Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر کل منابع طبیعی استان یزد:

صنعتی شدن و آسایش مردم نباید با حفظ منابع طبیعی مغایر باشد


مدیر کل منابع طبیعی استان گفت: در راستای صنعتی شدن باید راهکاری ارائه شود که صنعت همچنان در خدمت انسان ها باشد ولی از سوی دیگر منابع طبیعی حفظ شود.

به گزارش سرو ابرکوه، مهندس وکیلی مدیر کل منابع طبیعی استان یزد در دیدار با فرماندار و مسئولین شهرستان ابرکوه ضمن بیان توضیحاتی در رابطه با طرح ترسیب کربن اظهار داشت: شهرستان ابرکوه اولین شهری است که جهت اجرای این طرح انتخاب شده و هم اکنون مراحل بررسی و برنامه ریزی آن در حال اجرا می باشد.
وکیلی گفت: دنیای صنعتی امروز با استفاده از خدماتی که برای مردم ارائه می دهد توانسته است تا حدودی مردم را به آسایش برساند. در مقابل این آسایش منابع طبیعی در حال تخریب می باشد و آلودگی هوا و افزایش دی اکسید کربن روز به روز افزایش می یابد که مشکلات بسیاری در پی خواهد داشت. لذا باید راهکاری ارائه شود که صنعت همچنان در خدمت انسان ها باشد ولی از سوی دیگر منابع طبیعی که یکی از نیازهای اساسی انسان برای ادامه حیات است حفظ شود.
وی در ادامه ابراز داشت: 4 روستای محروم بخش بهمن از جمله هارونی، اسدآباد، اسفند آباد و حسین آباد برای اجرای طرح ترسیب کربن در نظر گرفته شده است. مرحله اول و شاید یکی از سخت ترین مراحل انجام پروژه جلب اعتماد اهالی می باشدکه به علت عملکرد بد و ضعیف برخی دولتی ها مردم به سختی می توانند اعتماد کنند.
مدیر کل منابع طبیعی استان یزد اذعان داشت: در مرحله بعد باید مشکلات ریشه یابی و اولویت بندی شده و پتانسیل واقعی منطقه شناسایی شود و در ادامه برنامه ریزی های مطلوبی صورت گیرد تا با کمترین هزینه بتوان پروژه را اجرایی کرد.
وی در خاتمه هدف از اجرای این طرح را احیاء منابع طبیعی، شناسایی مشاغل و ایجاد شغل های جدید و در مجموع تهیه سند توسعه بخش بهمن عنوان کرد. 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد