Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

حسینی در گفتگو با سروابرکوه:

مرگ بر آمریکا، دفع همه شیطنت ها و نمود مبارزه با بدخواهان انقلاب است.


امام جمعه ابرکوه گفت: مرگ بر آمریکا امروز یعنی دفع همه شیطنت ها و نمود مبارزه با بدخواهان انقلاب؛ لذا اگر کسی بخواهد این شعار را کمرنگ کند حتی اگر جایگاه کلیدی داشته باشد، در حقیقت بدعتی گذاشته که نتیجه تلخ آن متوجه خودش خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار سروابرکوه، در خصوص تبین شعار مرگ بر آمریکا گفت: اساسا خواستگاه شعار انقلاب، مبانی دینی و اسلامی است. چه در مجموع آئین اسلام چیزی جز جاذبه و دافعه نیست، یعنی اساس اسلام جذب حق و مبانی آن و دفع باطل و مصادیق آن است.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: در این خصوص وقتی مراتب پیوند خود با اولیاء الهی را اذعان و اقرار می کنیم می گوییم "سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم" مفهوم جمله این است که باید نسبت به همه حق محوران جاذبه و نسبت به همه مظاهر باطل و شیطنت و حق ستیز دافعه داشته باشیم. این قاعده کلی است که برای همه زمان ها و مکان ها تسری دارد .

خطیب جمعه ابرکوه خاطر نشان کرد: در خصوص شعار مرگ بر آمریکا با عنایت به تصریح حضرت امام راحل(ره) که آمریکا شیطان بزرگ و دشمن شماره یک اسلام و مسلمین و دشمن اصلی نظام جمهوری ما است.

حسینی افزود: بنابراین ما باید نسبت به آمریکا دافعه داشته باشیم و نسبت به دوستان انقلاب و عواملی که به نوعی تاثیرگذار بر روند انقلاب هستند جاذبه داشته باشیم. بر این اساس نمونه عینی دافعه در قبال شیطان همان شعار مرگ بر آمریکا است.

وی گفت: مرگ بر آمریکا امروز یعنی دفع همه شیطنت ها و نمود مبارزه با بدخواهان انقلاب است. زیرا همه بدخواهان زیر چتر آمریکا فعالیت می کنند. بنابراین لازمه استمرار بخشیدن به انقلاب مبارزه با دشمن اصلی انقلاب است، و تفاهم با دشمن اصلی انقلاب یعنی کوتاه آمدن در مقابل شعائر انقلاب....

حسینی در پایان تصریح کرد: لذا شعار مرگ بر آمریکا در کشور اسلامی ما به هیچ وجه کمرنگ شدنی نیست و اگر کسی بخواهد این شعار را کمرنگ کند در حقیقت بدعتی گذاشته که نتیجه تلخ آن متوجه خودش خواهد شد. هرچند جایگاه کلیدی داشته باشد اما اقبال عمومی و مردمی نسبت به او نخواهد بود.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد