Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

نماینده مردم ابرکوه در مجلس شورای اسلامی:

نماینده مردم در مجلس باید آزاد باشد تا بتواند از حق مردم دفاع کند


نماینده مردم ابرکوه در مجلس گفت: نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اگر خارج از ضوابط فعالیت کنند، طبیعتا کارکرد اصلی خود را دچار مشکل می‌کنند، یک نماینده باید آزاد باشد تا بتواند از حق مردم دفاع کند.

به گزارش سرو ابرکوه، محمدرضا صباغیان‌ بافقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص استفساریه از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: نظر کمیسیون شوراها این است که مرزی بین صلاحیت‌هایی که شورای نگهبان تایید می‌کند با مجلس مشخص شود، یعنی مشخص شود که شورای نگهبان بعد از تایید صحت برگزاری انتخابات مجلس تا کی می‌‌تواند در خصوص صلاحیت‌ها اظهار نظر کند.

نماینده مردم بافق، ابرکوه، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تاکنون این استفساریه چندین بار بین مجلس و شورای نگهبان رفت و برگشت داشته ولی به هر دلیل شورای نگهبان بر نظر خود پافشاری می‌کند و مجلس نیز بر نظر خود تاکید کرده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احتمالا این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین تکلیف ‌شود، ادامه داد: فکر می‌کنم که این بار استفساریه مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود.

صباغیان بافقی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید در چهارچوب ضوابط و مقررات فعالیت کنند، متذکر شد: اگر خارج از ضوابط فعالیت کنند، طبیعتا کارکرد اصلی خود را دچار مشکل می‌کنند، یک نماینده مجلس شورای اسلامی باید آزاد باشد تا بتواند از حق مردم دفاع کند.

وی افزود: اگر نماینده احساس کند به دلیل مواضعی که اتخاذ می‌کند، رد صلاحیت می‌شود یا با او برخورد می‌شود با هدف قانونگذار در تعارض است.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر نماینده در چهارچوب وظایف خود عمل کند حق پیگرد او برای کسی وجود ندارد، گفت: احساس می‌شود که شورای نگهبان می‌خواهد موضوع اظهار نظر در خصوص صلاحیت‌ها را ادامه دهد تا در طول 4 سال نمایندگی نیز این نظارت وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد