Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا


عشق خدمت به مردم پزشک هراتی تا نجات جان یک مرد در روز پدر


دكتر روح الله حيدري پزشک هراتی که به عشق خدمت به مردم در این شهرستان ماندگار شد، گفت: در اوایل دوران کاری نجات جان مردی 60 ساله در روز پدر برایم رقم خورد.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از طنین خاتم؛ روز اول شهريورماه،به پاس بزرگداشت ابوعلی سينا ستاره پرفروغ عرصه طب در ايران ،روز پزشک ناميده شده است.

در دنياي امروز كمتر ملتي است كه به مفاخر گذشته خود توجه نكند زيرا يكي از علايم حيات و زنده بودن ملت ها ملتفت بودن و توجه داشتن به مفاخر گذشته فلسفي،علمي،فرهنگي،ادبي،سياسي،اجتماعي و ملي آن هاست كه اين گذشتگان با وجود گذشت روزگار و سير زمان و وقوع حوادث نا گوار با هزاران خون دل براي اينده گان خود به ميراث گذ اشته‏اند كه بايد آن را گرامي و عزيز داشت و بارور ساخت.

سایت خبری طنین خاتم به پاس تلاش های این قشر به همین مناسبت گفتگویی با یکی از بهترین و حاذق ترین متخصصین داخلی بیمارستان آیت الله خاتمی هرات انجام داده است که خواندنش خالی از لطف نیست.

دكتر روح الله حيدري متخصص بيماريهاي داخلي اظهار کرد: از دوران دبستان به پزشكي علاقه داشتم ولي از دوران دبيرستان علاقه واقعي ام شكل گرفت.

وی ابراز کرد: مشوقان اصلي  من در ابتدا خانواده ام و سپس معلمين بويژه آموزگاران دوره ابتدايي ام بودند. با رتبه ٥٣٠ منطقه ٢ از دبيرستان نمونه يزد،پزشكي يزد و رتبه ٥١٧ در كنكور تخصصي در دانشگاه علوم پزشكي تهران پذيرفته شدم.

حيدري به عواملی که در پیشرفت یک پزشک می تواند موثر باشد اشاره کرد و گفت: مهمترین هدف یک پزشک علاقه و پشتكار به حرفه خود است و با حمايت خانواده می تواند در این مسیر موفق باشد.

وی با بیان اینکه خوشحالم كه پزشك هستم، افزود: خانواده ام سختي هاي زيادي را در ارتباط با شغل من متحمل مي شوند ولي خوشبختانه درك كامل آنها از شرايط شغل پزشكي باعث دلگرمي من است.

حیدری اذعان کرد: شغل پزشكي بسياري از شرايط يك زندگي عادي را از فرد مي گيرد مثل تفريحات معمول هر سن،ارتباطات خانوادگي و... اما در مقابل، لذت كمك به هم نوع مي تواند جبران تمام اين مشقات باشد.

وی با اشاره به وضعیت امکانات پزشکی موجود در منطقه اشاره کرد و گفت: امكانات موجود در شهرستان خاتم متاسفانه بسيار محدود مي باشد، هرچند طي چندسال اخير بهبودي نسبي داشته است.

این پزشک هراتی با بیان اینکه مردم شهرستان خاتم بسيار خونگرم، قدرشناس و با محبت هستند، افزود: مهمترين انگيزه ماندن من در اين شهرستان، زادگاه من و احساس عشق خدمت به همشهريان خوبم است.

بهترین خاطره ازاوایل دوران کاری من در يكي از روزهاي كاري كه روز پدر هم بود،جهت ويزيت بيماران قلبي به اورژانس رفته بودم در مقابل چشمان من يك بيمار كه مرد حدودا ٦٠ ساله بود ،ايست قلبي داد و خوشبختانه با اقدامات احيا و نظر لطف خداوند، توانستيم در روز پدر، زندگي اين پدر را به فرزندان و خانواده اش هديه بدهيم.

مهمترین مشکلاتی که مردم هرات در زمینه سلامت با آن درگیر هستند مشكلات درماني شهرستان است که بسيار متعدد هستند. اما مهمترين آنها در حال حاضر، عدم وجود بيمارستان مجهز و جديد و استاندارد، عدم حضور متخصصان در رشته هاي مختلف وعدم وجود امكاناتي مثل آي سي يو،سي تي اسكن است.

در پایان از مسئولين خواست در زمينه احداث بيمارستان جديد تمام توان و تلاش خود را به كار گيرند تا انشالله در آينده اي نزديك اين خواسته به حق مردم شهرستان برآورده شود

انتهای پیام/

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد