Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

به سفارش بنیاد شهید و امور ایثارگران؛

مستند «ثبت تاریخ شفاهي» در ابركوه كليد خورد+ تصوير


مراحل ساخت مستند ثبت تاریخ شفاهي، به منظور حفظ و نگهداري خاطرات و سبك زندگي شهدا، در ابركوه آغاز شد.

به گزارش سرو ابركوه، با عنايت بر تأكيدات رهبر معظم انقلاب اسلامي(حفظ الله) در رابطه با ثبت و ضبط تاريخ شفاهي ايثارگران و به ويژه خانواده هاي معزز شهداي جنگ تحميلي، مراحل ساخت مستند «تاريخ ثبت شفاهي» به سفارش بنياد شهيد و امور ايثارگران، در ابركوه كليد خورد.

اصغر عباسي كارگردان مطرح ابركوهي كه پيش از اين حائز عنوان نخست  استاني بخش كارگرداني جشنواره«سكانس بيداري» و همچنين مقام چهارم كشوري در بخش فيلم جشنواره ملي «ره آورد نور» در سال هاي 90 و 92 شده بود، اين بار عهده دار ساخت مستند «ثبت تاریخ شفاهي» در شهرستان ابركوه شده است.

عباسي در حاشيه ضبط يكي از پلان هاي مستند مذكور و در گفتگو با خبرنگار سرو ابركوه، اظهار كرد: هر روز در جامعه شاهد اين هستيم كه تعدادي از والدين معظم شهدا،‌ به وصال فرزندان خود مي رسند و بخشي از خاطرات و سبك زندگي فرزندانشان كه بسيار با ارزش بوده و مي تواند الگويي براي جوانان نسل جديد باشد، در سينه هاشان تا ابد باقي مي ماند.

وي خاطرنشان كرد: لذا در راستاي حفظ اين مطالب ناب و كمياب كه هر لحظه رو به سوي ناياب شدن مي رود ، تهيه مستند ثبت تاریخ شفاهي، در قالب يك طرح ملي با رويكرد خاطره نگاري و بيان زندگينامه شهدا، در شهرستان ابركوه آغاز شد.

كارگردان جوان ابركوهي گفت: براي تهيه اين مجموعه 10 خانواده شهيد با اولويت سن، از سوي بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان انتخاب شده كه هر هفته خاطرات يكي از آنان پيرامون زندگي فرزندانشان ضبط و براي هميشه ماندگار مي شود.

عباسي در خاتمه يادآور شد: پس از پايان مراحل ساخت مستند ثبت تاریخ شفاهي، گفته هاي خانواده هاي شهدا به صورت مكتوب نیز، گردآوري شده و در قالب كتابچه اي به چاپ رسیده و در اختيار بنياد شهيد قرار خواهد گرفت.

انتهاي پيام/م.ف




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد