Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء ابرکوه:

مشکلات درمانی ابرکوه تنها با حضور پزشک متخصص حل نمی شود


رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء در حاشیه مراسم تقدیر از پرستاران گفت: برخی تصور می کنند صرفأ حضور پزشک متخصص مشکلات درمانی شهرستان را حل می کند، اما اینچنین نیست.

به گزارش سرو ابرکوه، محمد علی شیخی رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) در حضور شهردار و اعضای شورای شهر ابرکوه در رابطه با مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان اظهار کرد: از نظر من دولت ها هیچ تفاوتی ندارند اما مهم این است که هر دولتی که روی کار می آید به مسائل مربوط به بهداشت و درمان اهمیت دهد که خوشبختانه دولت فعلی دیدگاه خوبی نسبت به این مقوله داشته است.

شیخی با تأکید بر اینکه نباید مشکلات گذشته تکرار شود، گفت: تلاش مسئولان و همکاران سابق در افتتاح بیمارستان قابل تقدیر است اما اگر افتتاح یا بهره برداری از آن به تأخیر می افتاد، برخی از مشکلات در زمینه ساخت و ساز را می توانستیم مرتفع کنیم.

وی در رابطه با مشکلات بخش بستری و کلینیک تخصصی، تصریح کرد: درمانگاه مزبور آماده افتتاح شدن در بهمن ماه بود، اما ترجیح دادیم ابتدا کلیه تجهیزات و وسایل مورد نیاز را در آن مستقر کرده و بعد از آن اقدام به افتتاح کنیم.

رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) ابرکوه ادامه داد: اکثر مردم تصور می کنند حضور پزشکان متخصص مشکلات درمانی شهرستان را برطرف خواهد کرد، اما باید دید آیا پزشک امکانات بستری کردن بیماران در بیمارستان را هم دارد؟ گنجایش این بیمارستان تا چد حد است؟ لذا تا زمانی که فضای فیزیکی، اتاق عمل، بخش های بستری و تجهیزات لازم برای بستری بیماران مهیا نشود، نمی توانیم پزشک اضافه کنیم.

شیخی در رابطه با استفاده از خدمات امداد هوایی، اذعان کرد: اورژانس و خدمات امداد هوایی در مواقع اضطراری و بحرانی مثل سیل، زلزله و ... استفاده می شود که باتوجه به هزینه های سنگین، استفاده از آن در تمامی موارد به صرفه نیست؛ با این وجود تا کنون چند بیمار اورژانسی از طریق امداد هوایی با تشخیص پزشک اورژانس بیمارستان و متخصصان و ستاد هماهنگی استان از ابرکوه به مرکز استان اعزام شده اند.

وی با اشاره به گرفتن دستور وزیر مبنی بر خرید دستگاه سی تی اسکن، افزود: در حال حاضر به علت تحریم ها و ممنوعیت ورود تجهیزات پزشکی ادامه روند کار خرید این دستگه مشخص نیست. ضمن اینکه با توجه به توسعه فیزیکی بیمارستان دستگاه سی تی اسکن علاوه بر تسهیل فعالیت متخصصان، بسیاری از مشکلات را برطرف نموده و موجب ارتقاء بخش ها و رشته های جدید می شود.

وی در خاتمه ضمن گلایه از عملکرد ضعیف خیّرین در زمینه بهداشت و درمان، خواستار ارائه راهکارهایی جهت جذب افراد نیکوکار در این زمینه شد.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 2.3333333333333335 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد