بیگانه از آنان حمایت می‌کنند صلاحیت رفتن به خبرگان و مجلس شورای اسلامی ندارد اگر راست میگویند و ریگی به کفش آنها نیست باید محکم بایستند و از انگلیس اظهار برائت کنند.

حجت الاسلام علیزاده  محور سوم سخنان امام خامنه ای را موضوع آمریکا و درغگویی آمریکا و حقانيت شعار مرگ بر آمريکا عنوان و تصریح کرد: امروز برای همه روشن شده که نمی شود به این شیطان بزرگ اعتماد کرد، بعد از  دو سال و اندی زحمت مذاکرات، میگویند ما اجازه سرمایه گذاری در ایران نمی دهیم!

تا زمانی که آمریکا از خوی قتل و غارت دست برندارد، شعار «مرگ بر آمریکا» ادامه دارد

وی تاکیدکرد: آمریکایی ها، 10 الی 15 سال قبل به بهانه صلح و امنیت و مقابله با تروریست وارد افغانستان و عراق و دیگر کشورها شدند که امروز  شاهدیم نه صلحی هست نه امنیتی و چنان بال و پری به تروریست داده اند که امروز دامن خودشان را هم گرفته است، آنهایی که سوال میکنند که آیا باید هنوز  شعار مرگ بر آمریکا را گفت؟ بدانند تا زمانی که آمریکا از خوی استکباری و قتل و غارت دست برندارد استکبار ستیزی ما و شعار مرگ بر آمریکا ادامه دارد، این را همه بدانند، مسئولین نظام بیشتر توجه کنند.

علیزاده افزود: آمریكایی‌ها با انقلاب اسلامی دشمنند، با جمهوری اسلامی دشمنند، و راه مقابله با این دشمنی، تكیه‌ی به اقتدار ملّی و به توان داخلی است.

اصلی ترین شرط نماینده اصلح از منظر امام خمینی(ره) «وفادار بودن به اصل ولايت فقيه» است

خطیب جمعه مهردشت با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) پیرامون انتخاب اصلح گفت: رسول خدا (ص) در جامع الصغير، ج 1، ص 455فرموده اند: هر کس بداند در ميان چند مسلمان يک نفر بهتر و لایق تر و عالم تر به کتاب خدا و سنت نبیش است اما دیگری را انتخاب کند به خدا و رسولش و همه مسلمانان خيانت کرده است.

وی افزود: این نشان دهنده اهمیت انتخابات است، یک امر مهمی که امروز  ما در 7 اسفند شاهد آن هستیم، انتخابات مسئله ای است که در سرنوشت ما و کشور ما نقش مهمی دارد و امروز همه مردم موظفند در امور کشور چه سیاسی و چه اجتماعی دخالت داشته باشند و مسئولیم و مکلفیم هم در انتخابات شرکت کنیم و هم دیگران را دعوت کنیم  و بی تفاوت نباشیم.

حجت الاسلام علیزاده تاکید کرد: حضور مردم در انتخابات توطئه دشمنان را خنثی و کشور را بیمه می کند، بعد از حضور گسترده، مهمترین وظیفه انتخاب فرد اصلح می باشد، که با توجه به سخنان رهبر انقلاب چهار ویژگی اصلی نماینده اصلح بیان می شود.

وی با اشاره به ویژگی های فرد اصلح از منظر حضرت امام خامنه ای(مدظله) گفت:  نماینده باید متدیّن باشد؛ آخرین روستای حوزه استحفاظی اش با قلب شهر  برایش تفاوتی نداشته و به قوانینی که ضد اسلام، نظام و آرمان های انقلاب باشد به آن رای ندهد. 

حجت الاسلام علیزاده کارآمدی را یکی دیگر از ویژگی های اساسی نماینده اصلح بیان و بر حضور افراد اقتصاددان، سیاستمدار متدین تاکید کرد.

این مقام مسئول با اشاره به  اصلی ترین شرط نماینده اصلح از منظر امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ره) فرمودند: به«وفادار به اصل ولايت فقيه» راى دهيد نه آن‏كه در او احتمال انحراف و خيانت مى‏رود!‏ حتی اگر احتمال خیانت میدهید رای ندهید، امروز همه می گویند ما تابع ولی فقیه هستیم اما بعضی فقط شعار میدهند، وفاداری به ولایت فقیه فقط با شعار نباشد.

امام جمعه مهردشت در پایان از مردم خواست با دقت و توجه به مبلغان فهرست های انتخاباتی رای داده و تاکید کرد: اگر ديديد افراد سودجو، منفعت طلب، غيرموجه، ناصالح و غيرانقلابي از فهرستی حمایت می کنند به آن ها اعتماد نکنيد، چون همين ها فردا براي نامزد مورد حمايتشان خط و مشي تعريف مي کنند.

گفتنی است در پایان امام جمعه شهر مهردشت از دست اندر کاران داروخانه این شهر که فردا افتتاح می شود تشکر کرد.

انتهای پیام / ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد