Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

هشدار برای خانم مدیر کل جوان؛

مراقب «متخصصین خود خوانده» باشید!


شنیده ها حاکی است یک مجرم امنیتی سابقه‌دار، انجمنی تشکیل می‌دهد و به دنبال ارتباط با نهادی‌های دولتی ـ همان‌ها که زمانی قصد نابودی‌شان را داشته ـ می‌باشد، بدون این که محدودیتی دامن‌گیرش شود.

عصر فرهنگ، یکی از مهم‌ترین نقدهایی که علیه سیاست‌های صدا و سیما مطرح می‌شود، دور بودن روح محصولات صدا و سیما از زندگی واقعی است. مثلاً در فیلم و سریال های تلویزیونی بسیار دیده‌ایم که جوانی به خاطر یک سرقت خرد به زندان محکوم‌شده و حال که از حبس برگشته مشکل پیدا کردن شغلی وی را در تنگنا گذاشته است.

 

این جوان غافل هر جا که می رود از او گواهی سو پیشینه طلب می‌کنند و جوان با ناامیدی محل را ترک می‌کند. در واقعیت اما ماجرا به گونه‌ای دیگر است.

 

در اینجا یک مجرم امنیتی سابقه‌دار، انجمنی تشکیل می‌دهد و به دنبال ارتباط با نهادی‌های دولتی – همان‌ها که زمانی قصد نابودی‌شان را داشته- می‌باشد، بدون اینکه محدودیتی دامن‌گیرش شود.

 

«م.الف» که انجمنی ویژه روابط عمومی‌ها را بنا نهاده و مدعی شده که این انجمن از حضور متخصصان بهره می‌برد، مدت‌هاست که به دنبال ارتباط با نهادهای دولتی و به تبع آن بهره‌برداری از منابع دولتی است.

 

وی در دهه شصت به علت همکاری با سازمان مجاهدین خلق(منافقین) به هفت ماه زندان محکوم شد. سابقه محکومیت‌های وی به همین جا ختم نشد و وی به علت فعالیت علیه نظام در سال 88 نیز مجرم شناخته و به 8 ماه حبس محکوم شد.

 

ظاهراً انجمن به اصطلاح متخصصان! روابط عمومی قرار است با ارتباط با نهادها و سازمان‌های مختلف و در جهت کمک به فعالیت روابط عمومی این نهادها صرفاً به ارائه مشاوره بپردازند.

 

اعضای این انجمن با روی کار آمدن دولت یازدهم طی جلسه‌ای که در دفتر روابط عمومی استانداری یزد برگزار شد قصد داشتند با لطایف‌الحیلی مسئولیت روابط عمومی استانداری را بر عهده بگیرند. اما از آنجا که نسبت به تخصص و تعهد این عده تردیدهای بسیار وجود دارد و از آن جا که « آزموده را آزمودن خطاست» مدیر کل روابط عمومی استانداری یزد زیر بار چنین حرکتی نرفت.


تا مدت‌ها بعد از این واقعه انجمن مذکور فعالیت محسوسی نداشت، اما اخیراً و از آنجا که همسر یکی دیگر از اعضای این انجمن (ع.م.ز) با اصرارهای مکرر و سفرهای چند باره مسئولین به پایتخت به عنوان مدیر کل نهاد کتابخانه‌های یزد معرفی شد، این انجمن هم جانی تازه گرفت.

 

شنبه دوم اسفندماه خبری با عنوان «اعضای انجمن متخصصان روابط عمومی با مدیرکل کتابخانه‌های یزد دیدار کردند» بر خروجی سایت روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های استان یزد قرار گرفت.

 

 

در متن خبر از قول یکی از اعضای این انجمن آمده است: جلسات و مشغله‌های متعدد مدیران، گاهی سبب می‌شود مجالی برای استفاده از مشاوره‌ ارزشمند مجموعه‌های خلاق و توانا فراهم نشود که در این راستا، ارتباط و تعامل مدیران ارشد با این مجموعه‌ها، مانع روزمرگی و سبب پویایی بیشتر سازمان می‌شود.

 

جالب است بدانید این انجمن که ادعای تخصص در زمینه روابط عمومی را هم داشته و به دنبال انتقال مشاوره‌های ارزشمند خود به سایرین است حتی هنوز سایت خود را سامان نداده و آخرین مطلب منتشر شده در این سایت به زمان دیدار با مدیر کل جدید روابط عمومی استانداری یزد یعنی تاریخ 26 آذر مربوط می‌شود.

 

طبیعی است مدیر کل جدید نهاد کتابخانه‌های استان که پیش از این مسئولیت روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد را بر عهده داشته از سوابق و نیات این افراد بی‌خبر باشد. طبیعی است که وی تحت تأثیر همسر خود و همچنین نوشابه باز کردن‌های اعضای متخصص، خلاق و توانای این مجموعه قرار گیرد! وظیفه نهادهای نظارتی و امنیتی است که فعالیت افرادی با چنین سابقه‌ای را به دقت زیر نظر داشته باشند.

 

نهادهای نظارتی موظف اند به این توصیه مهم رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت در تاریخ 5 شهریور 1393 عنایت داشته باشند. رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند: «مسئله فتنه و فتنه گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همانگونه که در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند.»

 

بگذریم از اینکه قول آقای روحانی مبنی بر شایسته سالاری و پیاده کردن مدیرانی که بدون بلیت سوار شده بودند! تبدیل به مدیریت خانوادگی و مدیران اتوبوسی جدید شد.

انتهای پیام/ع




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد