Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مقام ارشد دولت در ابرکوه در نشست خبری؛

صرف یکصد میلیارد ریال اعتبار در پروژه های عمرانی ابرکوه/ افتتاح 4 پروژه عمرانی با حضور استاندار یزد


فرماندار ابرکوه در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: پروژه عمرانی ابرکوه با اعتبار 100 میلیارد ریال، آماده بهره برداری می باشند، که 4 پروژه آن در هفته جاری، با حضور استاندار یزد افتتاح می شود.

به گزارش سرو ابرکوه سیدنبی رسولی فرماندار شهرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه ابرکوه در دومین روز از هفته دولت گفت: گرامیداشت دولت یعنی بزرگداشت ملت که دولت از بطن آنان برآمده است، و هدف دولت در این هفته این است که از بالاترین مقام کشور تا پایین ترین، دست به دست هم بکوشند تا مشکلات را برطرف کنند.

مقام ارشد دولت در ابرکوه به افتتاح 15 پروژه عمرانی در این هفته خبر داد و گفت: 4 پروژه با حضور میر محمدی استاندار یزد در هفتمین روز از این هفته، افتتاح خواهد شد که اولین طرح، آبرسانی به مجتمع بخش بهمن به طول 14 کیلومتر با هزینه ای بالغ بر 27 میلیارد ریال می باشد.
رسولی افتتاح شرکت فرآورده های لبنی عالی مهر را از دومین پروژه مهم دولت به دست استانداری اعلام کرد و هزینه آن را بالغ بر 20 میلیارد ریال عنوان کرد.

فرماندار ابرکوه سومین طرح را افتتاح کارخانه یخ اعلام کرد و گفت: کارخانه قبل که در ابرکوه وجود داشت متعلق به 4 دهه قبل، غیر استاندارد و از رده خارج شده بود و پروژه جدیدالتاسیس با ظرفیتی 2 و نیم برابر در نزدیکی روستای شمس آباد روزانه 500 قالب یخ تولید می کند و هزینه این پروژه بالغ بر 7 میلیارد ریال بوده است.

رسولی افتتاح نمازخانه آموزشکده فنی شریف را چهارمین طرح دست اجرا با حضور استاندار اعلام کرد و افزود: نمازخانه چند منظوره آموزشکده فنی شریف به عنوان طرح فرهنگی در این هفته با هزینه ای بالغ بر 6 میلیون ریال توسط استاندار مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی در ادامه به افتتاح 9 پروژه در این هفته با حضور مسئولین استانداری، شهرستان، امور روستایی و مدیران کل هر طرح در روستاهای بخش مرکزی ابرکوه با هزینه ای بالغ بر 35 میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: افتتاح ساختمان دهیاری در هروک و رحیم آباد، بهره برداری از زمین ساحلی(ورزشی) و ساماندهی گورستان و گلزار شهدا در روستای رئیس آباد، افتتاح ساختمان حوزه مقاومت بسیج امام رضا(ع) در روستای فراغه از مهمترین این طرح ها می باشد.

فرماندار ابرکوه ادامه داد: آسفالت معابر روستای تیزک و شمس آباد، آسفالت راه روستایی مریم آباد، احداث پارک و فضای سبز روستای شهرسب، راه اندازی مدرسه حفظ قرآن پسرانه در روستای صفی آباد و افتتاح خانه بهداشت فراغه از دیگر پروژه های مهم در دست بهره برداری در بخش مرکزی می باشد. 

رسولی همچنین به 3 پروژه دیگر مورد بهره برداری در بخش بهمن با هزینه بالغ بر 10 میلیارد ریال اشاره کرد که شامل: آسفالت معابر روستای تقی آباد، بداف، ساماندهی فضای سبز گلزار شهدای حسین آباد و بداف و روشنایی ورودی اسدآباد، اسفندآباد و هارونی می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استاندار یزد در هفته دولت تنها به ابرکوه سفر خواهد کرد گفت: پتانسیل های موجود در ابرکوه برای مسئولین تشریح شده و شهرستان به عنوان شهر کویری منحصر به فرد از نظر فضای گردشگری شناخته شده است.

رسولی به حضور 80 لیدر فرهنگی از سراسر کشور از 10 تا 12 شهریور در قالب 12 اتوبوس اشاره کرد و گفت: با هدف شناسایی ظرفیت های تبلیغاتی شهرستان 80 لیدر فرهنگی در ابرکوه حضور خواهند داشت.

در ادامه احمد آخوندی بخشدار بخش مرکزی شهرستان به اولویت های این بخش در برنامه های هفته دولت اشاره کرد و گفت: 19 روستای دارای دهیاری در بخش مرکزی با جمعیتی بالغ بر 10 هزار نفر در قالب 250 خانوار وجود دارد و سال گذشته اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال توسط دهیاری ها در امور عمرانی و جاری هزینه شده است.

وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال در مناطق روستایی، نشاط اجتماعی، بهبود وضعیت آموزش رسمی و غیر رسمی، توجه به گردشگری روستایی و بحث توانمند سازی زنان روستایی از اولویت های برنامه ای بخش مرکزی می باشد.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد