Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه:

مدیران با رعایت شاخصه های اولیاءالله و خدمت به مردم به قرب الی الله می رسند


امام جمعه ابرکوه در جلسه درس اخلاق گفت: خدمت به مردمی که نمونه آنها نه در جهان فعلی و نه در میان اقوام گذشته نیست، انسان را نزد خدا به مقامی رفیع و منیع می رساند.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه در جلسه درس اخلاق مدیران دستگاه های اجرایی اظهار کرد: یکی از ارکان توفیق برای هرکس این است که در زندگی هدفدار باشد، زیرا زندگی سردرگم و بی هدف سرانجامی ندارد. در این خصوص انسان باید بیاندیشد که جزئی از این عالم خلقت است.


حسینی با اشاره به آیه 27 سوره ص و 115 سوره مومنون افزود: خداوند که کل نظام خلقت را هدفمند خلق کرده، محال است انسان را که گل سر سبد مخلوقاتش می باشد، بی هدف بیافریند. پس هرگز گمان نکنید که پروردگار ما را بیهوده آفریده است، چرا که بازگشت همه ما به سوی اوست.


وی با بیان این مطلب که هدف از آفرینش جن و انس؛ عبادت و بندگی خدا است، گفت: طریقت بندگی طریقت کمال است. یعنی بندگی خدا رشد معنوی و شکوفائی ارزش های اخلاقی دینی را به دنبال دارد و عبادت هم فقط نماز و روزه نیست. بلکه جزء عبادات است.


حسینی گفت: عبادت به معنای انجام هر عمل نیک و کردار پسندیده ای است که موجبات جلب رضایت خداوند را فراهم سازد. هر عمل صالحی که با نیت قربه الی الله انجام گیرد، انسان را به مقام قرب ربوی نزدیک می کند و این معنی درجاتی دارد که بسته به میزان معرفت انسان نسبت به خداوند است.


امام جمعه بیان کرد: اگر تمام سبک و سلوک زندگی، رنگ خدائی بخود گرفت و همه کارها قربه الی الله بود و زندگی ما جنبه خدائی پیدا کرد؛ می توانیم احساس کنیم که در زمره اولیاء خدا هستیم و کمتر کسی می تواند به خود جرئت دهد، که چنین منزلتی را در خود ببیند. قرار گرفتن در زمره اولیاء خدا شروطی دارد که از جمله آنها انقطاع الی الله است.


وی با اشاره به سخنان استاد آیه الله جوادی آملی در خصوص شاخصه های اولیاء خدا عنوان کرد: از خود بریدن، از دنیا بریدن، از تعلقات دل کندن و رسیدن به جائی که به جز خدا ندیدن، انسان را به مدارج عالی الهی و انسانی می رساند و یکی از شاخصه های اولیاء خدا را نشان می دهد که نه ترس ازآینده دارند و نه غم از گذشته. زیرا لحظات زندگی خود را بر محور اداء تکلیف قرار داده اند.


حسینی در خصوص ارتباط بحث با موضوع اخلاق مدیران اسلامی خاطر نشان کرد: چون یک مدیر مکتبی در حوزه کاری با انگیزه الهی و قرب الی الله اداء تکلیف می کند، میتواند شاخصه های ارزشی از اولیاءخدا را داشته باشد.


وی تصریح کرد: کسی که کارش و خدمتش برای خدا و در راه رضای خدا است، می تواند شاخصه تلاش در راستای ادامه بخشی به سیره انبیاء یعنی بیدارکردن، آگاه کردن و خدمت کردن در ابعاد مادی و معنوی در حق مردم را هم داشته باشد.


حسینی تاکید کرد: خدمت به مردم ایران اسلامی که حقاً و انصافاً نمونه این مردم بصیر، حق طلب، باطل ستیز و دین محور نه در جهان فعلی و نه در میان اقوام گذشته نیست، انسان را نزد خدا به مقامی رفیع و منیع می رساند.


انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد