Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

یادداشت

فتنه گران و نتیجه شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران


گردو خاکی به هوا بلند شد و نفس طغیان کرد و از پذیرش حق سرباز زد، رو به آشوب و بلوا و قهر و غلبه آورد در مقابل اراده مردم ایستاد و در یک کلام خدا فراموش شد و نامش فتنه گردید.

سرو ابرکوه؛
این خلاصه ی ماجرای فتنه 88 بود. اما هر اعتراضی ولو غیر قانونی شعاری داد که باطن و عمق خواسته معترض یا فتنه گر را مشخص می کند و پرده از جهت و سمت فکر او  بر می دارد. گاهی شعارها جنبه انتقادی دارد و شاید به اصطلاح روند کمک شایانی نیز بنماید. اما گاهی شعارها جنبه فرافکنانه و انحراف دارد که اگر مقدمات بالفعل شدن آن شعار فراهم گردد، آثاری مخرب را به دنبال دارد.
در این چند سطر می خواهم فقط ماهیت یک شعار جریان محارب فتنه 88 را واکاوی کنیم و حاصل عینی آن را به تصویر بکشیم یا باشد تا کوته فکری سران فتنه و فریب خوردگان و یا مغرضان آن در این ماجرای فراموش نشدنی کمی بیشتر عیان شود، هرچند که به خاطر حضور بعضی ها در پس پرده که نقش بسزایی در شعله ورتر کردن آن داشتند، اجازه تبیین بیشتر را از بنده می گیرد.
راستی چرا پس از 5 سال، امام خامنه ای (حفظ ا...)در مراسم سالگرد رحلت پیر جماران اصرار بر یادآوری جریان فتنه دارند و دوباره آن را باز تعریف می فرمایند؟ آیا فتنه و جریان آن هنوز قابلیت باز تولید دارد که نیاز به یادآوری است؟ حتما چنین است. اما شعاری که قصد تحلیل مختصر آن را دارم شعار « نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» است که دروغی بسیار مکارانه و عوام فریبانه بود.
و این یعنی فراموشی مرزهای فرا فیزیکی جمهوری اسلامی و قطع بازوان بلند و  قدرتمند کشورمان ایران در مقابله با تهاجمات خارجی.
و این یعنی رها کردن خطوط مقدم جبهه اسلامی و مقاومت و  به تماشا نشستن استقرار داعش و داعشی ها در بیخ گوش مرزهای جمهوری اسلامی و البته تنها چیزی که به حقیقت نمی پیوندد.
قسمت دوم شعار است آن هم (جانم فدای ایران) چرا که عقل سلیم حکم می کند که با رها کردن خطوط مقدم نبرد کشوری نخواهد ماند که تو جانت را البته در صورت صداقت در ادعا، فدای آن کنی. و امروز می بینم علیرغم مقاومت های بسیار زیاد، دشمن به قول خودش هلال شیعی را هدف قرار داده و نوبت به نوبت در حال پیشروی است اگر چه به حمدا... سیلی محکمی خورده و در اهداف خود ناکام مانده، اما حاصل این شعار می تواند نشان دهنده غرض شعار دهنده باشد و  پرده از نیات شوم گوینده آن بردارد. باشد که زین پس با چشمان بازتری مواضع افراطیون منحرف از آرمان های امام راحل را نظاره گر باشیم تا خدای نکرده با لگد دشمن از خواب بیدار نشویم.

والسلام علی من التبع الهدی
هاشم تقدسی
تیرماه93




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد