Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مستقیم از کربلا؛

قرآن مسیرهای موفقیت را برایم هموار کرد/16 ختم قرآن و 72 هزار صلوات، هدیه زائران قرآنی به شهدای کربلا


حافظان مدرسه حفظ یکساله سفیران بهشت که برای اولین بار به زیارت کربلا مشرف شدند، در گفتگو با خبر نگار سرو ابرکوه از حال و هوای معنوی خود گفتند.

گزارش این بار سرو ابرکوه، را متفاوت تر از همیشه با حال و هوایی متفاوت، از زبان زائرانی می خوانیم که هم اکنون در کربلای معلی بوده و برای اولین بار به زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل العباس (ع) مشرفت شده اند. این بار خبرنگار اعزامی سرو ابرکوه از خیابان بین الحرمین گفتگویی با حافظان قرآنی مدرسه سفیران بهشت ترتیب داده است که از حس تکرار نشدنی خود از حضور در میعادگاه عاشقان می گویند:

سفر به کربلا، از برکات قرآن است
فاطمه طاهری که 17 سال سن دارد در رابطه با این سفر گفت: بزرگترین جایزه برای حافظان قرآن همین سفر معنوی به کربلا است و من معتقدم اگر در راه قرآن قدم نمی گذاشتم، هرگز چنین زیارتی نصیبم نمی شد. اگر قبل از این هم به کربلا می آمد، هرگز چیزهایی را که امروز پس از حفظ قرآن با دل و جان درک می کنم، نمی توانستم بفهمم.

طاهری تصریح کرد: سفر زیارتی حافظان قرآن با زیارت دیگران بسیار متفاوت است؛ امام حسین(ع) در کربلا از برای خواندن قرآن یک شب از دشمن فرصت گرفت، پس این توفیق بسیار بزرگی است که ما در حالی که حافظ کل قرآن شده ایم می توانیم در کربلا قرآن بخوانیم.

وی ضمن توصیه به دوستان خود برای شرکت در حفظ یکساله قرآن، از تمامی مربیان و دست اندارکاران تدارک این سفر زیارتی تشکر کرد.

مدرسه سفیران بهشت یکی از امتیازات ابرکوه
مهدی نجارزاده حافظ 15 ساله و قرآن آموز مدرسه سفیران بهشت، بیان کرد: من برای اولین بار است که به کربلا آمده ام و این را هم مدیون مسئولین بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین(ع) می دانم که این سفر را تدارک دیدند. ضمن اینکه سفر به کربلا در یک جمع قرآنی که در آن 16 ختم قرآن و 72 هزار صلوات برای شهدای کربلا قرائت شود، چنان ارزشی دارد که در کلام نمی گنجد.

نجارزاده خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن و پیامبر در حدیث معروف ثقلین قرآن و اهل بیت(ع) را دو چیز جدا نشدنی از یکدیگر دانستند؛ پس باید همیشه بین این دو ارتباط برقرار کرد، ضمن اینکه وظیفه حافظان قرآن در این زمینه سنگین تر از افراد دیگر است.

وی ضمن اشاره به دستاوردهای معنوی حفظ قرآن، گفت: مدرسه سفیران بهشت یکی از امتیازات برجسته شهرستان است که امکانات بسیار خوبی دارد. به جوانان و نوجوانان توصیه می شود فرصت را از دست ندهند و تا مشکلات و مسائل زندگی ذهن آنان را درگیر نکرده است، برای حضور در این مدرسه اقدام کنند.

باید با عمل خود پیام عاشورا را منتقل کنیم نه با حرف
زهرا صالح زاده یکی دیگر از دانش آموزان 15 ساله، اذعان کرد: هنگام ثبت نام در مدرسه سفیران بهشت، شوق خاصی داشتم و امروز که در کربلا هستم، این سفر را از برکات معنوی قرآن می دانم. هر زمان که در تلویزیون ضریح مطهر امام حسین(ع) را می دیدم فکر آن را هم نمی کردم که روزی بتونم آن را لمس کنم، اما امروز می بینم که برکات حفظ قرآن بیش از آن چیزی بود که تصور می کردم.

صالح زاده در رابطه با وظیفه یک حافظ برای انتقال درس های مکتب عاشورا، یادآور شد: ما باید ابتدا خودمان به خوبی پیام قیام امام حسین(ع) را درک کنیم و بعد از آن با رفتار عملی خود که نمونه عینی آن امر به معروف و نهی از منکر است، پیام آن را به دیگران منتقل کنیم، نه با حرف زدن و بیان وقایع عاشورا.
وی در توصیه به دیگر نوجوانان گفت: در همه امور خداوند را به یاد داشته باشند و مطمئن باشند که حضور یکساله برای حفظ قرآن نه تنها موجب عقب ماندن آنان از تحصیل نمی شود، بلکه امتیاز مثبتی است که آنان نسبت به سایر افراد خواهند داشت و سکوی پرشی برای اوج گرفتن آنان به سوی پیشرفت است.

این حافظ کل قرآن با تأکید بر اهمیت عمل به دستورات قرآن، یادآور شد: مهم تر از حفظ قرآن، عمل به دستوراتی است که خداوند در این کتاب برای زندگی انسان ضروری دانسته است؛ لذا حفظ یک آیه با عمل به آن بهتر از حفظ کل قرآن بدون عمل است.

به امید سفر کربلا قرآن را حفظ کردم
در ادامه فائزه صالحی یکی از دانشجویان ابرکوهی که با 19 سال سن برای حضور در محضر قرآن دو ترم از دانشگاه مرخصی گرفته است، ابراز کرد: قرآن مسیر موفقیت های من در زندگی را هموار کرده و با امید بیشتری نسبت به قبل برای آینده برنامه ریزی می کنم. از روزی که حفظ قرآن را شروع کردم به امید امروز که در کربلا و در بین الحرمین باشم، بی تاب بودم.

محمد صادق انتظاری که از زارچ برای حفظ یکساله به سفیران بهشت آمده است، گفت: حفظ قرآن تمام زندگی آینده ما را تضمین کرده و برکات زیادی داشته و دارد؛ یکی از این برکات این است که امروز در بین الحرمین باشم و بتوانم از قرآن سخن بگویم.

انتظاری تأکید کرد: تنها درسی که خواندن آن هیچگاه انسان را از پیشرفت متوقف نمی کند، درس های قرآن و درس مکتب عاشورا است.

قرآن سنگ بنای زندگی است
حجت الاسلام عباس حمیدی فر روحانی کاروان حافظان سفیران بهشت، اظهار کرد: همیشه سفر کربلا معنویت خاصی دارد اما بودن در کاروان حافظان قرآن معنویت و صفای آن را چندین برابر کرده است. برکات قرآنی در این زائران به طور واضح مشاهده می شود که ناشی از روحیه معنوی این جوانان و نوجوانان است.

حمیدی فر در سفارش به جوانان تأکید کرد: جوانان با قرآن مأنوس شده و آن را وارد متن زندگی خود کنند، زیرا قرآن سرمایه و سنگ بنای زندگی است و هر چه این سنگ محکم تر باشد، بقیه حقایق دین نیز به راحتی بر آن استوار می شود.

دعوت از خیرین جهت حمایت از مدرسه حفظ قرآن
در خاتمه این گفتگو سید هادی فلاح زاده مدیر مدرسه سفیران بهشت ، اذعان کرد: مدرسه مذکور در حالی سومین سال تأسیس خود را پشت سر می گذارد که 52 حافظ کل قرآن از آن فارغ التحصیل شده که از شهرستان های ابرکوه، بافق، زارچ، مهریز و اقلید بودند.

فلاح زاده تصریح کرد: حضور امروز این کاروان در کربلا، جایزه حافظانی است که طی یکسال از تمام مادیات دنیا فاصله گرفته و فقط برای حفظ قرآن تلاش کردند. درهمین راستا از کلیه خیّرین بومی و غیر بومی دعوت می شود با کمک های خیرخواهانه خود به این مدرسه، ما را در جهت عمل به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی، یاری دهند.

انتهای پیام/م.ف
 




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد