Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه:

هدف از تشکیل بسیج حفظ نظام جمهوری اسلامی است/ دانش آموزان با درس خواندن پا جای پای شهدا بگذارند


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج در جمع دانش آموزان گفت: صدور فرمان تشکیل بسیج نشان از درایت امام دارد و هدف آن حفظ کیان نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش سرو ابرکوه، همزمان با 5 آذرماه سالروز صدور فرمان تشکیل بسیج مستضعفین، آئین صبحگاه بسیج  و یادمان 26 دانش آموز و معلم شهید که در همین دبیرستان مشغول به تحصیل و تدریس بودند در دبیرستان پسرانه ابوذر ابرکوه برگزار شد.
طی این مراسم سیف اله ابراهیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یادو خاطره شهیدان اظهار داشت: امام خمینی(ره) زمانی که فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند، هنوز جنگ آغاز نشده بود که تشکیل بسیج به منظور پیروزی در جنگ باشد.
ابراهیمی در ادامه افزود: صدور چنین فرمانی از سوی امام بدون شک نشان از درایت و ارتباط ایشان با ائمه دارد و هدف از تشکیل بسیج که به تعبیر خود امام "مدرسه عشق" و "لشکر مخلص خداست" ، فقط حفظ کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی بود است. بسیج در عرصه های مخلتف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و هر جای دیگر که مملکت اسلامی احساس کند آماده خدمت رسانی می باشد و برای تقویت نظام حضور دارد.
وی گفت:  بسیج امتحان خود را در دوران جنگ تحمیلی به بهترین شکل پس داد و سربلند شد؛ اولین هدف و برنامه بسیجیان و شهدا خودسازی بود؛ آنان با خواندن نمازهای سر وقت و با اخلاص پیوند خود را با خداوند محکم کرده و به خودسازی می رسیدند. معنویت، اخلاص و ارتباط با خداوند از شاخصه های شهدا می باشد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه تصریح کرد: در زمان جنگ نیاز بود که بسیجیان بجنگند و شهید شوند تا اسلام و ایران حفظ شود؛ امروز لازم است دانش آموزان درس بخوانند و با پیشرفت علمی پا، جای پای شهدا بگذراند و در برابر شهدا پاسخگو باشند.
در پایان این مراسم مختصری از زندگی نامه شهید عاصی زاده توسط یکی از دانش آموزان در حضور سید نبی رسولی فرماندار، جواد عادل رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کریمی رئیس بنیاد شهید ابرکوه و مسئولین آموزش و پرورش قرائت شد.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد