Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه:

مطالبات حقوقی کارگران معوق نشود/ ورودی های کار زمینه ساز تغییر فرهنگ نشوند


امام جمعه ابرکوه در جمع شورای رفاه شهرستان گفت: در سال جاری باید با تلاش در رفع موانع دیگر شاهد معوق شدن مطالبات حقوقی کارگران نباشیم.

به گزارش سرو ابرکوه، به مناسیت گرامیداشت هفته مشاغل، پرسنل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه به همراه اعضای شورای رفاه شهرستان با حجت الاسلام والمسلمین حسینی امام جمعه ابرکوه، دیدار و گفتگو کردند.

بستر سازی برای مشارکت مردم در امور کار آفرینی نیاز امروز جامعه
در ابتدای این نشست ناصر زارع رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بیان مختصری از عملکرد این اداره در سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: نیازهای امروز جامعه ترویج و حمایت از فرهنگ کار سالم، بسترسازی برای مشارکت مردم در امور کارآفرینی، بهبود فضای کار ، آماده کردن شهر و نیروها برای کسب و کار سالم، حفظ و پایداری کارگاه های موجود، ترویج فرهنگ حمایت از کار عمومی و ایجاد مشاغل خانگی برای بانوان می باشد.

ورودی های کار زمینه ساز تغییر فرهنگ نشوند
در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه بیان داشت: همان طورکه نیروهای دانشجوی غیر بومی در شهرهای مختلف فرهنگ خود را انتقال می دهند، کارگران هم می توانند فرهنگ یک منطقه را تحت تأثیر قرار دهند؛ لذا مسئولین باید توجه داشته باشند که در بخش کار، ورودی ها زمینه تحریف فرهنگ شهرستان را فراهم نسازند و سلامت کار را از بین نبرند.

مطالبات حقوقی کارگران معوق نشود
حسینی تصریح کرد: درست است که کارفرمایان در طول سال برای رفاه حال کارگران زحمات فراوانی متحمل می شوند، اما در سال گذشته به دلیل مشکلات مختلف بعضا حقوق کارگران به تعویق می افتاد که در سال جاری باید با تلاش در رفع موانع دیگر شاهد معوق شدن مطالبات حقوقی کارگران نباشیم؛ چرا که این موضوع خلاف اصول کار، عرف و حتی شرع مقدس می باشد.


وی خاطر تأکید داشت: کارفرما زمانی موفق است که کارگر را از خانواده خودش بداند و او را عزیز بدارد.  همچنین در زمنیه عزت بخشی به کارگر اهتمام داشته تا زمنیه رشد و بالندگی کاری برای کارگر و کارفرما ایجاد شود.


امام جمعه ابرکوه خاطر نشان کرد: در حوزه کاری بعضا اعتیاد به صورت یک نقیصه خود نمایی می کند؛ لذا حضور پزشکان و راه اندازی مرکز معاینات سلامت شغل می تواند فرصت مناسبی در این زمینه باشد. همچنین ورزش می تواند اثرات عجیبی بر سلامتی روح و جسم کارگران داشته باشد و مسئولین ورزشی باید این مهم را در نظر داشته باشند.


حجت الاسلام حسینی اذعان داشت: نیازها در بخش کار و کارآفرینی باید بر اساس سلامت کار لحاظ شود و فرهنگ کار سالم برای کارگر و کارفرما تبین گردد تا سلامت کار در بخش مادی و معنوی تضمین شود. مجموعه اقتصادی که باید رونق بخش جامعه باشد نباید به دلیل عدم سلامت، ناکارآمد واقع شود.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد