Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

استاندار یزد:

مهار سرعت تورم و ایجاد آرامش در جامعه از اقدامات دولت یازدهم


استاندار یزد در نشستی با حضور نخبگان ابرکوه گفت: در دو سال گذشته دولت توانست سرعت تورم را مهار و زمینه های بهتری را برای آرامش جامعه فراهم کرده است.

به گزارش سرو ابرکوه، سید محمد میرمحمدی استاندار یزد در نشستی که با حضور نخبگان و فرهیختگان ابرکوه برگزار شد، به اقدامات مهم دولت در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سطح کشور 3 کار بزرگ انجام شده که یکی از آنها مهار تورم می باشد که تورم 45 درصدی به 8/13 درصد کاهش یافته و امید است که این نرخ تک رقمی شود، از سرعت شتابان قیمت ها جلوگیری شده ولی تورم هنوز هم وجود دارد، بنابراین دولت سرعت تورم را مهار و زمینه های بهتری را برای آرامش جامعه فراهم کرده است.

وی به اجرای طرح تحول سلامت توسط دولت اشاره کرد و گفت: طرح تحول سلامت، توانست هزینه درمان را به شدت کاهش دهد و بیمه شدگان به جای پرداخت 37 درصد هزینه باید 4 و نیم درصد پرداخت کنند، که این طرح مورد استقبال بی نظیر مردم قرار گرفت.

میرمحمدی در ادامه سخنانش مذاکرات هسته ای را از قلم نیانداخت و گفت: تیم مذاکره کننده ما در برابر 6 قدرت جهانی به نحوی عمل کرد که نه تنها بعد از 12 سال تلاش بحث تحریم و انرژی هسته ای ره به سرانجام مطلوب رساند، بلکه در 2 سال اخیر با همت این تیم تلاشگر تمام رسانه های دنیا بر روی مذاکرات هسته ای ایران متمرکز شده اند.

استاندار یزد تلاش های تیم مذاکره کنندگان هسته ای را باعث تکریم ایرانیان در تمام دنیا عنوان کرد و گفت: تمام رسانه های دنیا بسیج شده اند تا هر روز ساعت ها از وقت خود را صرف پخش مسائل مربوط به انرژی هسته ای ایران کنند و نشان دهند که ایران صلح طلب است و نمی توان با تهدید با ایرانیان برخورد کرد و باید با تکریم با ایرانی برخورد شود.

میرمحمدی به هشت برنامه اجرایی در استان اشاره کرد و گفت: برای حل مسئله آب شرب استان، در جلسه ای با حضور وزیر نیرو، برنامه 5 ساله ای طراحی شد تا طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان صورت گیرد و در بحث مدیریت مصرف آب در کشاورزی، نیز مجهز کردن چاه ها به کنتور هوشمند و تغییر نوع آبیاری و نوع کشت در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: دومین برنامه مهم اجرایی دولت در بحث گردشگری است که در سال 91 دوازه هزار، در سال 92 بیست و 5 هزار و در سال 93 شصت هزار نفر گردشگر به استان یزد مراجعه کرده اند و این آمار نشان می دهد که آقدامات مهمی در زمینه احداث هتل، رستوران، مراکز رفاهی و ... صورت گرفته است.

سومین بحث مهم که میرمحمدی به اقدامات مهم دولت در استان اشاره کرد مسئله فرهنگ و تشکیل اتاق فکر فرهنگی با حضور مسئولان عالی رتبه استان با هدف توسعه فرهنگی استان است که در آن طرح های فرهنگی مهمی که ضرورت اجرای آن در استان احساس می شود، برنامه ریزی می شوند.

نماینده دولت در استان استفاده از انرژی خورشیدی را از دیگر اقدامات اساسی عنوان کرد و گفت: هم اینک 6 متقاضی برای تولید نیروی برق از انرژی خورشیدی داوطلب شده اند.
وی به مسئله بهداشت و سلامت و نبود هیچ شخص بیمه نشده در استان اشاره کرد وآن را از مهمترین اقدامات دولت برشمرد.

میرمحمدی پوشش گیاهی 1500 هکتار زمین توسط اداره منابع طبیعی را از اقدامات اساسی در بحث منابع طبیعی و محیط زیست استان عنوان کرد.

فرماندار ابرکوه: رفع مشکلات ابرکوه با مشارکت مسئولان و مردم

پیش از سخنان استاندار یزد، سید نبی رسولی فرماندار ابرکوه اظهار کرد: اصل خدمتگزاری و تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی، فقط در سایه تلاش بی منت و همدلی و همزبانی و یاری رساندن دستگاه های اجرایی محقق خواهد شد.

وی بیان کرد: مشکلات گذشته شهرستان به مدد تلاش های مسئولین و مشارکت های مردم تا حدودی مرتفع شده است، در بخش اشتغال چندین واحد صنعتی آغاز به کار کرده که بیش از 600 شغل ایجاد شده است.

رسولی افزود: در بخش اشتغال نیز، بخش های دیگری به بهرده برداری رسیده اند که در مجموع حدود 1077 فرصت شغلی ایجاد شده است.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد