Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

واکنش شدید امام جمعه ابرکوه به نامه احمدی نژاد به رهبری؛

عده ای بعد از 8 سال خدمت، نقش اپوزسیون را بازی می کنند/ تدبیر به معنای جلب رضایت اشراف نیست


امام جمعه ابرکوه در واکنش به نامه احمدی نژاد به رهبر انقلاب گفت: این آدمی که هشت سال کشور در اختیارش بود چه شده که امروز همدستان متهم و پرونده دار خود را مظلوم و مسئولین سه قوّه را ظالم می داند و نقش اپوزسیون بازی می کند؟

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان ابرکوه در برنامه درس اخلاق مدیران که پنجشنبه های دو هفته یکبار برای اعضای شورای اداری شهرستان برگزار می گردد گفت: مدیریت در نظام اسلامی مفهوم خاص خود را دارد و به معنای فرمانروائی مدیر نیست بلکه به معنای هدایت بخشی به مجموعه توانمندی های مادی و معنوی جامعه است.

وی افزود: اگر مدیریت خواص که روحانیون، مسئولین و جلو داران جامعه هستند به خوبی نقش هدایت بخشی خود را ایفا کنند مشکلات اجتماعی به صفر می رسد و عموماً افراد گمراه و یا هنجار شکن کسانی هستند که از مدیران صالح فاصله گرفته و از بد حادثه در کمند نادانی های خود گرفتار و دیگران را نیز گرفتار می کنند.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: اسلام با هدف اصلاح ساختار اخلاقی، مالی و معنوی جامعه، مسئولیت بخشی به عوام را عموماً در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و مسئولیت بخشی به خواص را درحوزه مدیریت جامعه اعطا کرده است و مهم این است که همه مخصوصاً خواص و مدیران مسئولیت پذیر باشند نه مسئولیت گریز.

این مقام مسئول شرط توفیق مدیران در هر رتبه را مدبر بودن عنوان کرد و افزود: تدبیر به معنای فرجام امور اندیشیدن است؛ پس مدیر مدبّر کسی است که عواقب مثبت و منفی امور و تصمیمات خود را در حوزه های مختلف اجتماعی رصد کند؛ تدبیر همان عقلانیّت و اندیشه ورزی است تا زعمای قوم تابع جو و محیط و احساسات و تحزّب نشوند.

وی نتیجه تدبیر در بخش سیاسی را جلب رضایت مردم و کسب اقتدار برای نظام اسلامی بر شمرد و آن را باعث شکوفائی توانمندی های کشور در بخش های مادی و معنوی و بویژه جوانان دانست.

تدبیر به معنای دنبال کردن قاطعانه مصالح کشور است نه جلب رضایت اشراف
امام جمعه ابرکوه ادامه داد: تدبیر به این است که مصالح انقلاب به صورت قاطع دنبال شود نه اینکه به خاطر جلب رضایت اشراف و لابی های ثروت، نسبت به مصالح فرهنگی جامعه و یا رسیدگی به قشر مستضعف با مسامحه کاری مسیر بازگشت به فساد دوران شاه را هرچند ناخواسته دنبال نمائیم.

وی با تاکید بر اینکه همواره مستضعفان در خط مقدم دفاع از آرمان ها بوده اند گفت: مدیران ارشد کشور ببینند در دوران دفاع مقدس بار سنگین جنگ و دفاع بر دوش این مردم ضعیف و کوچه و بازار بود یا اشراف؟ پس حالا توجه مسئولان باید متوجه کدام قشر باشد؟

احمدی نژاد امروز نقش اپوزسیون بازی می کند/ مشکلات عمده اجتماعی امروز ما یک شبه پیدا نشده است
این مقام مسئول در واکنش شدید به نامه تفوّق مندانه احمدی نژاد به مقام معظم رهبری بیان کرد: مشکلات عمده اجتماعی امروز ما یک شبه پیدا نشده است؛ این آدمی که هشت سال کشور در اختیارش بود و بیشترین سرمایه نقدینگی ملی را داشت و بی پروا حتی در مقابل نظرات ولی فقیه مقاومت کرد چه شده که امروز همدستان متهم و پرونده دار خود را مظلوم و نظام و مسئولین سه قوّه را ظالم می داند و نقش اپوزسیون بازی می کند تا حق نمک را برای نمکدان شکنان ادا کند؟!

وی با بیان اینکه مشکل بیت المال، رانت، زمین خواری، اختلاس و... مدت هاست مثل موریانه در بدنه کشور و نظام وارد شده است گفت: این مصائب در دولت یازدهم به فریاد تبدیل شد و باز هم عزم جزمی در تقابل با این مفهوم شوم و نیز رفاه زدگی و مصرف گرائی مشاهده نمی شود.

حسینی افزود: اگر هشدارهای مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه جدی با فقر، فساد و تبعیض که از دولت هشتم تاکنون در حدّ شعار مانده و عملاً به آن پرداخته شده اجرائی نشود؛ همچنان سیر بی تدبیری موجب خواهد شد و به جای صعود سیر سقوط ایجاد می شود؛ بنابراین تدبیر در بخش مدیریت کشور از لوازم قطعی امور اجرائی می باشد.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد