Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان یزد:

قریب ۲ میلیون مسافر نوروزی از شهر جهانی یزد دیدن کردند


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: از 27 اسفند 96 تا 4 فروردین امسال تعداد 274 هزار و 859 نفر در هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، هتل ‌آپارتمان‌ها، مدارس، واحدهای بومگردی، اقامتگاه‌های سنتی و ... یزد ساکن شده اند.

به گزارش سرو ابرکوه، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزد رسا،‌ با بیان اینکه تعداد مسافران نوروزی در سال 97 نسبت به سال قبل تغییر زیادی نداشته است گفت: از 27 اسفند 96 تا 4 فروردین امسال تعداد 274 هزار و 859 نفر در هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، هتل ‌آپارتمان‌ها، مدارس، واحدهای بومگردی، اقامتگاه‌های سنتی و ... یزد ساکن شده اند.

میثم کوچک زاده اظهار کرد: از تاریخ 25 اسفند 96 تا 4 فروردین 97، 341 هزار و 552 خودرو به یزد وارد شده و همچنین تعداد 15 هزار و 884 نفر با قطار و 6 هزار و 391 نفر با هواپیما به یزد سفر کرده اند.

وی  افزود: ظرفیت اسکان روزانه ۹۵ هزار نفر در استان یزد وجود دارد.

کوچک زاده اذعان کرد: مردم بر اساس علایق و توان مالی در مکان های مختلف یزد ساکن می‌شوند اما عمده ترین مشکل ما در زمینه اسکان مسافران افرادی هستند که بدون مجوز مکان در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: قبل از عید با تصمیم شورای تامین با همکاری فرمانداری یزد و نیروی انتظامی با این افراد برخورد شده و علی رغم همه تذکرات و بستن این مکان ها هستند افرادی که خانه هایی را به صورت غیرمجاز در اختیار مسافران قرار می دهند و همین موجب اعتراض صاحبان هتل‌ها، خانه های بوم گردی و مسافرخانه ها شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: نظارت بر بافت تاریخی، زیباسازی بافت تاریخی برای رونق گردشگری نیازمند همراهی مردم و همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها است.

کوچک زاده در خصوص میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی و گردشگری یزد اظهار کرد: آمار بازدید از اماکن فرهنگی، تاریخی و طبیعی تحت پوشش میراث فرهنگی استان، تا روز ۴ فروردین نزدیک به ۲ میلیون نفر اعلام شده است.

وی افزود:  مسجد جامع یزد، باغ جهانی دولت آباد، مجموعه امیرچخماق، آتشکده زرتشتیان،آب انبار شش بادگیر و نارین قلعه میبد جزء پر بازدیدترین مکان ها در نوروز 97 بوده اند.

انتهای پیام/ز.ک


 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد