Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

بازرس کل استان یزد بیان کرد

مراقبت از رفتار و گفتار وظیفه همه خدمتگزاران به مردم در هر پست و مقام


بازرس کل استان یزد گفت: هر چقدر فرد از جایگاه و قدرت و اختیار بیشتری در تصمیمم گیری ها برخوردار باشد ، به مراتب باید بیشتر مراقب نفس درونی و مبارزه با تمایلات نفسانی خود باشد چرا که این خود عاملی در گمراه کردن و به انحراف کشاندن فرد می شود.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از یزدرسا؛ بازرس کل استان یزد در نشست هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری با اشاره به جایگاه و رتبه ایران در بحث مبارزه با فساد ، آن را نامتناسب ارزیابی و گفت: این موضوع می تواند در داخل به اعتماد و اعتقاد مردم به نظام و کارگزاران نظام لطمه بزند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبر طالبی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در اوایل دهه 80 در خصوص بحث مبارزه با فساد و فرمان هشت ماده ای معظم له بیان کرد : این فرمایشات به معنای شروع کار نبود و قبل از این نیز در این خصوص تاکیدات زیادی بر بحث مبارزه با فساد داشتند که اگر دولت های مختلف به این فرمایشات عمل می کردند جایگاه ما به مراتب بهتر از امروز بود.

وی  در ادامه افزود: مقام معظم رهبری اخیرا صراحتاً در پیامی به همایش ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد در تهران بیان نمودند که با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسئولان امر وجود دارد، اقدام قاطع و اساسی انجام گیرد و چه با سمینار و چه بدون آن ، تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند.

طالبی همچنین به ملاحظه کاری های سیاسی در بررسی پرونده های تخلفاتی دستگاه ها اشاره و بیان داشت: نباید ملاحظه کاری در بررسی پرونده های تخلفاتی توسط ناظران درون و بیرون سازمانی دستگاههای اجرایی صورت گیرد و هر فردی که متولی هر امری از امور مسلمین می باشد با این ملاحظه کاریها اجر و پاداش خدمت خود را ضایع می کند.

بازرس کل استان همچنین اظهار داشت: متاسفانه شاهد فسادهای متعدد در دستگاه ها می باشیم که به این دلیل اعتماد مردم به عملکرد دستگاه ها متزلزل شده و این ایراد مهمی است و احساس فساد به مراتب بیشتر از میزان فساد واقعی است که باید به طور جد با آن مبارزه و مقابله کرد.

وی با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) در بحث مبارزه با فساد گفت: اگر فساد در جامعه تبدیل به یک محور و فرهنگ شد خطرناک و غیرقابل کنترل خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: هر چقدر فرد از جایگاه و قدرت و اختیار بیشتری در تصمیمم گیری ها برخوردار باشد ، بمراتب باید بیشتر مواظب نفس درونی و مبارزه با تمایلات نفسانی خود باشد چرا که این خود عاملی در گمراه کردن و به انحراف کشاندن فرد می شود. پس خدمتگذاران به مردم در هر جایگاه و پست و مقامی باید مراقب رفتار و گفتار و اعمال خود باشند و اساس حرکت خود را بر محور عقلانیت ، اخلاق مداری ، انسانیت و اسلامی بودن قرار دهند.

بازرس کل استان با اشاره به جایگاه و ظرفیت هایی که هیأت های رسیدگی به تخلفات در ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد در دستگاه های اجرایی دارند اظهار داشت: باید در رسیدگی به تخلفات و به خصوص در مورد افرادی که در مجموعه ها دارای اختیارات و صاحب نفوذ هستند بدون ملاحظه و با عزمی راسخ برخورد کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به ایمان و اعتقاد به کار ، افزایش آگاهی و دانش در قوانین و آیین نامه ها ، تعامل سازنده با مدیران دستگاه ها و ناظران درون و بیرون سازمانی و افزایش سرعت در رسیدگی ها و اعلام وقت رسیدگی به مراجع اعلام کننده را از ویژگی های فردی و کاری هیأت های رسیدگی به تخلفات در دستگاه ها توصیف کرد.

انتهای پیام /ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد