Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد:

ضرورت ایجاد تشکل های معرف میراث فرهنگی در ابرکوه


مدیر کل میراث فرهنگی استان در مراسم رونمایی از اسکناس منقش به بادگیر خانه آقازاده در ابرکوه گفت: جای خالی تشکل هایی که معرف میراث فرهنگی باشند و خواسته های مردم را شناسایی و اولویت بندی کنند، حس می شود و این چیزی است که شهرستان های دیگر را جلو انداخته است.

به گزارش سرو ابرکوه، در مراسم رونمایی از اسکناس منقش به بادگیر خانه آقازاده، محمد مهدی شرافت مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد اظهار داشت: با توجه به قابلیت هایی که ابرکوه در صنعت گردشگری و بهره وری اقتصادی دارد، خود مردم ابرکوه باید تلاش کنند و آن را به جهان معرفی کنند، چراکه سرنوشت آنها به نوعی با سرنوشت ابرکوه رقم خورده است.
شرافت تصریح کرد: نقش مردم و ساکنین شهرستان خیلی در حفظ این قابلیت تاثیر دارد. در ابرکوه جای خالی تشکل هایی که معرف میراث فرهنگی باشند و خواسته های مردم را شناسایی و اولویت بندی کنند، حس می شود و این چیزی است که شهرستان های دیگر را جلو انداخته است.
وی با توجه به بافت های قدیمی تاکید کرد: خط قرمزی که برای ما تهدید است هویت ما و شهرمان است که نباید از بین برود وگرنه مخالف تغییر، پیشرفت و نوسازی نیستیم.
حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه در ادامه مراسم گفت: امروز روز وصل است روزی که تحول و دگرگونی برای ابرکوه رقم می خورد. روز آغازین در راستای جهانی شدن ابرکوه با شاخصه های ممتاز و برجسته است.
حجت الاسلام حسینی ایده و انگیزه هایی که برای مردم شهرستان آمال مضاعف ایجاد کرده حفظ و حراست از آثار مانده از نیاکان که در فرهنگ شهر کارایی داشتند، شاخصه های ارزشمند میراث فرهنگی همچون سرو کهن و پردیس ها که موجب اعتلای نام ابرکوه شده و بیانات نورانی حضرت آیت اله خامنه ای در دومین سفر ولایت به شهرستان دانست.
دغدغه مسئولین از سر دلسوزی، خیرخواهی و هدفمندی در راستای تقویت بنیه گردشگری شهر است که باعث شده ابرکوه به عنوان قطب گردشگری مطرح شود. این شاخصه برای ما فرصت بهتر و زیباتری ایجاد می کند که در این راستا موکدا نیازمند همکاری بیشتر مسئولین برای مرمت و ساماندهی زیر ساخت های فرهنگی شهر هستیم.
سپس سید نبی رسولی فرماندار ابرکوه عنوان کرد: نیاکان آثار باستانی و میراث گرانبهایی برای ما به میراث گذاشتند که باید به آنها به عنوان هنر ایران زمین آفرین گفت.
رسولی افزود: در شهرستان ابرکوه حدود 150 هکتار بافت فرسوده داریم و 150 هکتار بافت تاریخی، که اگر به آنها هم رسیدگی نشود فرسوده خواهد شد. شهر ما نیاز به هتل، مسافرخانه و استراحتگاه ها و... دارد. باید مسرهای مردم به بافت های قدیمی مرمت و تسهیل شود تا نسل جدید از آن دور نشوند.

 

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد