Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

گزارش میدانی/شنیدنی های اعضاء طرح جوانه های صالحین ابرکوه:

طرح جوانه ها از حضور بی فایده جوانان در فضای مجازی جلوگیری می کند/ درآمدزایی و بالابردن روحیه نشاط از مزایای این طرح است


برخی اعضاء طرح جوانه های صالحین ابرکوه می گویند: حضور جوانان در این طرح باعث می شود که کمتر وقت خود را به بیهودگی در شبکه ها و فضای مجازی سپری کنند.

خبرنگار سرو ابرکوه، در حاشیه مراسم افتتاح طرح جوانه های صالحین در پایگاه شهید کلاهدوز برادران محله شهرسب و همچنین بازدید فرمانده ناحیه مقاومت از این طرح در پایگاه زینب کبری (س) خواهران، نظر تعدادی از اعضاء را در مورد این طرح جویا شد، که در زیر می خوانید:

 


سید امیرحسن حسینی در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، گفت: چند سالی می شود، که عضو حلقه های تربیتی شجره صالحین هستم و 2 سال هم عضو طرح جوانه های صالحین شده ام.


سید امیر حسن ادامه داد: چون سال گذشته کلاس های احکام، مکبری، روخوانی قرآن، برنامه های فرهنگی تفریحی اردو، استخر شنا و سالن های ورزشی داشتند، امسال هم مشتاق بودم تا در این کلاس ها شرکت کنم.


وی تصریح کرد: حضور در این طرح باعث می شود جوانان کمتر وقت خود را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به بطالت بگذرانند. همچنین هزینه مالی برای خرید حجم اینترنت و... از دست نمی دهند.

 


مهدی قوامی از اعضاء حلقه تربیتی گفت: این طرح سطح یادگیری افراد را افزایش می دهد و با شیوه زندگی و رفتار ائمه علیهم السلام بیشتر آشنا می کند.


قوامی به دوستانش توصیه کرد: که در کلاس های این طرح شرکت کنند، چرا که اینجا افراد با هم از طریق چهره به چهره در ارتباط هستند، ولی در شبکه های اجتماعی فضای مجازی علاوه بر اینکه ارتباط مجازی است، خبری هم از محبت و عاطفه نیست.

 


مهدی زارع سرگروه حلقه شهید محمود زارع می گوید: طرح جوانه های صالحین امروز با برگزاری کلاس احکام، برای حدود 30 نفر از پسران جوان محل با حضور امام جماعت مسجد آغاز شد.


وی خاطر نشان کرد: در این طرح کلاس های تقویتی و آموزشی درسی، اردوهای تفریحی و... با توجه به تقاضا و نیاز خود اعضاء، با همت بسیج شهرستان برگزار می شود.


زارع تاکید کرد: همچنین با توجه به اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم بیان کردند، کلاس های مهارتی در راستای این فصل سال همچون، پیوندزنی پسته، منبت و مشبک کاری و .... برگزار می شود.

 


مهدی صفائی یکی دیگر از اعضا طرح جوانه های صالحین می گوید: چون در این طرح همه دوستان با هم هستیم و در کلاس های ورزشی، قرائت قرآن و... شرکت می کنیم، خیلی دوست دارم.

 


طیبه کریمی خواه یکی از اعضاء حلقه صالحین پایگاه زینب کبری(س) بیان کرد: این طرح بسیار موفق بوده، چرا که استقبال زیادی از آن شده است و برای سومین دوره برگزار می شود.


کریمی خواه افزود: برنامه های متنوع آموزشی و تفریحی در این کلاس ها، اوقات فراغت دختران نوجوان را پر کرده است و به دلیل در کنار هم بودن، باعث نشاط چندین برابر می شود.


وی گفت: کلاس های کیف بافی، عروسک بافی، ژله تزریقی، ساخت گل های شیشه ای، طبخ آبزیان، گیاهان دارویی، ....... نه تنها مهارت بانوان در زندگی را بالا برده است، بلکه در سال اقتصاد مقاومتی، به نوعی باعث ایجاد شغل و همچنین منبع درآمد می باشد.

 


طاهره مهیاری مربی صنایع دستی در طرح جوانه های صالحین عنوان کرد: این طرح مورد استقبال بی نظیر خانم های بخش بهمن قرار گرفت، به طوری که در این پایگاه تعداد 16 دار قالی برپا شده است.


مهیاری اضافه کرد: جوانان می توانند با شرکت در کلاس های این طرح روحیه نشاط و تمرکز فکری خود را بالا ببرند.


راه اندازی طرح جوانه های صالحین در 5 پایگاه خواهران بخش بهمن
خانم عظیمی فرمانده حوزه حضرت خدیجه کبری(س) بخش بهمن گفت: طرح جوانه های صالحین در 5 پایگاه بسیج خواهران در بخش بهمن راه اندازی شده است.


وی ضمن بیان این مطلب که استقبال خوبی از این طرح شده است، ادامه داد: بافت انواع فرش، تابلو فرش، بافتنی با قلاب، خیاطی، روخوانی و حفظ قرآن، نقاشی، معرق ساقه گندم، صنایع دستی و... از جمله کلاس ها و مهارت های زندگی است، که در این طرح ویژه بانوان و دختران جوان برگزار می شود.


انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد