Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مسئول نمایشگاه "بهار علی در آتش":

هدف از بر پایی نمایشگاه، حفظ حرمت حضرت زهرا(س) در نوروز بود


مسئول نمایشگاه "بهار علی در آتش" در گفتگو با خبرنگار سروابرکوه گفت: هدف از بر پایی نمایشگاه، تقارن ایام نوروز با ایام فاطمیه و حفظ حرمت حضرت در این ایام بود.

علی اصغر احمدی مهردشت.

به گزارش سروابرکوه، این نمایشگاه داستان زندگی ام ابیها(س) را از زمان آغاز رسالت پدر بزرگوارشان تا شهادت حضرت زهرا(س) به تصویر کشیده، که متفاوت از دیگر نمایشگاه هاست. چرا که هر بخش از داستان زندگی ایشان در قالب هنر تئاتر به صورت زنده برای بازدید کنندگان اجرا می شود.

علی اصغر احمدی مسئول نمایشگاه و مداح اهل بیت (ع) در گفتگو با خبرنگار سروابرکوه اظهار داشت: اولین هدف از اجرای این طرح، تقارن ایام نوروز با ایام فاطمیه بود. چرا که عزاداری برای حضرت فاطمه (س) به این شکل منافاتی با نوروز نداشته و حرمت حضرت در این ایام حفظ شده است و باعث می شود مردم در ایام نوروز حضرت زهرا (س) را فراموش نکنند.

احمدی در خصوص متحرک بودن صحنه های نمایشگاه عنوان کرد: تا کنون طرح های زیادی در زمینه های مختلف زندگی اهل بیت(ع) کار شده است که واقعا جای تشکر دارد. ولی بعضی نمایشگاه های دیگر نیاز به راوی داشته و یا اینکه در کنار هر غرفه، موضوع آن را به صورت مکتوب نوشته و مراجعه کنندگان باید مطالب را مطالعه کنند که این خود محدودیتی، برای افراد بیسواد است.

وی افزود: به همین دلیل تصمیم گرفتم برای جذابیت آن صحنه های زندگی حضرت فاطمه (س) را در قالب هنر تئاتر به صورت زنده اجرا کنم. این ویژگی بارز نمایشگاه باعث می شود تا جلوه های زندگی آن بزرگواران بیشتر در اذهان بماند و کمتر فراموش شود.

مسئول نمایشگاه بیان کرد: این نمایشگاه که هم جنبه عزارداری دارد و هم توریستی و سیاحتی است، به همت اعضای هیئت عزاداری علویون شهر مهردشت و با هزینه خودشان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به حجم کار و سختی های آن گفت: کارهای اجرایی نمایشگاه" بهار علی در آتش" تقریبا از 20 دی ماه سال گذشته شروع شد و 28 اسفند افتتاحیه آن بود. 30 نفر از اعضای هیئت، با عشق و علاقه حدود 2 ماه و نیم، هر شب کار می کردند و برای اینکه نمایشگاه در ایام نوروز به بهره برداری برسد، اواخر کار تمام وقت کار می کردند.

احمدی تصریح کرد: برای این کار بیشتر از کتاب های معتبر شیعه و سنی مثل بحارالانوار، تاریخ طبری، فاطمه الزهرا بهجه القلب المصطفی، الغدیر علامه امینی، فروغ ولایت آیت الله سبحانی، نهج البلاغه و.... استفاده شده است.

وی در پایان گفت: در همین جا از محمد کاظم موحدی، مهدی عباس زاده، سید اصغر سلیمانی، سید جلال شافع، رضا خانی، سید حسین احمدی و دیگر عزیزانی که در اجرای این طرح ما را یاری کردند تقدیر و تشکر می کنم.

گفتنی است نمایشگاه "بهار علی در آتش" تا 15 فروردین همه روزه عصرها از ساعت 17 الی 19 و شب ها از ساعت 20:30 الی 10:30 برای بازدید علاقه مندان در مهدیه مهردشت دایر می باشد.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد