Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مبلغ اعزامی از قم در ابرکوه:

نقش خانواده ها در کار تبلیغ نسبت به خود مبلغ 50 به 50 است/ مسئولان قطب کشاورزی ابرکوه را حفظ کنند


یکی از مبلغان اعزامی از قم در روستای شهرآباد ابرکوه گفت: با توجه به سختی ها و مشکلات کار تبلیغ، سخن گزاف نیست اگر بگویم نقش خانواده ها در پیشرفت کار نسبت به خود مبلغ 50 به 50 و یا بیشتر است.

به گزارش سرو ابرکوه، با نزدیک شده به اول تیر روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال 1360 ه . ش و مصادف شدن آن با ماه رمضان فرصتی شد، تا با یکی از این افراد که خود را وقف تبلیغ دین در دوردست ها می کنند، آشنا شویم.

 

60 مبلغ به روستاها و مناطق مختلف ابرکوه اعزام شدند

حجت الاسلام کاظم دشت آبادی رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه در گفتگو با سرو ابرکوه اظهار کرد: هر سال در آستانه ماه مبارک رمضان با هدف نشر و تبیین احکام و معارف اسلامی، مبلغین و مبلّغات زیادی به مناطق مختلف شهرستان اعزام می شوند.

 


دشت آبادی عنوان کرد: قبل از ماه رمضان امسال نیز تعداد ۶۰ نفر از مبلغین و مبلّغات اعزامی از حوزه های علمیه قم، شیراز، خود اعزام و همچنین مبلغان بومی به مساجد شهری و روستایی ابرکوه اعزام شدند.


وی افزود: اقامه نماز جماعت و بیان احکام، تبیین بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، پرداختن به مسائل روز و مبتلابه مردمی، برگزاری مراسمات جشن نیمه رمضان و لیالی قدر، سخنرانی پیرامون سیره اهل بیت علیهم السلام، تبیین سنت حسنه وقف، تاکید بر لزوم افزایش جمیعت، احیای ارزش‌ها و سنت‌های حسنه الهی، احیای امر به معروف و نهی از منکر، تبلیغ و جذب جوانان به حوزه های علمیه، برگزاری جلسات قرائت قرآن، پاسخگویی به شبهات دینی و... از جمله برنامه‌های مبلغین اعزامی می باشد.

 


جذب جوانان و بالابردن سطح اعتقادات آنها از اهداف تبلیغ است
حجت الاسلام عباس قاسمی امام جماعت مسجد حضرت اباالفضل (ع) روستای شهرآباد بخش بهمن شهرستان ابرکوه، در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد: روحانی و ساکن شهر قم می باشم که برای ماه مبارک رمضان را در جمع مردم شهر ابرکوه سپری می کنم.


قاسمی در خصوص تبلیغ دین عنوان کرد: منبر با توجه به اینکه یک امر سنتی و لازم می باشد، قداست خود را از دست نداده است. امروز امر تبلیغ از طریق منبر، تبلیغ چهره به چهره و از طریق فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی انجام می شود.


وی افزود: یکی از اهداف تبلیغ، جذب جوانان و معرفی اصول و نکات دین به آنها است. برای ارتباط برقرار کردن با جوانان با توجه به شرایط کنونی به صورت چهره به چهره، استفاده از وسایل ارتباط جمعی و شبکه های مجازی باید وارد شویم.


باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد
روحانی اعزامی از قم تاکید کرد: هر چند فضای مجازی تهدیدها و آسیب هایی دارد، ولی باید این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد. چرا که خیلی از مباحث را می توان اینجا بیان کرد که در جاهای دیگر مجال گفتن ندارند. این طریق تبلیغ و ارتباط تاثیر اطلاع رسانی و معرفتی زیادی دارد، ولی تاثیر معنوی ندارد و باید در کنار آن از همان روش های سنتی نیز استفاده کرد.


حجت الاسلام قاسمی اذعان کرد: حضور روحانی در مجامعی همچون سینما، پارک، ورزشگاه ها، مسابقات علمی، المپیادها و... که جوانان و نوجوانان حضور پررنگ تر و مستمر دارند، تاثیر مثبت داشته و خواهد داشت.


شاکله و مباحث اسلام ثابت و روش بیان متفاوت است
وی با اشاره به بیان مبانی عقیدتی، معرفتی و بصیرتی در طول دوران تبلیغ، گفت: تفاوت خاصی بین تبلیغ در دنیای دیروز و امروز وجود ندارد، چرا که شاکله و مباحث اسلام همیشه ثابت بوده و تنها روش بیان آنها متفاوت می باشد.


قاسمی با بیان این مطلب که روحانیون در این کار به خدای خود تعهد داده اند، تصریح کرد: اگر قرار بود روحانیون با انگیزه های مادی وارد شوند، هرگز مبادرت به چنین کاری نمی کردند. رمز موفقیت در همه امور اخلاص و جلب رضایت خداوند است و اگر غیر از این باشد، چه بسا اعمال مبلغ نتیجه معکوس می دهد و مردم را از دین دلزده می کند.


مبلغ دین در ابرکوه ضمن بیان سختی ها و مشکلات کار تبلیغ، خاطر نشان کرد: قطعأ خانواده های مبلغین و مبلّغات در این زمینه بیشتر متحمل سختی هایی می شوند. سخن گزاف نیست اگر بگویم نقش خانواده ها در پیشرفت کار نسبت به خود مبلغ 50 به 50 و یا بیشتر است.


امام جماعت مسجد حضرت اباالفضل(ع) شهرآباد اضافه کرد: چه بسا بسیاری از خانم ها پا به پای همسران خود در طول مدت تبلیغ، با برگزاری کلاس ها و برنامه های متنوع فعال هستند.


فضای سنتی دارالعباده یزد دستخوش حرکات دور از شأن نشود
قاسمی از روحانیون خواست با توجه به اینکه ابرکوه، از لحاظ مباحث عقیدتی و معرفتی و منابع طبیعی، منطقه بکری می باشد، فضای معنوی دارالعباده یزد و دارالسعاده شهرستان را حفظ کنند و نگذارند بعضأ حرکاتی دور از شأن، فضای سنتی استان را تحت الشعاع قرار دهد.


وی در پایان خطاب به مسولان شهرستان پیشنهاد کرد: با وجود کشاورزی در این منطقه، ابرکوه را به عنوان قطب کشاورزی مطرح کنند و همچنین بیشتر بر روی بافت های سنتی برای جذب توریست و گردشگر سرمایه گذاری کنند، که بیشتر جوابگو است نه صنعت؛ که به مرور زمان بخاطر استفاده نادرست و تقلید کورکورانه، منابع طبیعی را هم از بین می برد.


انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد