Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

به مناسبت ایام عزاداری امام حسین(ع)؛

نمایش تعزیه «مسیح می گرید» به روی صحنه رفت


به مناسبت ایام عزاداری شهدای کربلا، نمایش تعزیه ای « مسیح می گرید» در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه به روی صحنه رفت.

به گزارش سرو ابرکوه، با نزدیک شدن به اربعین حسینی و به مناسبت سوگوای شهدای صحرای کربلا، نمایش تعزیه ای تحت عنوان « مسیح می گرید» در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه اجراشد.

عبدالرضا حیاتی نویسنده و نهضت محمدی کارگردان این نمایش تعزیه ای بودندکه به مدت دو شب اجرا شد با استقبال پرشور علاقمندان به تئاتر و همچنین دوستداران اهل بیت(ع) همراه بود.

نقش آفرین توانمند این تئاتر که توانستند با ایفای نقش های خود مخاطب را با عمق داستان همراه کرده و اثرگذاری فراوان داشتند عبارتند از جعفر قاسم پور ، نهضت محمدی ، ابوالفضل کوهی ، حمیدرضا میرعظیمی و سروش طالب پناه. همچنین منصور محمدی نیز طراحی نور، لباس و دکور این نمایش زیبا را بر عهده داشت.

گفتنی است، نمایش تعزیه"مسیح می گرید"داستانی از حضرت مسیح(ع) را تصور و تجسم می کند که او و یارانش در صحرایی خشک و بی آب گرفتار شده و هرچه تلاش می کنند آبی یافت نمی شود. در این هنگام حضرت مسیح(ع) با دیدن این صحنه ها به یاد واقعه عاشورا افتاده و داستان تشنگی امام حسین(ع) و یارانش را نقل می کند. عیسی مسیح(ع) و یارانش به ماتم آن واقعه عظیم تزع و زاری کرده و دراین هنگام به فرمان خداوند چشمه های آب روان می شوند...




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد